Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Vi bor i Vestfold. Alltid gjort. Nå har det seg slik at mitt ene barn blir mobbet/ hakket på såpass mye og skolen klarer ikke stoppe en «hel klasse». Jeg har selv blitt mobbet hele barndommen og skal aldri utsette mine barn for dette. Vi kunne bare byttet skole, men bor sånn til at alle de fra klassen til barnet bor rundt her. Jeg vurderer derfor ar vi flytter. Lar barnet få blanke ark. Vi har ikke stor familie her, kun min mor. Vi tenker egentlig å holde oss i Vestfold. Men...(!) kanskje det hadde vært spennende å oppleve noe nytt? Et annet sted? Har dere noen anbefalinger ? Anonymkode: 2cee0...456
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Det er mange vakre og fine plasser i Vestfold. Både store og mindre plasser. Jeg vet alle sier, "det er mobberen som må flytte", og rent moralsk er det jo riktig. Men jeg synes du gjør helt rett i å sette barnets behov først her, å drive med klaging til kontorer for å få noe til å skje vil ta tid. Om noe skjer i det hele tatt. Dette er en god løsning. Råd når det gjelder Vestfold? Bare det å se til at dere flytter et sted der det finnes kommunikasjon (tog evt. buss). Slik at det er mulig å ta seg til/fra alt mulig, selv om dere har bil. Anonymkode: b76da...ac7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er mange vakre og fine plasser i Vestfold. Både store og mindre plasser. Jeg vet alle sier, "det er mobberen som må flytte", og rent moralsk er det jo riktig. Men jeg synes du gjør helt rett i å sette barnets behov først her, å drive med klaging til kontorer for å få noe til å skje vil ta tid. Om noe skjer i det hele tatt. Dette er en god løsning. Råd når det gjelder Vestfold? Bare det å se til at dere flytter et sted der det finnes kommunikasjon (tog evt. buss). Slik at det er mulig å ta seg til/fra alt mulig, selv om dere har bil. Anonymkode: b76da...ac7 Takk for svar. Jada, i teorien er det mobberen som skal gå. Men her har barnet ganske plutselig blitt hakkekylling for over halve klassen... barnet er super flink på skolen og elsker å lære, men nå gruer seg og ting er bare vondt. Lærere sier også at dette IKKE skyldes noe h*h har gjort eller ei, for barnet er alltid veldig pliktoppfyllende, men nå har det gått for langt og jeg må pakke sammen familien og dra. Jeg orker ikke se på at dette skjer mer. Hadde det vært 1-2 mobbere så kunne det kanskje vært mer realistisk, men når alle er ekle mot, så klarer man ikke stoppe det. Vi bor nær kysten på Vestfold og er veldig fornøyd med plassen sånn sett, men kjempe dyrt område ( særlig om man trenger litt størrelse), så da tenkte jeg kanskje et annet sted med hakket bedre priser, men barnevennlig, sentralt i den forstand at det ikke er for langt mellom ting. Kan mer enn gjerne vurdere andre steder enn Vestfold også. Det er kun fordi det er det eneste jeg kjenner til 🤣 Anonymkode: 2cee0...456
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 Vear/Melsom utenfor Tønsberg er fint. Rett ved byen, rett ved sjøen og du kan bo både tett på folk, men også landlig. Åsgårdstrand på andre siden av Tønsberg er noe av det samme. Jeg er fra Tønsberg sjøl, men har bodd på vestlandet i ti år. De to stedene er der jeg først ville sett etter hus om jeg skulle flytta tilbake. Anonymkode: f568d...46a
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vear/Melsom utenfor Tønsberg er fint. Rett ved byen, rett ved sjøen og du kan bo både tett på folk, men også landlig. Åsgårdstrand på andre siden av Tønsberg er noe av det samme. Jeg er fra Tønsberg sjøl, men har bodd på vestlandet i ti år. De to stedene er der jeg først ville sett etter hus om jeg skulle flytta tilbake. Anonymkode: f568d...46a Takk for tips! Ja det er jo ikke lange veien til byen eller sentrum. Vil gjerne bo nært sjø! Da er det noe å holde øynene opp for Anonymkode: 2cee0...456
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 Interessert i denne! Vurderer og flytte litt sentralt i Vestfold, med gangavstand til bla barneskole ol, men åpen for nøyaktig hvor. Noen som har noen gode skoler og anbefale?? Anonymkode: 89466...820
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Interessert i denne! Vurderer og flytte litt sentralt i Vestfold, med gangavstand til bla barneskole ol, men åpen for nøyaktig hvor. Noen som har noen gode skoler og anbefale?? Anonymkode: 89466...820 Vi bor veldig fint til. Både med skole, sjø osv. Men(!) jeg kan dessverre ikke anbefale skolen... det er jo mange som er knall fornøyd, så vi er kanskje uheldig 😞 Anonymkode: 2cee0...456
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, _MAMMA_TIL_VAKRING skrev: Hvilken skole er det snakk om da? Jeg vil helst ikke gå ut med det. En liten skole. Og som gjør at det er lett å kjenne igjen barnet osv Anonymkode: 2cee0...456
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 Sarpsborg eller Asker Anonymkode: 0ab96...4f7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #11 Skrevet 23. mars 2018 Vi bor på andre siden av fjorden, og kan ikke gi råd om sted å bo, men vi hadde det samme problemet (muligens i mildere grad, da vårt barn hadde enkelte venner også). Vi flyttet ikke, men barnet startet på internasjonal skole, og blomstret! Der er det lov å være flink, og måten de jobber på passer barnet perfekt. Det er så utrolig deilig når ting faller på plass. Håper det ordner seg for dere! Anonymkode: 08184...912
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi bor i Vestfold. Alltid gjort. Nå har det seg slik at mitt ene barn blir mobbet/ hakket på såpass mye og skolen klarer ikke stoppe en «hel klasse». Jeg har selv blitt mobbet hele barndommen og skal aldri utsette mine barn for dette. Vi kunne bare byttet skole, men bor sånn til at alle de fra klassen til barnet bor rundt her. Jeg vurderer derfor ar vi flytter. Lar barnet få blanke ark. Vi har ikke stor familie her, kun min mor. Vi tenker egentlig å holde oss i Vestfold. Men...(!) kanskje det hadde vært spennende å oppleve noe nytt? Et annet sted? Har dere noen anbefalinger ? Anonymkode: 2cee0...456 Jeg jan desverre ikke tipse dere om bosted. Men jeg vil berømme deg for å ta tak i dette og at du ikke venter å venter på at ting skal bli bedre. Ønsker dere veldig lykke til på ny plass Anonymkode: cff66...22f
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #13 Skrevet 23. mars 2018 Kan ikke komme med tips. Men vil berømme deg for din handlekraft. Supermamma ❤️ Klem til deg, veldig tøff situasjon. Lykke til videre. Anonymkode: bc9fb...4df
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #14 Skrevet 23. mars 2018 Tusen takk for så mye støtte! Jeg var litt redd dere tenkte at jeg «rømmer» fra problemer osv. For det er det flere som sier til meg, at det er å rømme. Men alt jeg ønsker er at barnet skal ha det bra. Har et mindre barn på den skolen også som ikke har hatt det så lett heller, grunnet høyde(!). Greit nok har det barnet fått noen få venner, men det skjer ofte flere stikk der igså. Så jeg vet med meg selv etter å ha sett hvordan de tok tak i saken til minsten, så kan de ikke redde eldste når det er såpass stort omfang. Og jeg syns det er så vondt for det er ingen grunnlag bak det! Det er kun ren ondskap! Slm sagt ble jeg mobbet daglig fra 1 klasse og ut ungdomsskolen og det har ødelagt så mye i livet mitt og jeg akter ikke utsette mine for det. Så tusen tusen takk for at dere støtter og ikke dømmer. Det viser bare at det jeg føler egentlig er rett. Det er rett vei å gå ❤️ Anonymkode: 2cee0...456
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #15 Skrevet 23. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi bor på andre siden av fjorden, og kan ikke gi råd om sted å bo, men vi hadde det samme problemet (muligens i mildere grad, da vårt barn hadde enkelte venner også). Vi flyttet ikke, men barnet startet på internasjonal skole, og blomstret! Der er det lov å være flink, og måten de jobber på passer barnet perfekt. Det er så utrolig deilig når ting faller på plass. Håper det ordner seg for dere! Anonymkode: 08184...912 Vi har ikke no slikt skolevalg, men er det den internasjonale skolen i Fredrikstad ? Hørt mye bra om den! Så godt at det løste seg for barnet deres ❤️ Finnes ikke bedre følelse enn det! Anonymkode: 2cee0...456
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #16 Skrevet 23. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for så mye støtte! Jeg var litt redd dere tenkte at jeg «rømmer» fra problemer osv. For det er det flere som sier til meg, at det er å rømme. Men alt jeg ønsker er at barnet skal ha det bra. Har et mindre barn på den skolen også som ikke har hatt det så lett heller, grunnet høyde(!). Greit nok har det barnet fått noen få venner, men det skjer ofte flere stikk der igså. Så jeg vet med meg selv etter å ha sett hvordan de tok tak i saken til minsten, så kan de ikke redde eldste når det er såpass stort omfang. Og jeg syns det er så vondt for det er ingen grunnlag bak det! Det er kun ren ondskap! Slm sagt ble jeg mobbet daglig fra 1 klasse og ut ungdomsskolen og det har ødelagt så mye i livet mitt og jeg akter ikke utsette mine for det. Så tusen tusen takk for at dere støtter og ikke dømmer. Det viser bare at det jeg føler egentlig er rett. Det er rett vei å gå ❤️ Anonymkode: 2cee0...456 Vet du hva, det kan godt være det er å rømme, men det er helt fint, det er lov å rømme i sånne situasjoner. Neste gang spør du de om de ønsker å bli på arbeidsplassen hvis de blir plaget og mobbet hver eneste dag, eller om de hadde prøvd å få seg en annen jobb. Anonymkode: cff66...22f
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #17 Skrevet 23. mars 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du hva, det kan godt være det er å rømme, men det er helt fint, det er lov å rømme i sånne situasjoner. Neste gang spør du de om de ønsker å bli på arbeidsplassen hvis de blir plaget og mobbet hver eneste dag, eller om de hadde prøvd å få seg en annen jobb. Anonymkode: cff66...22f Takk ❤️ Ja voksne hadde aldri frivillig valgt å leve slik. Mens barna har ikke no valg.. som sagt velger jeg heller å flytte og gi de blanke ark, enn å kjempe forgjeves. Skolen prøver, men når det er så mange så virker det nærmest umulig... til og med lærer hadde full forståelse hvis jeg valgte å flytte. Jeg kunne selvsagt kun byttet skole, men det løser ikke stort når alle de «gamle» elevene bor i gata... Anonymkode: 2cee0...456
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå