Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #1 Skrevet 22. mars 2018 Om et drøyt år er mitt jobb-engasjement ute. Da kan jeg gå tilbake til min gamle jobb, men jeg blir kvalm bare av tanken. Jeg har ganske mye penger "på bok", slik at jeg har mulighet til å ta ut ca 1 mill. i utbytte hvert år. Foreløpig har jeg trengt (den lave) lønnen min i tillegg til dette pga 2,7 mill i lån, og mye utgifter til oppgradering av bolig og til 3 barn, hvorav et par av dem trenger økonomisk støtte i forbindelse med studier osv og pga helseplager. Pluss at i har tatt fine ferier og betalt mange hundre tusen i skatt (MER enn min egen brutt-inntekt i den vanlige jobben), Jeg er ingen ungdom lenger heller, så hvis jeg sier opp min faste jobb, risikerer jeg å ikke få noen ny. Pengene som nå er investert i ganske trygge aksjer osv (med lav avkastning) vet man aldri om man har i fremtiden - økonomiske nedgangstider kan komme plutselig og formuen kan krympe til ingenting. Dette er dessuten penger jeg føler jeg bare forvalter frem til min død, da skal barna arve dem. Men på den annen side, hvis jeg klarer meg økonomisk, kan jeg leve ut drømmene mine. Skrive litteratur, freelance litt osv. Hadde dere tatt sjansen? Anonymkode: 90726...58a
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #2 Skrevet 22. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Om et drøyt år er mitt jobb-engasjement ute. Da kan jeg gå tilbake til min gamle jobb, men jeg blir kvalm bare av tanken. Jeg har ganske mye penger "på bok", slik at jeg har mulighet til å ta ut ca 1 mill. i utbytte hvert år. Foreløpig har jeg trengt (den lave) lønnen min i tillegg til dette pga 2,7 mill i lån, og mye utgifter til oppgradering av bolig og til 3 barn, hvorav et par av dem trenger økonomisk støtte i forbindelse med studier osv og pga helseplager. Pluss at i har tatt fine ferier og betalt mange hundre tusen i skatt (MER enn min egen brutt-inntekt i den vanlige jobben), Jeg er ingen ungdom lenger heller, så hvis jeg sier opp min faste jobb, risikerer jeg å ikke få noen ny. Pengene som nå er investert i ganske trygge aksjer osv (med lav avkastning) vet man aldri om man har i fremtiden - økonomiske nedgangstider kan komme plutselig og formuen kan krympe til ingenting. Dette er dessuten penger jeg føler jeg bare forvalter frem til min død, da skal barna arve dem. Men på den annen side, hvis jeg klarer meg økonomisk, kan jeg leve ut drømmene mine. Skrive litteratur, freelance litt osv. Hadde dere tatt sjansen? Anonymkode: 90726...58a Jeg er 47 og i omtrent samme situasjon. Skal jobbe som frilansmusiker fra høsten av. Setter av ca 500.000 i aksjer med moderat avkastning. Anonymkode: e1275...4de
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 Hadde definitivt tatt sjansen. Man lever bare en gang. Når du har den økonomiske friheten til å leve det livet du ønsker så hadde jeg gjort det. Tenk hvor mange timer man kaster bort på jobben, særlig hvis det er en jobb man ikke liker. Annerledes hvis man trives på jobb selvfølgelig. Anonymkode: 6980a...274
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 Hi her. takk for svar. Den jobben jeg har NÅ, som er et engasjement, er kjempegøy. Så hvis jeg kan få med av det, vil jeg gjerne fortsette å jobbe. Men det er veldig usikkert om jeg kan få mer jobb her videre, så hvis ikke, så tenkte jeg på denne plan B. Jeg kommer nok til å få ganske dårlig råd, men livet er kort, og plutselig er man gammel og syk og angrer på alt man ikke turde prøve på. Anonymkode: 90726...58a
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 Vel, jeg vet det er en klisje som er utslitt, men det er likevel sant som det sies. "Det er ikke sjansene man tok man angrer på, det er de sjansene man aldri tok man angrer på". Anonymkode: 5fd51...a17
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 47 og i omtrent samme situasjon. Skal jobbe som frilansmusiker fra høsten av. Setter av ca 500.000 i aksjer med moderat avkastning. Anonymkode: e1275...4de Så modig du er! Jeg sa opp jobb i orkester og har aldri angret et sekund. Det er så mange muligheter for freelancere i Norge, masse gode støtteordninger om man vil drive egne prosjekter osv. Lykke til!! Anonymkode: 8d7a7...ca4
Admin Skrevet 25. mars 2018 #7 Skrevet 25. mars 2018 Tråden er ryddet for tiggeinnlegg. Ann Christin, admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå