Gå til innhold

Har jeg krav på overtidsbetaling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg jobber kl 11-17 i Oslo kommune førstkommende onsdag (før Skjærtorsdag) Vi har jo bare sekstimersdag denne dagen, men er det også overtidsbetaling etter kl 12?

Anonymkode: 8a292...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ølsalget stenger som på en lørdag til onsdagen, men om det er noe slikt du tenker på er det vel helligdagstillegg som slår inn, ikke overtid.

Skrevet

Helligdagstillegg fra kl 12 i min kommune 

Anonymkode: 16cbf...8ee

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg jobber kl 11-17 i Oslo kommune førstkommende onsdag (før Skjærtorsdag) Vi har jo bare sekstimersdag denne dagen, men er det også overtidsbetaling etter kl 12?

Hvorfor? Du skal jo ikke jobbe mer enn seks timer? Skal du ha helligdagstillegg, mener du? 

Helga begynner kl 17, slik som på lørdager, men til hvilket klokkeslett helligdagstillegget slår inn, varierer. 

Anonymkode: 9f960...777

Skrevet

Overtid får du ikke, men du kan ha krav på helligdagstillegg, men når det slår inn i Oslo vet jeg ikke. Sikkert 12 som de fleste andre steder 

Anonymkode: f49b0...8d0

Skrevet

Det kommer helt ant på hva du jobber som.

Jeg jobber på kontor, og dersom jeg skulle ha jobbet over på onsdag hadde jeg bare fått + tid jeg kunne avspasere på et senere tidspunkt, også kommunal.

Anonymkode: 2c2b0...e03

Skrevet

Hva jobber du som da? 

Hva du kan ha krav på kommer an på tariffavtalen din, og det er forskjellige avtaler i forskjellige yrker 

Anonymkode: d3891...56c

Skrevet

Hi her. Takk for mange svar. Jeg jobber i bhg. 

Skrevet

Såvidt jeg vet er arbeidstiden i Oslo kommune 6 timer onsdag i påskeuka og helligdagstillegget slår ikke inn før kl.00.00 natt til skjærtorsdag. Mange andre steder i landet slår det inn kl. 12.00. Alt dette dreier seg om fremforhandlede avtaler. Hva som står i tariffavtalen som gjelder der du jobber.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Takk for mange svar. Jeg jobber i bhg. 

Det er helt vanlig med overtid etter klokken 18. I tariffen i barnehagen der jeg jobber gjelder dette. Dette gjelder alle PBL barnehager. 

Anonymkode: 50b0c...9b3

Skrevet

Hvorfor? Det er jo en helt vanlig dag? Vi har vanlig arbeidsdag den dagen. Privat, kontorjobb. 

Anonymkode: 918a6...619

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...