Gå til innhold

Bygge i strandsonen - håpløst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naustetomt hvor det er  regulert og gitt løyve til et naust (på 70 tallet) og hvor kommunens planer tilsier at det står er naust i dag. Det gjør det ikke, det ble aldri bygget lenger enn kai og grunnmur.  

Jeg har lyst å søke om å sette opp en liten fritidsbolig på denne tomten. Den er allerede murt opp og "bebygget" så det er ikke urørt natur.  Men den ligger i 100-metersbeltet hvor kommunen er ganske strenge . 

De har tidligere tillatt spredt bebyggelse av bolighus i området, også i 100-metersbeltet.  

Noen som har vært gjennom en slik prosess? 

Anonymkode: 74e2b...f20

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Naustetomt hvor det er  regulert og gitt løyve til et naust (på 70 tallet) og hvor kommunens planer tilsier at det står er naust i dag. Det gjør det ikke, det ble aldri bygget lenger enn kai og grunnmur.  

Jeg har lyst å søke om å sette opp en liten fritidsbolig på denne tomten. Den er allerede murt opp og "bebygget" så det er ikke urørt natur.  Men den ligger i 100-metersbeltet hvor kommunen er ganske strenge . 

De har tidligere tillatt spredt bebyggelse av bolighus i området, også i 100-metersbeltet.  

Noen som har vært gjennom en slik prosess? 

Ikke vært gjennom prosessen, men er oppvokst i 100 metersbeltet i et populært område. Kommunen godkjenner nesten ingen ting og så og si alle bygger uten å byggemelde... trist men sant...

Anonymkode: de16c...ee9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vært gjennom prosessen, men er oppvokst i 100 metersbeltet i et populært område. Kommunen godkjenner nesten ingen ting og så og si alle bygger uten å byggemelde... trist men sant...

Anonymkode: de16c...ee9

Ok. Vi kommer ikke til å bygge noe ulovlig. Men utfordringen er at dette er en relativt liten øy, og det er ikke så lett å finne et sted som ikke er 100 meter fra havet åkke som. 

Men det er ikke et veldig befolket eller populært område, litt ute i gokk. 

Skrevet

Går det ikke an å sette opp et naust og innrede det som en feriebolig da? 

Jeg aner ikke noe om reglene for dette, for her i kommunen er det ikke like strengt som hos deg tydeligvis. Mange her som har innredet naust til feriebolig med plass for båt i tillegg

Anonymkode: 9a475...32f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Går det ikke an å sette opp et naust og innrede det som en feriebolig da? 

Jeg aner ikke noe om reglene for dette, for her i kommunen er det ikke like strengt som hos deg tydeligvis. Mange her som har innredet naust til feriebolig med plass for båt i tillegg

Anonymkode: 9a475...32f

Nei, det er ikke lov. De er ganske strenge på dette (heldigvis) Naust skal være innredet som naust, ikke ha hems eller fasiliteter som dusj/do og kjøkken. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...