Gå til innhold

Kan en 4,5-åring være alene i 15 minutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imens jeg er hos naboen, 80-100m unna, og ordner noe? Er snakk om et kvarters tid.

Anonymkode: e2d8f...028

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. For liten.

Anonymkode: b8fb0...9ce

Skrevet

Nei, synes ikke det. 

Anonymkode: 50ae3...e2c

Skrevet

En 5-åring vil jeg si ja til med iPad foran seg. Ikke en på 4,5. 

Anonymkode: 863d3...a35

Skrevet

Nei, hadde ikke gjort det. Moden og reflektert unge her, men ikke fått være alene hjemme før etter fylt 6 år.

Anonymkode: 57048...456

Skrevet

Min 4-åring har vært alene med iPad i 10 minutter mens jeg kjørte eldste til skoen. 4-åringen er en rolig sjel. Alt elektrisk var av, døren låst. Ungen satt i samme posisjon da jeg kom hjem som da jeg dro. Min eldste kunne ikke vært alene som 4-åring. Unger er ulike.

Anonymkode: 9b536...654

Skrevet

Min på 4,5 år har vært ofte alene i sånne korte stunder mens jeg har vært på tur med hund rett utenfor. Ser ikke problemet!

Anonymkode: 19be5...277

Skrevet

Vi har ventet til de er 5 år og vi har øvd på å ringe med telefonen og snakket om at hvis det begynner å brenne, skal de gå rett ut å ringe på hos naboen. 

Anonymkode: 72536...dbc

Skrevet

Nei

Anonymkode: 1b2ff...36c

Skrevet

Ja. Min var det fra 4 år mens jeg kjørte søsken. Så lenge barnet er rolig og sitter stille og ikke finner på noen sprell til vanlig

Anonymkode: e2dfb...2f6

Skrevet

Min 4,5 åring leker alene ute og hun er da alene/med andre barn men uten voksne mer enn 15 min. Jeg sier ja.

Anonymkode: 53543...109

Skrevet

helt greit

Anonymkode: 69fa7...5b4

Skrevet

Hadde ikke turt, tenk hvis det begynner å brenne. Kanskje du låser døra og barnet ikke klarer låse opp 😐

Anonymkode: e0a50...252

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke turt, tenk hvis det begynner å brenne. Kanskje du låser døra og barnet ikke klarer låse opp 😐

hysteri

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hysteri

Ja sikkert, men allikavel...

Skrevet

Nei! Hvis barnet kan finne deg er det greit. Dvs hvis du er i hagen eller hos naboen ett eller to hus ved siden av. Men du kan ikke ta bilen og kjøre din vei, og 100 meter er for langt. Du må være tilgjengelig for barnet.

Anonymkode: 305a5...b62

Skrevet

Nei. En fireåring kan ikke håndtere uventede situasjoner. 

Anonymkode: 5a5d1...43e

Skrevet

Ja, min kunne vært det. Du er 100m borte og regner med at ungen har vett på å gå bort dit hvis det er noe. 

Skrevet

Jeg har først begynt å tørre det og føler det går helt fint når hun nå er 5,5... Henter lillebror i behagen vedsiden av... Ca 15 min. Men bare for 6 mnd siden hadde jeg aldri gjort det. Men du kjenner barnet best og vet hvor modent evt sikker det føler seg om du går. Ikke minst må du føle deg helt trygg. Men kan ikke barnet bare være med da og se ipad der eller noe 

Anonymkode: 9eabe...76a

Skrevet

Min klarer det, hvis hun vet hvor jeg er, og hvordan hun skal finne meg. Er jeg hos en nabo og henter søsteren, f.eks, har vi gjerne døren åpen og hører hvis hun roper. 

Der vi bodde før kunne ikke barna gå ut alene før de kunne ferdes trygt i trafikkert vei. Der ville jeg aldri gått fra. 

Går heller aldri fra på kveld eller natt.

Skrevet

De to eldste kunne fint gjort det da de var 4,5. Den yngste som nå er 4,5 ser jeg ikke for meg kan være alene før han er konfirmant 😂

Anonymkode: 4a8bc...d43

Skrevet

Hvorfor kan ikke barnet være med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...