Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #1 Skrevet 24. mars 2018 Jeg trakk en tann på tirsdag. Onsdag kveld begynner jeg å føle meg kvalm og uvel. Torsdag og fredag eskalerer det, og i natt kastet jeg opp ekstremt natten igjennom. I dag har jeg ikke klart å røre meg. Er forferdelig dårlig og kvalm, og forstår ikke hvorfor. Kan det ha med tannen å gjøre? Det er ømt og vondt der inne, men det er vel normalt? Anonymkode: 6106c...014
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #2 Skrevet 24. mars 2018 Ring legevakta, kan være du har fått en betennelse. Det fikk jeg, ble skikkelig dårlig og måtte ha Antibiotika. Anonymkode: 203d2...ef2
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #3 Skrevet 24. mars 2018 Etter at jeg trakk visdomstanna hadde jeg feber i 3 dager og hadde veldig vondt. Men anbefaler uansett å ta kontakt med lege, kan hende du trenger antibiotika Anonymkode: 2ae4e...6e4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #4 Skrevet 24. mars 2018 Sjekk ut «dry socket». Fikk dette selv da jeg trakk en tann i underkjeven. Måtte ha antibiotika fordi jeg fikk en kraftig betennelse. Var på legevakta (tannlegevakta er sykt dyr!), som målte høy CRP. Var rett og slett «grisesjuk», og brukte over en uke på å komme meg. Anonymkode: 298a8...d3a
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #5 Skrevet 24. mars 2018 Har ringt legevakten. De vil ikke ta meg inn fordi de er redd for smitte (?!) I mellomtiden har jeg begynt å kaste opp blod, men de vil fortsatt ikke ta meg inn. Anonymkode: 6106c...014
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #6 Skrevet 24. mars 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ringt legevakten. De vil ikke ta meg inn fordi de er redd for smitte (?!) I mellomtiden har jeg begynt å kaste opp blod, men de vil fortsatt ikke ta meg inn. Anonymkode: 6106c...014 Du kan ha svelget mye blod ved trekkingen, men da burde det kommet opp før. At de ikke vil ha deg inn er faktisk uhørt! Enten tropper du opp og krever sjekk, ellers kan du ringe direkte til sykehuset og spørre om de kan hjelpe deg. Mulig legevakten får fart på seg om de får reprimande av sykehuset. Anonymkode: 38fa2...00e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #7 Skrevet 24. mars 2018 Dra på legevakten umiddelbart! Drit i å ringe, du skal selvsagt inn dit!!! Det du beskriver er IKKE bra! Anonymkode: 39c97...747
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #8 Skrevet 24. mars 2018 Legevakten tror vel at du har omgangssyken. Derfor du ikke får komme. Anonymkode: 76c15...5d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå