Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #1 Skrevet 21. mars 2018 Jeg vet jo ikke om dette er sant fordi jeg har hørt det av ei som har hørt det av en kollega. Men fikk vite at mitt barns lærer har bekymringsmeldinger på seg pga dårlig oppfølging av egne barn +++. Saken er jo at vi fra før er flere foreldre som ønsker ny lærer pga lærer bagatelliserer problemer barna har, hører ikke på oss foreldre ang våre barn, dårlig på beskjeder og tilbakemeldinger. Foreldre av barn med diagnose som har ulike vanskeligheter får vite at det kun er ett problem fordi barnet har bestem at h*n ikke vil, ikke fordi det faktisk er ett problem som følger diagnosen og ikke kan disiplinerte bort. Lærer som har skremt barna, ydmyket de foran klassen osv. Noen råd for å få denne læreren bort? Kan dette rykte bekreftes og brukes mot lærer? Anonymkode: edce1...cca
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #2 Skrevet 21. mars 2018 Dette høres ut som stemor til mitt barn... (bortsett fra at der har barnevernet tatt barna) Snakk med rektor! Anonymkode: 14ab5...72b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #3 Skrevet 21. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dette høres ut som stemor til mitt barn... (bortsett fra at der har barnevernet tatt barna) Snakk med rektor! Anonymkode: 14ab5...72b Rektor er god venn med lærer. En forelder har hatt møte med rektor og fikk passet påskrevet som kom med sånne påstander om en så varm, god og snill person som denne læreren. Anonymkode: edce1...cca
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #4 Skrevet 21. mars 2018 Å ikke gi egne barn god nok omsorg er ikke det samme som å være en dårlig lærer. Det finnes til og med gode barnevernspedagoger som har mistet omsorg for egne barn. Dessuten har du informasjonen fra ei venninne som har hørt fra en kollega som har denne infoen fra hvor?? Det andre du forteller gjør henne til en dårlig lærer. Dette må tas opp og da av flere foreldre sammen. Dere må be om et møte med rektor alle sammen. Da er det vanskeligere for rektor å forhellige personen. Så må dere skrive et referat fra møtet og signere alle sammen, inkludert rektor. Vil ikke rektor signere, så skriv det ned. Klag så til fylkesmannen. Anonymkode: bcb59...235
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #5 Skrevet 21. mars 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å ikke gi egne barn god nok omsorg er ikke det samme som å være en dårlig lærer. Det finnes til og med gode barnevernspedagoger som har mistet omsorg for egne barn. Dessuten har du informasjonen fra ei venninne som har hørt fra en kollega som har denne infoen fra hvor?? Det andre du forteller gjør henne til en dårlig lærer. Dette må tas opp og da av flere foreldre sammen. Dere må be om et møte med rektor alle sammen. Da er det vanskeligere for rektor å forhellige personen. Så må dere skrive et referat fra møtet og signere alle sammen, inkludert rektor. Vil ikke rektor signere, så skriv det ned. Klag så til fylkesmannen. Anonymkode: bcb59...235 Det første avsnittet ditt er sprøyt. Anonymkode: 35f2b...bcc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #6 Skrevet 21. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å ikke gi egne barn god nok omsorg er ikke det samme som å være en dårlig lærer. Det finnes til og med gode barnevernspedagoger som har mistet omsorg for egne barn. Dessuten har du informasjonen fra ei venninne som har hørt fra en kollega som har denne infoen fra hvor?? Det andre du forteller gjør henne til en dårlig lærer. Dette må tas opp og da av flere foreldre sammen. Dere må be om et møte med rektor alle sammen. Da er det vanskeligere for rektor å forhellige personen. Så må dere skrive et referat fra møtet og signere alle sammen, inkludert rektor. Vil ikke rektor signere, så skriv det ned. Klag så til fylkesmannen. Anonymkode: bcb59...235 Takk for råd skal ta det med videre. Nei som sagt, vet jeg ikke om alt jeg har hørt er sant, men hvis det stemmer og da satt i sammenheng med hvordan vedkommende er som lærer sier det mye om vedkommende som person. Ingen lett situasjon dette her, skulle ønske det var en enkel løsning på det hele. Anonymkode: edce1...cca
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #7 Skrevet 21. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det første avsnittet ditt er sprøyt. Anonymkode: 35f2b...bcc Absolutt ikke. Hva du mener og hva som er fakta er ikke det samme. Det finnes gode lærere som har mistet omsorg for egne barn og det finnes barnevernspedagoger som har mistet omsorg for egne barn. Noen av de gjør en elendig jobb, andre en god jobb. Anonymkode: bcb59...235
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #8 Skrevet 21. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for råd skal ta det med videre. Nei som sagt, vet jeg ikke om alt jeg har hørt er sant, men hvis det stemmer og da satt i sammenheng med hvordan vedkommende er som lærer sier det mye om vedkommende som person. Ingen lett situasjon dette her, skulle ønske det var en enkel løsning på det hele. Anonymkode: edce1...cca Nei, lett er det ikke, men jo fler foreldre som går i møte med rektor sammen, jo mer har dere å gå på for å ta saken videre Anonymkode: bcb59...235
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #9 Skrevet 21. mars 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for råd skal ta det med videre. Nei som sagt, vet jeg ikke om alt jeg har hørt er sant, men hvis det stemmer og da satt i sammenheng med hvordan vedkommende er som lærer sier det mye om vedkommende som person. Ingen lett situasjon dette her, skulle ønske det var en enkel løsning på det hele. Anonymkode: edce1...cca Jeg er enig med anonym 235. I et slikt møte, hvor flere foreldre møter rektor på vegne av alle foreldrene så må det også gå an å stille spørsmålstegn ved hennes evner til å ivareta barna. Det med om hun er meldt til barnevernet går ev. å bringe på bane, men da mer som et spørsmålstegn på om hun kanskje har for store problemer ellers i livet akkurat nå til å greie å ivareta elevene sine, siden hun også sliter så mye på hjemmebane. Som hun over sa, sørg for at det skrives et ordentlig møtereferat og at alle signerer før dere går, også rektor. Vil ikke rektor signere føres det selvfølgelig også inn i møtereferatet. Og så klager dere videre til fylkesmannen og sender kopi også til kommunens skoleanvarlige. Tror bare dere må hoppe i det. Prøv å kalle sammen til et privat foreldremøte hvor dere kan diskutere det og bestem da hvem som skal være med i møtet med rektor, ev. om alle vil være med. Anonymkode: 80405...d65
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #10 Skrevet 21. mars 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Absolutt ikke. Hva du mener og hva som er fakta er ikke det samme. Det finnes gode lærere som har mistet omsorg for egne barn og det finnes barnevernspedagoger som har mistet omsorg for egne barn. Noen av de gjør en elendig jobb, andre en god jobb. Anonymkode: bcb59...235 Lærere er kanskje gode på å undervise selv om de ikke klarer å ha omsorg for egne barn. Men de klarer ikke se hele barnet og yte helhetlig omsorg. Noe som også er viktig i rollen som lærer. En sykepleier som misbruker rusmidler kan kanskje være god i prosedyrer men hun/han vil ikke ha evnen til å yte helhetlig omsorg. Ergo ingen god sykepleier. Anonymkode: 35f2b...bcc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #11 Skrevet 21. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lærere er kanskje gode på å undervise selv om de ikke klarer å ha omsorg for egne barn. Men de klarer ikke se hele barnet og yte helhetlig omsorg. Noe som også er viktig i rollen som lærer. En sykepleier som misbruker rusmidler kan kanskje være god i prosedyrer men hun/han vil ikke ha evnen til å yte helhetlig omsorg. Ergo ingen god sykepleier. Anonymkode: 35f2b...bcc Nå er vel rusmisbruk noe helt annet enn å ivareta barn. Det finnes flere som gir bedre omsorg til andres barn enn til sine egne, og sånn er det bare. Anonymkode: bcb59...235
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #12 Skrevet 21. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er vel rusmisbruk noe helt annet enn å ivareta barn. Det finnes flere som gir bedre omsorg til andres barn enn til sine egne, og sånn er det bare. Anonymkode: bcb59...235 Nei det er der du misforstår. De liker å tro at de gjør det. Anonymkode: 35f2b...bcc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #13 Skrevet 22. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet jo ikke om dette er sant fordi jeg har hørt det av ei som har hørt det av en kollega. Men fikk vite at mitt barns lærer har bekymringsmeldinger på seg pga dårlig oppfølging av egne barn +++. Saken er jo at vi fra før er flere foreldre som ønsker ny lærer pga lærer bagatelliserer problemer barna har, hører ikke på oss foreldre ang våre barn, dårlig på beskjeder og tilbakemeldinger. Foreldre av barn med diagnose som har ulike vanskeligheter får vite at det kun er ett problem fordi barnet har bestem at h*n ikke vil, ikke fordi det faktisk er ett problem som følger diagnosen og ikke kan disiplinerte bort. Lærer som har skremt barna, ydmyket de foran klassen osv. Noen råd for å få denne læreren bort? Kan dette rykte bekreftes og brukes mot lærer? Anonymkode: edce1...cca Jeg tenker som så: - Du har det fra ei som har hørt det fra ei annen? Det er med andre ord foreløpig ikke annet enn sladder og spekulasjoner. - Om vi forutsetter at det stemmer at det er kommet bekymringsmelding: En bekymringsmelding betyr ikke at det er sannhet i innholdet. For alt du vet kan det være snakk om misforståelser, konflikt/ hevn, eller at melder har en mening om hva som er god nok omsorg som avviker fra det de fleste andre mener. - Det du beskriver som problematisk når det gjelder lærerens væremåte på skolen, det tenker jeg at er det essensielle her. Dette er overhodet ikke greit og noe som må tas opp snarest på en ordentlig måte med rektor. Men vær voksen: Hold sladder og spekulasjoner utenfor samtalen. Anonymkode: 2567f...1c4
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #14 Skrevet 22. mars 2018 Det kalles tykter, eller bygdesladder om du vil. Ikke synk så dypt! Anonymkode: 25532...eeb
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #15 Skrevet 22. mars 2018 Selvsagt kan dere ikke begrunne deres misnøye med at dere «har hørt at»... Slik du beskriver læreren er det definitivt på sin plass med en klage. Her får foreldrene stå sammen og ta et møte med rektor. Hold dere til saken, at dere opplever henne som vanskelig å samarbeide med osv. Anonymkode: d89ba...b24
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #16 Skrevet 22. mars 2018 rykter, trenger ikke være sanne, og hvis de er det, bør jo hun/han ikke være en dårlig lærer Anonymkode: 73bd6...786
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå