Gå til innhold

Er denne forsikringa hensiktsmessig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer er ikke gift.

Vi har følgende forsikring (DNB livsforsikring), som koster 2636 kr.

Forsikringsdekningen er:

- dødsrisiko grunndekning med ytelse 1 million som engangsutbetaling

- uførekapital grunndekning for medlem 1 million engangsutbetaling 

- dødsrisiko grunndekning for ektefelle/samboer med ytelse 1 million som engangsutbetaling 

Vi vurderer å si den opp, men er litt ambivalent. Derfor ønsker jeg dine synspunkter 😊

Anonymkode: 42979...20e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg og samboer er ikke gift.

Vi har følgende forsikring (DNB livsforsikring), som koster 2636 kr.

Forsikringsdekningen er:

- dødsrisiko grunndekning med ytelse 1 million som engangsutbetaling

- uførekapital grunndekning for medlem 1 million engangsutbetaling 

- dødsrisiko grunndekning for ektefelle/samboer med ytelse 1 million som engangsutbetaling 

Vi vurderer å si den opp, men er litt ambivalent. Derfor ønsker jeg dine synspunkter 😊

Glemte å skrive at den koster 2636 kr årlig 

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal dere si opp en forsikring som sikrer dere hvis noe skjer? Om noe, burde dere hevet summene hvis dere har en økonomi som er avhengig av to inntekter.

Anonymkode: 1abdf...c4b

Skrevet

Har dere andre uføre og livsforsikringer da? Vil du si dem opp fordi dere er dobbelt forsikret?

Jeg ble plutselig syk da jeg var 35 år, og etterhvert ufør. Jeg er uhyre glad jeg hadde uføreforsikringer altså, de gikk til å betale ned på boliggjeld så vi kunne klare oss greit selv om min inntekt gikk betydelig ned. Livet kommer uten garantier dessverre....

Husk også at uføre- og livsforsikringer er de eneste forsikringene man kan ha dobbelt opp av og få utbetalt fra flere steder om ulykken er ute. Har du to boligforsikringer og huset brenner får du bare penger fra det ene forsikringsselskapet, men livs- og uføreforsikringer kan du får fra flere.

Anonymkode: e4c06...8dc

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere andre uføre og livsforsikringer da? Vil du si dem opp fordi dere er dobbelt forsikret?

Jeg ble plutselig syk da jeg var 35 år, og etterhvert ufør. Jeg er uhyre glad jeg hadde uføreforsikringer altså, de gikk til å betale ned på boliggjeld så vi kunne klare oss greit selv om min inntekt gikk betydelig ned. Livet kommer uten garantier dessverre....

Husk også at uføre- og livsforsikringer er de eneste forsikringene man kan ha dobbelt opp av og få utbetalt fra flere steder om ulykken er ute. Har du to boligforsikringer og huset brenner får du bare penger fra det ene forsikringsselskapet, men livs- og uføreforsikringer kan du får fra flere.

Anonymkode: e4c06...8dc

Vi har ingen andre forsikringer annet enn forsikring på leilighet og garasje .samboer ønsker å si opp forsikring siden han blir student fom høsten av mens jeg mener vi bør beholde forsikringen.  Jeg eier leiligheta vår så sånn sett er det han som får svi hvis vi sier opp forsikring. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...