Gå til innhold

Kosthold som gravid, kan jeg gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger på meg mye (midlertidig) bare når jeg er gravid, uansett om jeg spiser helt vanlig. Jordmor sier jeg må prøve enda hardere å unngå dette, så jeg har kuttet ut sukker og hvetemel i 2 uker nå. Jeg har bare spist tørr salat, middag og yoghurt uten sukker. 

I tillegg til at jeg begynner å bli lei, ser jeg at det ikke har noen effekt på vekta. Den går like jevnt og trutt oppover uansett. 

Synes dere det er greit å spise vafler på lørdag da? Vanlige vafler, ikke typisk sunne. Det er vaffelkakens dag da, og jeg er veldig glad i vafler. 

Anonymkode: 18828...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kjære vene, spis en vaffel og kos deg! ☺️

Skrevet

Du kan fint spise alle andre grønnsaker, lage deg en mild dressing til salatene, laga squash pasta og ta den en vaffel. Det som er målet er å spise sundt i ukene og så en og annen lørdag kan du ta deg en liten kos. 

Tror du spiser for ensformig til at vekta skal reagere. Går selv på moderat lavkarbo og er gravid.

Anonymkode: e7f7b...740

Skrevet

Spis vafler og nyt livet! En vaffel eller tre en dag vil ikke velte lasset. 

Skrevet

Jeg syns det høres ut som du spiser alt for lite for å være gravid. Jeg syns det er rart om jordmor ber en gravid spise kun salat. Spis vaffel med god samvittighet og jeg kan ikke skjønne annet enn at du bør spise mer normalt resten av uka også. 

Anonymkode: ff55a...79b

Skrevet

Hvis du legger mye på deg spiser du enten veldig kaloririk mat eller store mengder mat med færre kalorier.

kroppen er ikke magisk. Den legger ikke på seg uten at den får kalorier. 

Anonymkode: 82db3...1bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...