Gå til innhold

Er jeg barnslig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en mindre operasjon, og har ligget nede for telling siden onsdag. Er på ingen måte døden nær, og det er ikke spesielt synd på meg, men jeg kommer meg ikke ut, og jeg er slapp og redusert, så det blir lange dager, rett og slett. 

Før operasjonen ba jeg det jeg har ansett som min nærmeste venninne om hun kunne komme innom en tur og se til meg etterpå. Hun hadde fri hele torsdagen, så hun var ikke opptatt, men hun snakket det bare bort, og jeg ble lei meg/skuffet. Hun kom så klart ikke torsdag.

I går var hun på jobb, fem minutters gange fra meg, og ikke da heller kom hun innom, enda hun sluttet tidlig. Hun har ikke barn å hente el.l. Nå vet jeg at hun ikke kommer i det hele tatt, siden jeg ikke har hørt noe fra henne og hun reiser bort i morgen.

Hadde situasjonen vært omvendt hadde JEG spurt henne om jeg skulle komme innom, om det var noe hun trengte osv. Jeg prøver så godt jeg kan å stille opp for henne når hun trenger meg, så jeg ble rett og slett litt satt ut av at hun ikke engang gidder å ofre en halvtime på besøk når jeg BA henne komme innom.

Er jeg barnslig? Krever jeg for mye av en såkalt nær venn? Merker at jeg har fått en slags rar distanse til hele dama nå, og jeg synes det er leit. Føler meg vel litt sviktet, selv om det høres teit ut, og jeg føler at jeg har «misforstått» dette vennskapet.

Anonymkode: 8786a...69e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville stukket innom, men jeg hadde ikke forventet det av mine venner. Vi har et avslappet forhold og er rause, uten krav og plikter 

Anonymkode: 1d7fd...ad3

Skrevet

Jeg synes det er ufin oppførsel, i hvert fall å unngå spørsmålet på den måten. Er du alene uten andre å spørre? I så fall synes jeg det i hvert fall er dårlig gjort. Å tilby seg å handle og svinge innom en halvtimes tid er ikke noe offer når man har tid og mulighet. Og spesielt ikke for en venn.

Anonymkode: 93e62...bb7

Skrevet

Jeg har gjennomgått endel operasjoner. Heldig hvis jeg får en meld. Men det er sjeldent. 

Anonymkode: 1db33...517

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet. Gode venner stiller opp for hverandre, det synes jeg faktisk at man kan forvente. 

God bedring og god påske. 

Skrevet

Om hun ikke har lyst så burde hun ha sagt det til deg. Å bare unnlate å svare er ufint. 

Jeg synes det er naturlig å stille opp for venner slik du ønsker. Likevel, én av mine venninner er en skikkelig sytepave når hun er syk. Har ALLTID influensa, altså alle forkjølelser er influensa. Hun må ha hjelp til alt ved den minste sykdom. Mora hennes må komme hjem til henne og skifte på senga hennes når hun er syk. Jeg kjenner at jeg er litt ferdig med å hjelpe henne ved sykdom dessverre. 

Anonymkode: 2a276...776

Skrevet

Jeg er alene, ja. Har ikke familie el.l., da hadde jeg nok spurt der først. Jeg forventer absolutt ikke at folk stiller opp for meg, men jeg ba altså min venninne denne gangen, noe jeg i utgangspuktet sjelden gjør, da jeg er vant til å klare meg selv og synes det er litt vanskelig å spørre om hjelp. Kanskje derfor det stakk sånn da hun så tydelig ikke hadde lyst?

Regner vel med at hun har nok med seg selv om dagen, men jeg følte meg likevel lite verdt. Særlig når jeg ville vært der på flekken for henne, hadde hun spurt meg i samme situasjon.

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om hun ikke har lyst så burde hun ha sagt det til deg. Å bare unnlate å svare er ufint. 

Jeg synes det er naturlig å stille opp for venner slik du ønsker. Likevel, én av mine venninner er en skikkelig sytepave når hun er syk. Har ALLTID influensa, altså alle forkjølelser er influensa. Hun må ha hjelp til alt ved den minste sykdom. Mora hennes må komme hjem til henne og skifte på senga hennes når hun er syk. Jeg kjenner at jeg er litt ferdig med å hjelpe henne ved sykdom dessverre. 

Anonymkode: 2a276...776

Det skjønner jeg godt. Det kan bli mye, og da blir man dritt lei. Jeg klarer meg stort sett selv og har aldri bedt denne venninnen om å komme innom når jeg har vært syk, tror dette var første gang jeg har bedt om at hun kom innom i det hele tatt. Men hun er vel kanskje lei av meg på andre måter? Eller opptatt med sitt? Jeg vet ikke. Ja, ja. Greit å få luftet ut følelsene, i alle fall. Det hjalp litt, bare det :)

HI

Skrevet
15 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Skjønner godt at du er skuffet. Gode venner stiller opp for hverandre, det synes jeg faktisk at man kan forvente. 

God bedring og god påske. 

Tusen takk, og god påske til deg også! :)

HI

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gjennomgått endel operasjoner. Heldig hvis jeg får en meld. Men det er sjeldent. 

Det syntes jeg var leit å høre.

Folk burde bry seg om deg! Alle fortjener omsorg.

Skrevet

Jeg har hatt noen slike venninner. Har hatt. Fant etterhvert ut at det bare gikk én vei. Jeg stilte opp for dem mye og ofte, når jeg trengte hjelp fikk jeg aldri hjelp. Jeg er typen som helst vil greie meg selv, så spør også svært sjelden om hjelp, så er ikke det at jeg har vært krevende heller. De er ikke mine venner lenger, jeg forventer mer av venner. Vennskap må være gjensidig, ellers er det jo ikke vennskap. At det kan være ubalanser i vennskapet i perioder hvem som ev. hjelper den andre mer eller mindre er helt greit, men når det alltid går én vei så har det ingen hensikt lenger.

Jeg har som regel bare trukket meg unna. Har forsøkt å si fra et par ganger, på en ordentlig måte, men det har blitt tatt veldig ille opp. Så da har jeg heller sluttet å ta initiativ til å holde kontakten. Pussige er da at flere av dem kunne være helt fraværende i måneder, men det øyeblikket de trengte hjelp selv, da var jeg den første de tenkte på.

Det du opplever kan såre, HI, men det er mye lettere om du bare aksepterer at slik er denne dama. Det er ikke din feil. Aksepter det og hold ev. en kontakt med henne du synes er greit, eller la det hele fade ut.

God bedring og god påske til deg :)

Anonymkode: dc008...9d5

Skrevet

Hun burde tatt seg tid til å komme innom deg. Men om hun av en eller annen grunn absolutt ikke kunne, burde hun ha sagt det, ikke pratet det bort. Det er feigt det. 

Skrevet

Da jeg var ung følte jeg aldri at jeg kunne kreve/forvente noe i et vennskap, og ble værende i en del vennskap som egentlig var dårlig for meg. Folk som bare var interessert i å ta, ikke gi, eller som rett og slett behandlet meg dårlig på forskjellige måter.

Etter at jeg ble voksen har jeg fått relativt lav terskel for å fase ut folk som ikke stiller opp, behandler meg kjipt etc. Jeg gir som regel folk én sjanse til ved første korsvei, før de degraderes til kategorien "perifere bekjente".

Anonymkode: ea7d9...aba

Skrevet

ja du er barnslig

Anonymkode: 34a12...a24

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja du er barnslig

Anonymkode: 34a12...a24

Til en annen gang vil jeg anbefale deg å begrunne meningene dine, slik at det går an å forstå hvorfor du hevder det du gjør.

Skrevet

HI, det kan hende at du ser på henne som en god venninne, men at hun ikke opplever deres relasjon som så nær.

Anonymkode: fb49a...2ec

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

HI, det kan hende at du ser på henne som en god venninne, men at hun ikke opplever deres relasjon som så nær.

Godt poeng. Tanken har slått meg også, så for min del har jeg uansett bestemt meg for å ta et skritt eller to tilbake, og heller bruke mer tid på andre vennskap.

HI

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Godt poeng. Tanken har slått meg også, så for min del har jeg uansett bestemt meg for å ta et skritt eller to tilbake, og heller bruke mer tid på andre vennskap.

HI

Sikkert lurt. Da unngår man i alle fall misforståelser og forventninger  som ikke innfris.

Skrevet
På 25.3.2018 den 17.30, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det kan være noe i dette. Jeg ville selvfølgelig stilt opp for en nær venninne, men jeg har bekjente i omgangskretsen som er veldig intense, veldig "på", og det er rett og slett vanskelig å si nei eller komme meg unna dem på en ordentlig måte. Å si nei til deg i den situasjonen du er i er jo vanskelig, men det kan også henne denne damen føler at det er veldig rart at du forventer at hun skal komme på besøk, hvis hun ikke føler at du er en nær venninne.

Anonymkode: e4474...706

Skrevet

Synest ikke du er barnslig....Hadde en av de som jeg ser på som mine nærmeste venninner oppført seg sånn mot meg, så hadde jeg også blitt skuffet og jeg hadde nok satt personen i en annen kategori enn bestevenn..

Håper du får en fin påske og god bedring 😊

Anonymkode: 696f2...732

Skrevet
På 24.3.2018 den 17.52, Anonym bruker skrev:

Det syntes jeg var leit å høre.

Folk burde bry seg om deg! Alle fortjener omsorg.

Takk for det ❤ Det var snilt sagt. Jeg var i en ulykke. Ingen som besøkte meg eller spurte hvordan det gikk. De var og er for opptatte med seg selv. Og jeg som alltid har vært oversnill mot dem 🙁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...