Gå til innhold

Din beste lasagneoppskrift?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått i Toro her, men den er plutselig ikke god. Noen som har en god oppskrift å dele? 

Kan godt være link altså. 

Anonymkode: f300d...97b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg freser finhakket løk og hvitløk (noen ganger gulrot) i olje i pannen noen min. Legge til siden. Steke 400 gr kjøtt-/ el karbonadedeig. Krydre så mye man ønsker, jeg bruker salt, pepper, oregano, chillpulver. Oppi med grønnsakene igjen. 2 spiseskjeer tomatpurré og en 1/2 teskje sukker blandes i kjøttdeigen. 

Tilsetter en boks med hakkede tomater (min favoritt er Polpa) og 3 dl med kyllingbuljong (en terning buljong oppløst i kokende vann) Lar kjøttdeig, tomat og buljong småkoke i 10 min. Smake til med krydder. 

Tidligere laget jeg egen ostesaus men nå bruker jeg bare en pakke revet ost og kjøttsausen. 

I en smurt ildfast form legges lasagneplater, kjøttsaus og revet ost, gjenta to ganger. Dette er vår favorittlasagne for tiden. 

Anonymkode: 39ce7...977

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg freser finhakket løk og hvitløk (noen ganger gulrot) i olje i pannen noen min. Legge til siden. Steke 400 gr kjøtt-/ el karbonadedeig. Krydre så mye man ønsker, jeg bruker salt, pepper, oregano, chillpulver. Oppi med grønnsakene igjen. 2 spiseskjeer tomatpurré og en 1/2 teskje sukker blandes i kjøttdeigen. 

Tilsetter en boks med hakkede tomater (min favoritt er Polpa) og 3 dl med kyllingbuljong (en terning buljong oppløst i kokende vann) Lar kjøttdeig, tomat og buljong småkoke i 10 min. Smake til med krydder. 

Tidligere laget jeg egen ostesaus men nå bruker jeg bare en pakke revet ost og kjøttsausen. 

I en smurt ildfast form legges lasagneplater, kjøttsaus og revet ost, gjenta to ganger. Dette er vår favorittlasagne for tiden. 

Anonymkode: 39ce7...977

Omtrent samme her, men jeg har også finhakket stangselleri og paprika sammen med grønnsakene og krydrer med pizzakrydder, salt og pepper.

Ungene vil ikke ha tomatbiter i den så da bruker jeg også polpa finhakket hermetisk tomat, vips ingen klumper ;)

 

Anonymkode: ddd1d...254

Skrevet

Jeg steker kjøttdeig, så has hvittløk, løk og gulrøtter i små terninger i. Stek til løken er blank. Så tomatpure og en boks med hakket tomat. 1 buljongterning og vann, salt, pepper, ønsket krydder. Ha en god skvett rødvin i den. Så la kjøttsausen putre i hvert fall 1,5 timer, jo lengre jo bedre.

I mellomtiden lager jeg bechamel, slutten av koketiden litt ost for ekstra kraftig smak, greit å bruke opp osterester som ikke kan kuttes med ostehøvel lengre.

Jeg har minst 4 lag. Iom det tar såpass lang tid er det kosemat for helgene. Har smakt Toro en eneste gang og den gikk rett i søpla.

Anonymkode: 0d14c...569

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...