Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #1 Skrevet 22. mars 2018 Jeg har migrene. Fikk diagnosen nå nylig. Har hatt anfall flere dager på rad og legen mente det ikke var så vanlig, så han sendte henvisning til MR. Har ikke hatt anfall på to dager, men kjenner en slags trykk i hodet fremdeles, kjenner det i panneområde og bak øynene, våkner med «lett» hodepine, det er såvidt jeg kjenner at den er der i tillegg så har jeg dårligere syn på morgenen. Ser uklart i ett par timer da jeg våkner. Jeg er redd det kan være hjernesvulst og går og tenker på det hele tiden. Gruer meg til MR. Noen som har noen beroligende ord til meg? Anonymkode: 5fa96...902
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #2 Skrevet 22. mars 2018 Anfall i flere dager er forsåvidt ikke så uvanlig. Morgenhodepine skal man imidlertid være obs på. Samtidig finnes det andre naturlige forklaringer på det, slik som f.eks trykk i bihulene. Jeg har vært mye plaget med hodepine selv, spesielt på morgenen. Samtidig jobber jeg med hjernesvulst og var i en periode overbevist om at det måtte være det. Hos meg er det migrene og spenningshodepine. Jeg er mye anspent i nakke og skuldre, som igjen gir hodepine. flertallet hos oss som får påvist hjernesvulst, kommer inn med kramper. Overraskende få klager over hodepine. når det er sagt, flott at du skal MR, slike plager skal alltid tas alvorlig. Anonymkode: 5b6ba...aa1
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #3 Skrevet 22. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Anfall i flere dager er forsåvidt ikke så uvanlig. Morgenhodepine skal man imidlertid være obs på. Samtidig finnes det andre naturlige forklaringer på det, slik som f.eks trykk i bihulene. Jeg har vært mye plaget med hodepine selv, spesielt på morgenen. Samtidig jobber jeg med hjernesvulst og var i en periode overbevist om at det måtte være det. Hos meg er det migrene og spenningshodepine. Jeg er mye anspent i nakke og skuldre, som igjen gir hodepine. flertallet hos oss som får påvist hjernesvulst, kommer inn med kramper. Overraskende få klager over hodepine. når det er sagt, flott at du skal MR, slike plager skal alltid tas alvorlig. Anonymkode: 5b6ba...aa1 Jeg skal også til optiker og sjekke synet, fordi jeg merker at jeg trenger briller pga jeg ser uklart på lang avstand. Har lest en del på nettet om hjernesvulst, hodepinen er vel ganske sent tegn på hjernesvulst, som oftest kommer andre symptomer først. Så jeg får krysse fingrene for at det er ikke noe alvorlig galt med meg. Ikke alle svulster kan opereres og prognosen er dermed dårligere for de med ikke opererbare svulster. Uff blir helt dårlig av å tenke på det :/ Anonymkode: 5fa96...902
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #4 Skrevet 22. mars 2018 En optiker kan vel i noen tilfeller mistenke svulst på hjernen pga trykket i øynene? Anonymkode: 5fa96...902
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #5 Skrevet 22. mars 2018 har hatt migrene lenge, aldri vert redd for hjernesvulst, synes du virker hysterisk Anonymkode: 5b8a4...f57
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #6 Skrevet 22. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: har hatt migrene lenge, aldri vert redd for hjernesvulst, synes du virker hysterisk Anonymkode: 5b8a4...f57 Mulig det. men jeg har også fått dårligere syn på veldig kort tid. I tillegg til nylig oppstått migrene. Anonymkode: 5fa96...902
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #7 Skrevet 22. mars 2018 Kan noe av det skyldes spenning i nakke/skuldre? Jeg har migrene men får også vanlig hodepine og uklart syn (og har ikke hjernesvulst, hadde ct-skanning fra issen til knærne i fjor!) og tror det har en sammenheng med stram muskulatur. Anonymkode: 1f417...d6b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #8 Skrevet 22. mars 2018 Du KAN ha en status migrene. Anonymkode: 55dbe...3b4
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #9 Skrevet 22. mars 2018 Søsteren min har hatt svulst på hjernen, hun hadde ingen hodesmerter i det hele tatt.. før hun falt sammen på studegulvet. Alt har gått bra :-) Anonymkode: ba71b...761
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #10 Skrevet 22. mars 2018 Jeg var plaget sv hodepine og smerter spesielt bak det ene øyet. Var hos optiker som sa at det skyldes anstrengelse. Jobbet mye på PC i denne perioden. Ble for sikkerthets skyld henvist til øyelege. Ett familiemedlem fikk hjernesvulst. Hos han var ikke hodepine første symptom. Han fikk problemer med balanse og itillegg hadde han noen syneshallusinasjoner Anonymkode: 109c9...05f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #11 Skrevet 22. mars 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Morgenhodepine skal man imidlertid være obs på Skal man? Det var ikke jeg klar over, hvorfor skal man det? Har kronisk migrene, og våkner ofte med det Anonymkode: dabbb...6d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå