Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #1 Skrevet 21. mars 2018 Satt i kø på bussen i sted, og det sto fast i vårt felt. Feltet ved siden av var åpent med grei flyt. Så kjørte en ambulanse forbi og sjåføren hadde mobilen i fanget og satt og tekstet/trykket på den ! At en ambulansesjåfør som bør være smertelig klar over hvilke trafikkskader en ulykke kan medføre sitter og tekster i trafikken er faktisk over min forstand! Anonymkode: 0e403...9a4
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #2 Skrevet 21. mars 2018 De tar inn hva som helst til ambulansesjåfører i dag. Kravene er heller lave. Det er for å spare penger. Dessverre. Anonymkode: 6e8ba...e61
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #3 Skrevet 21. mars 2018 Regner med at du vet klokkeslettet noenlunde og hvor bussen var akkurat da? Da synes jeg du skal varsle dette, for de kan finne ut hvilken sjåfør dette var ved å sjekke hvilken ambulanse det var. Meld fra før denne idioten skader eller dreper noen når han liksom skal redde liv... Anonymkode: 595da...654
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #4 Skrevet 21. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: De tar inn hva som helst til ambulansesjåfører i dag. Kravene er heller lave. Det er for å spare penger. Dessverre. Anonymkode: 6e8ba...e61 He He Det stemmer i allefall ikke, kravene er høyere en noen gang. Jeg er selv ambulansearbeider på 15.året, og ser jo hva (bachelor)studenten(e) mine må igjennom for å få jobb. ————————————— Men HI, vi har råtne egg vi også -så ring helseforetaket de tilhører da vel, så blir det «smekk på lanken». Å finne ut hvem det var på vakt er lett. -Bedre det, å gjøre noe med det, en å klage her. Da blir ikke noe gjort. Når det er sagt... vi får ikke handsfree til jobb telefonene, så om du ser sjåføren snakke i Tlf under (utryknings) kjøring så er det eneste mulighet til å melde inn pasienten (og klargjøre team), mens den andre må jobbe bak. Men SMS er det ingen unskyldning for da. Anonymkode: e0f23...63b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #5 Skrevet 21. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: De tar inn hva som helst til ambulansesjåfører i dag. Kravene er heller lave. Det er for å spare penger. Dessverre. Anonymkode: 6e8ba...e61 Hvor har du det fra?? Høye krav for å få jobb i min tjeneste! Anonymkode: e0b4b...da2
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #6 Skrevet 21. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: He He Det stemmer i allefall ikke, kravene er høyere en noen gang. Jeg er selv ambulansearbeider på 15.året, og ser jo hva (bachelor)studenten(e) mine må igjennom for å få jobb. ————————————— Men HI, vi har råtne egg vi også -så ring helseforetaket de tilhører da vel, så blir det «smekk på lanken». Å finne ut hvem det var på vakt er lett. -Bedre det, å gjøre noe med det, en å klage her. Da blir ikke noe gjort. Når det er sagt... vi får ikke handsfree til jobb telefonene, så om du ser sjåføren snakke i Tlf under (utryknings) kjøring så er det eneste mulighet til å melde inn pasienten (og klargjøre team), mens den andre må jobbe bak. Men SMS er det ingen unskyldning for da. Anonymkode: e0f23...63b HI her - han fiklet med tlf ihvertfall. Mulig han skulle lete frem et nummer, men uansett ikke greit. Den lå liksom på rattet /i fanget. Han var alene i fremsetet, så jeg antar han ikke var på jobb. Pleier de ikke være to ? Anonymkode: 0e403...9a4
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #7 Skrevet 21. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: He He Det stemmer i allefall ikke, kravene er høyere en noen gang. Jeg er selv ambulansearbeider på 15.året, og ser jo hva (bachelor)studenten(e) mine må igjennom for å få jobb. ————————————— Men HI, vi har råtne egg vi også -så ring helseforetaket de tilhører da vel, så blir det «smekk på lanken». Å finne ut hvem det var på vakt er lett. -Bedre det, å gjøre noe med det, en å klage her. Da blir ikke noe gjort. Når det er sagt... vi får ikke handsfree til jobb telefonene, så om du ser sjåføren snakke i Tlf under (utryknings) kjøring så er det eneste mulighet til å melde inn pasienten (og klargjøre team), mens den andre må jobbe bak. Men SMS er det ingen unskyldning for da. Anonymkode: e0f23...63b Hvilket helseforetak jobber du i som ikke har handsfree? Vi kjører både vw og Volvo. Har handsfree, bruker blåtann på mobilen og bilen. Ikke noe problem. Anonymkode: e0b4b...da2
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #8 Skrevet 21. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: HI her - han fiklet med tlf ihvertfall. Mulig han skulle lete frem et nummer, men uansett ikke greit. Den lå liksom på rattet /i fanget. Han var alene i fremsetet, så jeg antar han ikke var på jobb. Pleier de ikke være to ? Anonymkode: 0e403...9a4 Den andre var sikkert baki med pasienten 😉 Anonymkode: e0b4b...da2
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #9 Skrevet 21. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: HI her - han fiklet med tlf ihvertfall. Mulig han skulle lete frem et nummer, men uansett ikke greit. Den lå liksom på rattet /i fanget. Han var alene i fremsetet, så jeg antar han ikke var på jobb. Pleier de ikke være to ? Anonymkode: 0e403...9a4 Da jobbet nok kollegaen baki med en syk pasient, han som kjører må ringe inn til sykehuset og si at de kommer slik at mottaket er forberedt og kan starte (Evt fortsette) behandlingen raskest mulig -han som er bak må kanskje bruke begge hendene. Han var på jobb om han satt i en ambulanse. Man er alltid to, det har man vært siden 1976 Anonymkode: e0f23...63b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #10 Skrevet 21. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilket helseforetak jobber du i som ikke har handsfree? Vi kjører både vw og Volvo. Har handsfree, bruker blåtann på mobilen og bilen. Ikke noe problem. Anonymkode: e0b4b...da2 Der jeg jobber sluttet de å kjøpe inn nye når gamle sviktet. Jeg jobber med hms og «krangler» stadig med ledelsen om dette. caravell er på vei ut hos oss, men sprinterene har høytaler i taket...men ikke alltid den kan brukes mtp taushetsplikt feks, og samme i amarok. Vi bruker primært samband å ringer med nå, øreplugg og knapp på ratt, men man må fortsatt taste inn nr på håndaparatet...og publikum ser da «fikling» under kjøring slik Hi beskriver. Anonymkode: e0f23...63b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #11 Skrevet 21. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den andre var sikkert baki med pasienten 😉 Anonymkode: e0b4b...da2 Den kjørte ikke i retning sykehus, og uten blålys. Men det kan jo hende det var pasienttransport til sykehjem. Uansett ikke greit å sitte og tekste/trykke tlf. Anonymkode: 0e403...9a4
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #12 Skrevet 21. mars 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor har du det fra?? Høye krav for å få jobb i min tjeneste! Anonymkode: e0b4b...da2 Får bli ambulansearbeidere uten fagprøve Varierende praksis i Norge. — Statens autorisasjonskontor for helsepersonell har gitt autorisasjon til personer som ikke har tatt eller som har strøket på fagprøven. Hva betyr dette? At fagprøven er irrelevant? sier Harberg. https://www.aftenposten.no/norge/i/oAVRa/Far-bli-ambulansearbeidere-uten-fagprove Anonymkode: 6e8ba...e61
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #13 Skrevet 21. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Den kjørte ikke i retning sykehus, og uten blålys. Men det kan jo hende det var pasienttransport til sykehjem. Uansett ikke greit å sitte og tekste/trykke tlf. Anonymkode: 0e403...9a4 Du får ringe helseforetaket da vet du... Men ærlig talt, du aner virkelig ikke hvorfor vedkommende fiklet m mobilen - kan ha vært en helt legitim grunn. Hvis dette er noe du klarer å hisse deg så voldsomt opp over, så må livet ditt være ganske bra.... Kanskje prøve å fokusere på det istedet? Anonymkode: 06224...8ed
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #14 Skrevet 21. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du får ringe helseforetaket da vet du... Men ærlig talt, du aner virkelig ikke hvorfor vedkommende fiklet m mobilen - kan ha vært en helt legitim grunn. Hvis dette er noe du klarer å hisse deg så voldsomt opp over, så må livet ditt være ganske bra.... Kanskje prøve å fokusere på det istedet? Anonymkode: 06224...8ed Det er ALDRI en legitim grunn til å tekste/fikse med mobilen når man kjører bil. Er det noe du MÅ så kjør inn til siden og ring/finn frem nummeret. Om det stemmer som de over sier at man aldri er alene i en ambulanse, betyr det at det var en kollega + en pasient baki som han også hadde ansvaret for. I tillegg til medtrafikanter. HI Anonymkode: 0e403...9a4
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #15 Skrevet 21. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ALDRI en legitim grunn til å tekste/fikse med mobilen når man kjører bil. Er det noe du MÅ så kjør inn til siden og ring/finn frem nummeret. Om det stemmer som de over sier at man aldri er alene i en ambulanse, betyr det at det var en kollega + en pasient baki som han også hadde ansvaret for. I tillegg til medtrafikanter. HI Anonymkode: 0e403...9a4 For meg som privatperson så er det aldri en legitim grunn for å fikle med mobilen, helt enig! For en ambulansesjåfør kan ting tenkes å være litt annerledes.... Anonymkode: 06224...8ed
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2018 #16 Skrevet 21. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Får bli ambulansearbeidere uten fagprøve Varierende praksis i Norge. — Statens autorisasjonskontor for helsepersonell har gitt autorisasjon til personer som ikke har tatt eller som har strøket på fagprøven. Hva betyr dette? At fagprøven er irrelevant? sier Harberg. https://www.aftenposten.no/norge/i/oAVRa/Far-bli-ambulansearbeidere-uten-fagprove Anonymkode: 6e8ba...e61 Det er ikke snakk om «mann fra gaten» som fikk autorisasjon. Det er personer med helsefaglig utdannelse og erfaring fra ambulansetjenesten. Uansett skjer ikke dette lengre i dag. Anonymkode: e0b4b...da2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå