Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #1 Skrevet 21. mars 2018 Jeg er litt forundret.., etter at datteren min begynte på skolen har hun hatt barnemark 5 ganger går i 4.klasse. Jeg har gitt beskjed på skolen men fått beskjed om at det trenger vi ikke melde fra om. Det reagerer jeg på. Barnemark er veldig smittsomt, og det er ikke mye som skal til. Håndhygiene er ikke på topp hos de fleste barn. Det smøres bæsj på vegg, ligger bæsj på dobskålen.. så smittefaren er stor. Skolen burde jo be foreldre skjekke og ta kur. Hun kan da ikke være den eneste? Hun hadde ikke barnemark I barnehagen. Vi får stadig beskjed om lus og Skjekk for det går lus. Vi har heldig vis sluppet unna lus både i barnehagen og på skolen. Men hvorfor blir ikke Denne marken tatt like seriøst som Lus? Anonymkode: 83aee...d7f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #2 Skrevet 21. mars 2018 Enig. Leste et sted at til enhver tid har ca 20% av barn barnemarkedet, de fleste uten å vite om det. Kanskje det går en person rundt og smitter andre uten å være klar over at han/hun selv er smittet. Da har dere det gående. Anonymkode: b59cb...5db
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #3 Skrevet 21. mars 2018 Vi fikk samme beskjed av barnehagen her, og da insisterte jeg på at det skulle sendes ut melding. Anonymkode: a87f3...429
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #4 Skrevet 21. mars 2018 Jeg ville heller tatt tak i det at 4.klassinger faktisk smører bæsj på veggen. Altså... Anonymkode: 64cae...1b6
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #5 Skrevet 22. mars 2018 Synes og det er rart at det ikke er like viktig å få bort. Men vet at mange i familiene bare kurer barna og ikke dem selv, då blir det ofte gjensmitte innad i familien. Dette forde folk gjerne vil styre slik de vil selv. Lus og, de går etter « best i test» uten å lese testen, noen av desse midlene er ikke anbefalt da de ikke inneholder virksomme stoff, men bare oljer f eks. Tom fylkeslege skriver hva det må vær oppi! Ikke rart det smitter videre..... Anonymkode: 16720...721
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #6 Skrevet 22. mars 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville heller tatt tak i det at 4.klassinger faktisk smører bæsj på veggen. Altså... Anonymkode: 64cae...1b6 Altså.,,, På doene som blir brukt av alle barna fra 1. til 7. Klasse er det flere ganger vært bæsj på veggene. Har barna dine egen do til sin klasse på skolen? Anonymkode: 83aee...d7f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #7 Skrevet 22. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså.,,, På doene som blir brukt av alle barna fra 1. til 7. Klasse er det flere ganger vært bæsj på veggene. Har barna dine egen do til sin klasse på skolen? Anonymkode: 83aee...d7f På skolen vår er det ikke bare en do til hvert trinn, men hver klasse har egen do. Altså fire doer til hvert trinn. Nei faktisk er det åtte doer til hvert trinn. Fire ved klasserommene og fire i garderoben. Stor skole og masse doer ja. Anonymkode: 3a5b6...669
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #8 Skrevet 22. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: På skolen vår er det ikke bare en do til hvert trinn, men hver klasse har egen do. Altså fire doer til hvert trinn. Nei faktisk er det åtte doer til hvert trinn. Fire ved klasserommene og fire i garderoben. Stor skole og masse doer ja. Anonymkode: 3a5b6...669 Da går barna dine på en ny skole. På skolen der mitt barn går er det er det 5 jentedoer, i kjelleren. En felles do i 2.og 4. Etasje 5 guttedoer i kjelleren. Så er det 5 doer på SFO bygget. Og det er 480 barn. Do forholdene er elendige . Anonymkode: 83aee...d7f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #9 Skrevet 22. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Altså.,,, På doene som blir brukt av alle barna fra 1. til 7. Klasse er det flere ganger vært bæsj på veggene. Har barna dine egen do til sin klasse på skolen? Anonymkode: 83aee...d7f En 1. klassing skal heller ikke smøre bæsj på veggen! 😬😱 Hva slags barn går på den skolen 🤭? Uansett...ang barnemark så ville jeg konsultert med kommunelegen hvis det er så ille som du sier. Her trenger skolen veiledning! Anonymkode: 550d4...7aa
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #10 Skrevet 22. mars 2018 Barnemark blir ikke tatt alvorlig dessverre. Mange av mine venninner er så glade for at de aldri har hatt det i familien... Da pleier jeg å svare at det slike som dere som opprettholder at marken finnes i miljøet.! Mark er vanlig, og det er vanlig å ikke ha symptomer. Anonymkode: 24f1f...806
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå