Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Mot meg. Jeg ønsket egentlig ikke at han skulle straffes, men han er altså sikta. Hva er gangen videre nå? Må jeg og møte i rettsak? Hva kan straffen Bli? Det ble ingen alvorlige skader (om det skal ha noe å si for straff), noen blåmerker og ble lagt i bakken og nekta å gå ut fra rommet). Anonymkode: 29c10...639
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Jesus... håper han er en eks... Anonymkode: 1fff0...0e8
Mia_73 Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jesus... håper han er en eks... Anonymkode: 1fff0...0e8 Det håper jeg også.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 Tenk over hvor vondt du gjør deg selv og barna ved å bli... Anonymkode: d1e2c...8b2
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 Derfor er det veldig viktig å være obs på hvordan gutter oppdras. Så de ikke går i det samme mønsteret og begår de samme onde, vonde og dårlige handlingene. Anonymkode: 5a795...c12
prekæs Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 Ta vare på deg selv. Du skal være trygg i eget hjem og trygg på at barna dine er det. Er han siktet uten ditt samtykke, tenker jeg nok andre ser alvoret mer enn du gjør selv. Du fortjener langt bedre. Skaff hjelp, kontakt krisesenter.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 Gangen videre er at neste gang blir det verre. Kanskje du brekker noe eller du må sy. Til slutt blir du kanskje drept. Mulig foran barna dine? Håper politiet varsler barnevernet om du fortsatt er sammen med denne «mannen», og at de ber deg velge mellom barna og ham. Antagelig velger du mannen, men da får i hvert fall ungene en bedre hverdag hos mennesker som ikke er voldelige. Anonymkode: 8714d...6a9
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #8 Skrevet 23. mars 2018 Hvorfor ville du ikke at han skulle anmeldes, Hi? Bor du sammen med ham fremdeles? Ble politiet tilkalt av andre? Uansett, du må sikkert inn til avhør, og du må også vitne. Det at mannen din nå er anmeldt for vold mot deg er en stor gave til deg, Hi. Ikke sikkert du ser det her og nå, for jeg vil tro du er blitt utsatt for psykisk vold også, ikke bare fysisk? Men dette er en god mulighet for deg til å komme deg unna en mann som er i ferd med å ødelegge deg og barna deres. Det er svært ødeleggende å leve i et voldelig forhold. Det er enda verre å vokse opp i et voldelig hjem slik dine barn må gjøre. Har du flyttet fra mannen? Du kan ringe politiet mandag og spørre om gangen videre, du kan også be om å få snakke med voldskoordinatoren hos politiet. Spør da også om du har rett til bistandsadvokat. Hva straffen blir om han blir dømt er det ingen som kan si, det er så mange faktorer som spiller inn. Anbefaler deg ellers å kontakte nærmeste krisesenter for å få noen å snakke med i den prosessen som ligger foran deg. Du trenger ikke bo på et krisesenter for å få hjelp der. Her finner du nærmeste krisesenter: http://www.krisesenter.com/finn-ditt-senter/ For dine barns skyld, gå ALDRI tilbake til denne mannen! Det er ikke din skyld at han er voldelig. Men du har plikt til å beskytte deg selv og barna. Slik vold har en tendens til å øke på i alvorlighet og hyppighet - du kan ikke ta sjansen på at han dreper deg i fremtiden, da vil ikke ungene dine ha noen. Så din hovedoppgave nå er å beskytte deg selv og barna, og det gjør du best ved å være åpen om ALT mannen din har gjort av vold mot deg de årene dere har vært sammen. Anonymkode: 6721d...edb
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 Eg gjekk til legen den dagen dette skjedde, egentlig bare for å få en sykemelding, mye jobb, var sliten og lei å en kanal som ikke går opp i forhold til unger og levering og åpningstider på SFO (har en gutt i 1. Klasse som har nettopp fått autisme og ADHD diagnose som ikke er i stand til å være hjemme alene og det har blitt en del diskusjoner og krangler for å få kabalen til å gå opp). Legen såg skrubbsår i ansikt og eit par blåmerker og spurte om det. Det endte med kontakt med barnevern og at mannen ble anmeldt. Jeg og ungene var også på krisesenter i 9 dager og deretter hos familien min i eit par dager. Vi har gått i samtale med barnevern begge to sammen og hver for oss. Akkurat nå er jeg hos min familie og han og ungene er hjemme sammen med familien hans (vi er naboer med hans foreldre og søster). Han er ikke slik til vanlig og har aldri gjort noe mot ungene, er langt nede og går til psykisk helse nå. Anonymkode: 29c10...639
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 Jeg har vært i avhør og fortalt min historie mens vi var på krisesenter, de to eldste barna har vært i barnehage og jeg har bistandsadvokat. HI Anonymkode: 29c10...639
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eg gjekk til legen den dagen dette skjedde, egentlig bare for å få en sykemelding, mye jobb, var sliten og lei å en kanal som ikke går opp i forhold til unger og levering og åpningstider på SFO (har en gutt i 1. Klasse som har nettopp fått autisme og ADHD diagnose som ikke er i stand til å være hjemme alene og det har blitt en del diskusjoner og krangler for å få kabalen til å gå opp). Legen såg skrubbsår i ansikt og eit par blåmerker og spurte om det. Det endte med kontakt med barnevern og at mannen ble anmeldt. Jeg og ungene var også på krisesenter i 9 dager og deretter hos familien min i eit par dager. Vi har gått i samtale med barnevern begge to sammen og hver for oss. Akkurat nå er jeg hos min familie og han og ungene er hjemme sammen med familien hans (vi er naboer med hans foreldre og søster). Han er ikke slik til vanlig og har aldri gjort noe mot ungene, er langt nede og går til psykisk helse nå. Anonymkode: 29c10...639 Selv om han ikke har gjort slikt før så kan han godt gjøre det igjen. Er han psykisk syk så er det enda større grunn til å holde seg unna ham inntil han ev. er frisk psykisk. Store belastninger i hverdagen er ikke god nok grunn til å mishandle kona. Man kan godt se og forstå at det er en "trigger" til vold, men likevel er det ingen unnskyldning for volden. Dessverre er det også slik at hvis en person har krysset grensen og utøvde vold mot sin partner så blir det lettere å utøve vold senere også. Når den grensen krysses skjer det ofte noe, man krysser en grense som man ofte ikke kan krysse tilbake igjen. Jeg forstår at du synes dette er vanskelig, men dette er til det beste for dere alle. Ta imot all hjelp dere kan få fra barnevernet! Og du bør ta imot all hjelp du kan få på krisesenteret fremover, som sagt kan du ha samtaler der selv om du ikke bor der lenger. Bra du har fått bistandsadvokat. Det er bra at din mann nå ble anmeldt. Det gjør trolig at han får tettere oppfølging for sine psykiske problemer enn han ellers ville gjort, og dere kan få muligheten til å være bedre foreldre for ungene deres i fremtiden. Anonymkode: 6721d...edb
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #13 Skrevet 23. mars 2018 Min moder var slik mot min fader. Da hun ble arrestert og satt i fengsel, endret hun seg, da. Anonymkode: eb294...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå