Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Hei! Jeg trenger noen råd... Har en gutt på strax 4 år som fortsatt bruker bleie. Viser null interesse for å slutte. Han kan gjerne gå litt uten bleie, men med en gang han kjenner han må på do så spør han om å få på bleie. To ganger har han tissa på potta, men thats it. Bare vi snakker om å tisse på do får han helt panikk. Han hyler og sier han er redd og at den(doen) er farlig. Han har aldri sitti på do en gang her hjemme, så det er ingen dramatiske hendelser som har skjedd( som jeg veit om) som har satt et støkk i han. Han er oppriktig redd og jeg får så vondt av han. Jeg er pedagog, jobber i bhg og veit ikke hvor mange foreldre jeg har snakka med og sagt “ikke stress med bleieslutt, ikke tving barnet, barnet slutter når det er klart etc.” Men så kommer det til min eget barn og jeg er like fortvila og rådløs som andre. Jeg ønsker så gjerne at han skal slutte. Jeg føler vi blir sett på som late og giddalause som ikke tar tak i bleieslutt, men vi gjør jo det!😢 Hva gjør vi med denne redselen hans? Noen som har erfaring med det samme? Anonymkode: c566b...8cb
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Jeg har fire barn, og et av dem var redd doen. Han sto og tisset da, så det gikk greit, verre med bæsjingen. Han prøvde riktignok å sitte på do, men holdt seg fast så knokene ble hvite og var så forknytt i kroppen at å få ut noe bæsj var helt umulig. Vi kjøpte potte, og det gikk greit. En dag bæsjet han på potta og det var jo en helt ny opplevelse for han å kunne bæsje uten å få det smurt utover rumpa inni bleia med tilsvarende vasking etterpå. Han synes det var helt topp å bæsje i potta og bare tørke litt i rumpa etterpå Tror det gikk litt over en uke som han bæsjet på potte hver dag, så var han plutselig klar for å bæsje på do også. Gikk som en drøm. Dette var i høstferien, og han ville fylt 4 år januar, så han var nærmere fire år gammel. Anonymkode: 05382...110
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hei! Jeg trenger noen råd... Har en gutt på strax 4 år som fortsatt bruker bleie. Viser null interesse for å slutte. Han kan gjerne gå litt uten bleie, men med en gang han kjenner han må på do så spør han om å få på bleie. To ganger har han tissa på potta, men thats it. Bare vi snakker om å tisse på do får han helt panikk. Han hyler og sier han er redd og at den(doen) er farlig. Han har aldri sitti på do en gang her hjemme, så det er ingen dramatiske hendelser som har skjedd( som jeg veit om) som har satt et støkk i han. Han er oppriktig redd og jeg får så vondt av han. Jeg er pedagog, jobber i bhg og veit ikke hvor mange foreldre jeg har snakka med og sagt “ikke stress med bleieslutt, ikke tving barnet, barnet slutter når det er klart etc.” Men så kommer det til min eget barn og jeg er like fortvila og rådløs som andre. Jeg ønsker så gjerne at han skal slutte. Jeg føler vi blir sett på som late og giddalause som ikke tar tak i bleieslutt, men vi gjør jo det!😢 Hva gjør vi med denne redselen hans? Noen som har erfaring med det samme? Anonymkode: c566b...8cb Kan noe ha skjedd i barnehagen hvis han har gått på do der? Anonymkode: 409a8...703
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #4 Skrevet 24. mars 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan noe ha skjedd i barnehagen hvis han har gått på do der? Anonymkode: 409a8...703 Skal spørre etter påske. Skulle tro han har detti nedi do, eller blitt tvungen til å sitte der, for han var helt hysterisk...Men nå lar jeg alt som har med do og bleieslutt ligge noen uker, så får vi se igjen senere😐 HI Anonymkode: c566b...8cb
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #5 Skrevet 24. mars 2018 Har du doring? Det kan hjelpe om han føler at han "detter ned" i do, det hjalp i hvert fall hos oss. Eller er det å lage avtaler og premiere som hjelper Anonymkode: cb198...e0f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #6 Skrevet 24. mars 2018 Min yngste syns det var skummelt å sitte på do, men så foreslo jeg at han fikk spille litt spill på tlf mens han ventet på en bæsj. La på doring så han satt godt og så fikk han sitte og spille og kose seg, og da løsna det. Nå er han ikke redd lengre. Han trengte bare en positiv assosiasjon tror jeg. Anonymkode: f60ee...a8c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #7 Skrevet 24. mars 2018 Krakk så han slipper dingle med bena og doring så han ikke føler hullet er for stort. Anonymkode: 05382...110
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå