Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #1 Skrevet 24. mars 2018 Eldste på 7 sa han hadde mark i bæsjen etter dobesøk og først da koblet jeg kløingen til 5-åringen opp mot barnemark. Sjekket etter leggetid igår og joda flere hvite egg ved anus, grøss! Mistenker at jeg selv også er smittet. Har ikke klødd men kjent noe anderledes siste uke. Så nå i morges har alle 4 tatt Vermox tablett, dusjet, klippet negler og første maskin på 75 grader er igang. Alle senger skiftes, håndklær, undertøy vaskes på 90 grader men hva med ulltøy, lekebamser m batteri etc som jeg ikke kan kokvaske? Hjelper det å legge noe ut i snøen? Blir stressa og paranoid av detta jeg, første møte m barnemark. Ser for meg egg som virvler rundt i lufta med støvet og alle små prikker på bord og overflater mistenkes..., hjelp! Noen med erfaring som kan tipse eller trøste? Leser jo at det er vanlig, opp mot 20% av barn 5-10 år har det iflg NFI mange uten å vite om det. Hva annet blr vi gjøre? Klore alle håndtak, vasker, toalett selvfølgelig. Skulle ønske huset ikke var 200 kvm nå!! 😳 Ungene fått klar beskjed om å være nøye m håndvask, hender i munn, rene truser mm. Anonymkode: cf6e8...968
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #2 Skrevet 24. mars 2018 - Hele familien må behandles. - Dusje hver morgen for å få bort egg. - Kokvaske sengetøy og håndkler daglig. - Sove med ren truse. Slik ble vi kvitt det her 👌🏻 Anonymkode: a580e...6cb
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #3 Skrevet 24. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: - Hele familien må behandles. - Dusje hver morgen for å få bort egg. - Kokvaske sengetøy og håndkler daglig. - Sove med ren truse. Slik ble vi kvitt det her 👌🏻 Anonymkode: a580e...6cb Ok, skifte på senga hver dag - hvor lenge gjorde du det? Og ren truse morgen og kveld! 👍 Så du vasket ikke alt av leker, bøker, kosebamser mm? Leser mye forskjellig. Takk for tips og info! HI Anonymkode: cf6e8...968
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #4 Skrevet 24. mars 2018 Jeg vasket ikke bamser, leker osv. Skiftet på senga da jeg gav første kur og skiftet på nytt da jeg gav andre kur, pluss en gang til 3-4 dager etter siste kur. Byttet håndhåndkle hver dag og var nøye med håndvask, og korte negler. Ble borte her uten mere styr enn det. Anonymkode: f5097...612
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #5 Skrevet 24. mars 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vasket ikke bamser, leker osv. Skiftet på senga da jeg gav første kur og skiftet på nytt da jeg gav andre kur, pluss en gang til 3-4 dager etter siste kur. Byttet håndhåndkle hver dag og var nøye med håndvask, og korte negler. Ble borte her uten mere styr enn det. Anonymkode: f5097...612 Tusen takk, nå puster jeg litt lettere. Er vanligvis ganske laidback så lenge alt er nogenlunde rent og ryddig men fikk litt panikk først. Vasker alt av håndklær og sengetøy nå og følger rådene fremover. Er hjemme i påsken og enklere å følge opp de små da. God påske! 🐣 HI Anonymkode: cf6e8...968
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #6 Skrevet 24. mars 2018 Ja detta går fint, stress ned, ble kvitt det her også med akkurat det hun ...612 skriver. God påske! Anonymkode: c639c...183
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #7 Skrevet 26. mars 2018 Takk for konstruktive og gode tilbakemeldinger damer. Fikk meg til å roe ned litt og fokusere på de viktige oppgavene. Har ikke skiftet sengetøy mer enn første dag med kur. Sover med ren truse og pysjamasbukse alle sammen som kastet til vask hver morgen, tenker det holder. Har helt knusktørre hender etter all håndvask og husvask. Krysser alt jeg har for at vi ikke får det tilbake med det første!! Anonymkode: cf6e8...968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå