Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 ....over ansvaret for vår datter til meg. Så håper jeg dette formularet med kopi av hans pass og hans signatur er nok for Norske lover. I morgen setter vi oss på fly og kommer til Norge Blir hardt, stor omveltning for store og små.. Men det er til det beste for oss. Selvfølgerlig er han verdens snilleste mann i dag, takeaway, gaming kveld med de større barna senere i kveld nå minsten sover.. Vil kose og kysse på meg, og kjenne på babyen i magen. Men etter alle disse årene kjenner jeg igjen trekkene hans. Han vil ha godt vær ved avreise for han trenger straks penger. Jeg har ordnet hus over hodet hans i en måned til, kjøpt inn mat så han ikke sulter den første uka.. Da har jeg gjort mer enn mitt. Hans psykiske spill skal ikke lenger få ha et grep om meg eller min hverdag, og i alle fall ikke våres barn. Så da pakker jeg hele livet våres ned i 3 kofferter og en håndbaggasje og lukker øynene for alt annet. Det er tross alt kun ting, og ting er ikke viktige. Å leve et liv uten tyrani er viktig,...leve uten frykt er viktig...leve og ikke bare eksistere er viktig Så var man straks alene - alene mor til 4 <3 <3 <3 <3 For dem klarer jeg alt. Anonymkode: c284c...11d
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Lykke til. Og hold fast ved din beslutning. Anonymkode: bdb5a...ff7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 God reise! Du er sterk som greier dette! Selvom dere starter forfra med bare 3 kofferter kommer du til å få bygget et nytt liv opp for dere. De beste ønsker for dere. Anonymkode: d7e39...9db
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 3 hours ago, Anonym bruker said: ....over ansvaret for vår datter til meg. Så håper jeg dette formularet med kopi av hans pass og hans signatur er nok for Norske lover. I morgen setter vi oss på fly og kommer til Norge Blir hardt, stor omveltning for store og små.. Men det er til det beste for oss. Selvfølgerlig er han verdens snilleste mann i dag, takeaway, gaming kveld med de større barna senere i kveld nå minsten sover.. Vil kose og kysse på meg, og kjenne på babyen i magen. Men etter alle disse årene kjenner jeg igjen trekkene hans. Han vil ha godt vær ved avreise for han trenger straks penger. Jeg har ordnet hus over hodet hans i en måned til, kjøpt inn mat så han ikke sulter den første uka.. Da har jeg gjort mer enn mitt. Hans psykiske spill skal ikke lenger få ha et grep om meg eller min hverdag, og i alle fall ikke våres barn. Så da pakker jeg hele livet våres ned i 3 kofferter og en håndbaggasje og lukker øynene for alt annet. Det er tross alt kun ting, og ting er ikke viktige. Å leve et liv uten tyrani er viktig,...leve uten frykt er viktig...leve og ikke bare eksistere er viktig Så var man straks alene - alene mor til 4 <3 <3 <3 <3 For dem klarer jeg alt. Anonymkode: c284c...11d Er det en forhistorie her? Er mannen fra et annet land enn Norge? Hvilket land reiser du fra? Anonymkode: 0c879...4a1
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 Selv om han viser godsiden akkurat nå, vær litt obs hvis han endrer humør før du og ungene drar i morgen. Noen voldelige menn kan plutselig snu om og bli farlige akkurat idet bruddet er et faktum. Så gjør en avtale om at familien din sjekker på deg jevnlig fra nå og til dere er gjennom kontrollen på flyplassen i morgen. Jeg ønsker deg lykke til, Hi, jeg tror du vil greie deg fint fremover. Du har en holdning nå som gjør at du vil greie deg! Anonymkode: 5d2ba...01d
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 Husk å melke NAV for alt du kan! Anonymkode: ab8ec...e42
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #8 Skrevet 24. mars 2018 Lykke til! Dette klare du❤ holdt oss gjerne oppdatert. Anonymkode: 90454...a77
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #10 Skrevet 25. mars 2018 Hvordan går det med dere? Tenker på dere og håper det går bra! Anonymkode: f520f...4ff
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #11 Skrevet 25. mars 2018 Håper han ikkje har planer om kidnapping. Anonymkode: d9b06...d88
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #12 Skrevet 27. mars 2018 Hei da er jeg i Norge og trygt hos min familie. Det har vært så mange telefoner og så mange samtaler med såååå mange mennesker. Kjenner jeg er sliten av å fortelle om det hele igjen og igjen. Jeg trodde ikke man kunne bli så utmattet egentlig. Orker ikke sitere alle, men ja dette har en lang forhistorie som er langt ut før her inne i en annen tråd. Kort oppsummert: vold i hjemme og psykisk undertrykkelse igjennom år. Han selv er igjen i landet jeg flyttet i fra og er i disse dager bare veldig humørsyk.. Jeg er et ludder i det ene øyeblikket og han elsker meg i det neste. Ha har aldri sagt de ordene til meg før, aldri igjennom alle årene vi har vært et par. Men beklager, det er så alt alt for sent. Jeg har søkt om innvandring til Norge. Snakket med og fått time på Familievern kontoret og Nav. Nei planen er ikke å melke Nav...jeg er en person som vil på benea kjappest mulig selv. Har tilbudt meg å vaske for alle jeg kjenner mot brukt tøy etter dem selv (om de har noe i min størrelse, klær etter deres barn og barnebarn. Jeg er god på litt småstell med hud og hår så har satt opp en liste med dette også for de jeg kjenner mot en liten slant eller mot matvarer som har grei holdbarhet. Det kan da ikke være ulovlig? Jeg har meldt i fra så om han melder meg for kidnapping så står det på papirer på flere instanser at dette er en overhengende trussel mot meg. Da vil jeg kunne få rettslig hjelp her i Norge uten å fraktes til det landet for rettegang der. Jeg tror dette ordner seg med tiden. Men jeg trodde ikke det skulle være så vanskelig å være Norsk i Norge. Hi Anonymkode: c284c...11d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #13 Skrevet 27. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei da er jeg i Norge og trygt hos min familie. Det har vært så mange telefoner og så mange samtaler med såååå mange mennesker. Kjenner jeg er sliten av å fortelle om det hele igjen og igjen. Jeg trodde ikke man kunne bli så utmattet egentlig. Orker ikke sitere alle, men ja dette har en lang forhistorie som er langt ut før her inne i en annen tråd. Kort oppsummert: vold i hjemme og psykisk undertrykkelse igjennom år. Han selv er igjen i landet jeg flyttet i fra og er i disse dager bare veldig humørsyk.. Jeg er et ludder i det ene øyeblikket og han elsker meg i det neste. Ha har aldri sagt de ordene til meg før, aldri igjennom alle årene vi har vært et par. Men beklager, det er så alt alt for sent. Jeg har søkt om innvandring til Norge. Snakket med og fått time på Familievern kontoret og Nav. Nei planen er ikke å melke Nav...jeg er en person som vil på benea kjappest mulig selv. Har tilbudt meg å vaske for alle jeg kjenner mot brukt tøy etter dem selv (om de har noe i min størrelse, klær etter deres barn og barnebarn. Jeg er god på litt småstell med hud og hår så har satt opp en liste med dette også for de jeg kjenner mot en liten slant eller mot matvarer som har grei holdbarhet. Det kan da ikke være ulovlig? Jeg har meldt i fra så om han melder meg for kidnapping så står det på papirer på flere instanser at dette er en overhengende trussel mot meg. Da vil jeg kunne få rettslig hjelp her i Norge uten å fraktes til det landet for rettegang der. Jeg tror dette ordner seg med tiden. Men jeg trodde ikke det skulle være så vanskelig å være Norsk i Norge. Hi Anonymkode: c284c...11d Veldig godt å høre at du og barna har kommet dere trygt til Norge, HI! Takk som oppdaterte, har tenkt på deg Veldig mange tror man har alle rettigheter hele livet, selv om man har bodd i Norge i noen år, men slik er det jo ikke, og det burde flere visst, for da tror jeg flere hadde vurdert nøyere før de flytter til utlandet uten å forsikre seg, opprettholde sine rettigheter gjennom Folketrygden osv. - men det igjen er jo dyrt, og blir ofte nedprioritert, også av de som vet. Selv om du ikke har rett til arbeidsledighetstrygd og en del andre ting, så har du rett på sosialhjelp, men å få dekket husleie, strøm og forsikring + "livsopphold" (som er lite, men skal dekke alt annet) inntil du kommer deg i jobb. Om du har rett til bostøtte vet jeg ikke, men det bør sosialkontoret kunne svare deg på. Vet ikke om du har sagt hvor gravid du er, men jeg anbefaler deg å få deg en skattbar jobb så fort som overhodet mulig, siden du da opparbeider deg en del andre rettigheter også. Det ideelle hadde jo vært om du kunne ha jobbet 6 måneder før fødselen, da hadde du tjent deg opp rett til permisjonspenger, men det vil jeg tro du ikke rekker. Uansett er det positivt å finne deg en liten jobb, avhengig av hva du greier og hvor langt du er på vei. Du må jo også ta hensyn til den store omstillingen dette er for barna dine. Det er regler for hva som er lov av småjobber også i Norge. Dvs. du kan ha en del småjobber uten å skatte. Les om det her: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/smajobber-og-tjenester/ Der er det også en link videre hvor du kan kontakte dem om du er i tvil. Men for din egen del, forsøk å få en jobb hvor du er ansatt og skatter. Hva som helst inntil videre - men det husker jeg at du også var villig til Ta vare på deg selv oppi dette! Det er flott at du oppdaterer alle, men husk at du ikke skal slite deg ut på det heller. Så lenge det gir deg energi, fortsett. Blir du tappet av det, eller trenger tid for deg selv innimellom, sett grenser for deg selv. Men det er godt å høre at du har et godt nettverk rundt deg! Du får kanskje et eller to veldig slitsomme år fremover, men jeg tror ting vil ordne seg bra for deg. Du har i trådene dine virket veldig oppegående og sterk, og også målrettet. Du er tydeligvis smart også som har sørget på å sikre deg på så mange måter mot ev. reaksjoner i fremtiden fra din eks. Bra jobba! Vær stolt av deg selv som har kommet deg ut av et slikt voldelig forhold! Klem Anonymkode: 5d2ba...01d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #14 Skrevet 27. mars 2018 Du er sterk og et stort forbilde for andre som opplever lignende tilstander i hjemmet. Håper du kan inspirere andre som også fortjener bedre til å komme seg vekk! Lykke til videre <3 Anonymkode: 77a3c...8a3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #15 Skrevet 28. mars 2018 Hvilket land reiste du fra? Lykke til! Anonymkode: 39d88...f4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå