Gå til innhold

Per Sandberg er ny justisminister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så utrolig morsomt! Ser bare for meg sosialistene sitte og føle på et vilt raseri. Haha! Utrolig bra gjort av Erna. Det var det gøy å lese om :)

Eller hva.. synes dere Per Sandberg var et godt valg? Liker dere ham? hihi

Anonymkode: f2d04...b16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har vi allerede diskutert i en annen tråd

Anonymkode: 0f869...7a0

Skrevet

Syns du det er morsomt at når "ikke-sosialistene" skal finne sine aller beste hoder i landet, så er det dette bunnslammet de finner fram? Da må man lure på hva lokalpolitikerne og velgermassene består av - det må jo være de rene  moroner, hvis dette er eliten av partiets tillitsvalgte.

Anonymkode: d14d6...c44

Skrevet

Han er rasist og høyreekstremist. Fra pest til kolera.

Anonymkode: 738c8...1de

Skrevet

Erna når nye minstemål - nå har hun funnet ut at det er en god idé å gjøre en som er dømt for vold mot en innvandrer til justis- og innvandringsminister. Samme person som har beskyldt Krf å være skyldig i rekruttering til IS og IS' bestialske handlinger i Irak og Syria. Forøvrig samme person som valgte å troppe opp i en t-skjorte på landsmøtet med skriften "Good Journey" når flyktninger druknet i hopetall i Middelhavet.

Dette er altså den Erna mener er aller best skikket i landet til å være justisminister...

Dette viser at man ikke lenger kan ha tillit til Ernas dømmekraft, og at hun heller ikke har kontrollen over regjeringen.

Anonymkode: 1c74f...945

Skrevet

Må må vi huske at vi lever i en rettsstat. Den som Støre mener vi må forsvare og da er det sånn at dom er dom, soning er soning, straff er straff. Etter man er dømt og straffet er man fri igjen. Slik fungerer en rettsstat. Derfor kan ikke dommen mot sandberg brukes mot han, ei heller tidligere «krumspring» 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må må vi huske at vi lever i en rettsstat. Den som Støre mener vi må forsvare og da er det sånn at dom er dom, soning er soning, straff er straff. Etter man er dømt og straffet er man fri igjen. Slik fungerer en rettsstat. Derfor kan ikke dommen mot sandberg brukes mot han, ei heller tidligere «krumspring» 

Man kan likevel se at dette er en person som over mange år har vist å ha impulskontroll, som har vist dårlig dømmekraft gang på gang. Må heller ikke glemme at vi nå har en (midlertidig?) justisminister som innen sin stilling som fiskeriminister sa at forskere som var opptatt av miljøaspektet med oppdrettsnæringen skulle holde kjeft for å ikke ødelegge for landet.

Dårlig dømmekraft, liten forståelse for lover og regler, og det å stille seg selv over loven - dette er et mønster hos ham. Ikke bare i fortiden, også i dag.

Anonymkode: 1c74f...945

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Nuvel. Plettfri vandel er det noe som heter. Det beskytter utsatte yrkesgrupper fra å ansette mennesker som kan ansees å være en bias ifht jobben som skal gjøres. En tidligere dømt pedofil skal feks ikke jobbe i barnehage. Dette burde gjelde justisminister posten også. 

Alt det her "blame it on Jonas" pjattet til deg og dine får dere forresten til å framstå som noen kunnskapsløse hønsehjerner. Jeg ville forsøkt å lære meg litt om politikk i forkant av å kaste meg inn i en debatt med ren idioti som våpen. 

Anonymkode: f0a99...434

Skrevet

Anonymkode: 94e0c...e0a

Skrevet

Helt på trynet! Er Sandberg virkelig den best egnede i det partiet der? Plettfri vandel burde være minstekravet til en justisminister! 

Anonymkode: 9ae00...ead

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nuvel. Plettfri vandel er det noe som heter. Det beskytter utsatte yrkesgrupper fra å ansette mennesker som kan ansees å være en bias ifht jobben som skal gjøres. En tidligere dømt pedofil skal feks ikke jobbe i barnehage. Dette burde gjelde justisminister posten også. 

Alt det her "blame it on Jonas" pjattet til deg og dine får dere forresten til å framstå som noen kunnskapsløse hønsehjerner. Jeg ville forsøkt å lære meg litt om politikk i forkant av å kaste meg inn i en debatt med ren idioti som våpen. 

Det er vesentlig forskjell på en pedofil i en barnehage og en voldsdømt på stortinget/i regjering. Du, som påberoper deg å inneha mer kunnskap enn «meg og mine» bør vite det. Voldsmenn som har utøvd vold mot kona, men ikke mot barna, får samvær med barna sine, så hvorfor ikke en som tidligere var gjort opp for seg på stortinget?

Og hvor er linken til Jonas her? Jeg har ikke nevnt han med et ord. 

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

4 hours ago, Anonym bruker said:

Det er vesentlig forskjell på en pedofil i en barnehage og en voldsdømt på stortinget/i regjering. Du, som påberoper deg å inneha mer kunnskap enn «meg og mine» bør vite det. Voldsmenn som har utøvd vold mot kona, men ikke mot barna, får samvær med barna sine, så hvorfor ikke en som tidligere var gjort opp for seg på stortinget?

Og hvor er linken til Jonas her? Jeg har ikke nevnt han med et ord. 

Du nevner konkret at dette er en rettsstat Støre forsvarer. Innlegget ditt er tvers gjennom kunnskapsløst. Du vet at Jonas og Støre er samme person? 

Her er snakk om en justisminister som har utøvd blind vold mot en asylsøker. Ikke kom her å prøv å bruke eksempelet jeg stilte for å belyse plettfri vandel, som et motargument som skal forestille en sammenligning. Det var et eksempel. 

Og uansett, om du ikke ser alvoret i å sette Sandberg inn som justisminister så sier det ekstremt mye om din manglende kunnskap om hva justisministerposten innebærer. 

Skrevet

Man må ha plettfri vandel i flere yrker enn barnehager, og skulle jo tro at justisminster (!) var en av de. Her går Erna på en total skivebom og viser igjen hvilken elendig statsminister hun er. Dersom Sandberg er den best egnede i Frp til å ta over som justisminister er det virkelig mye verre fatt i det partiet enn jeg trodde.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Ann Christin, admin

Skrevet

Tja men Ap har en leder som syns at det helt greit å bruke svart arbeidskraft og har hemmelige samtaler med Hamas... Tar heller Sandberg, tror han kommer til å gjøre en super jobb, dessuten er han i det minste ærlig i motsetning til Støre.

På tide at dere selvgode sosialister tørker av dere fliret. 

Anonymkode: da5b7...94e

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du nevner konkret at dette er en rettsstat Støre forsvarer. Innlegget ditt er tvers gjennom kunnskapsløst. Du vet at Jonas og Støre er samme person? 

Her er snakk om en justisminister som har utøvd blind vold mot en asylsøker. Ikke kom her å prøv å bruke eksempelet jeg stilte for å belyse plettfri vandel, som et motargument som skal forestille en sammenligning. Det var et eksempel. 

Og uansett, om du ikke ser alvoret i å sette Sandberg inn som justisminister så sier det ekstremt mye om din manglende kunnskap om hva justisministerposten innebærer. 

Jeg vet veldig godt at de er en og samme, men jeg har ikke med et ord nevnt hverken Støre eller Jonas. Det er en konklusjon du drar. Det kunne like gjerne vært Brenna jeg siktet til eller KrF, rødt eller hvilket som helst av partiene som nevnte det. Hvorfor tror du automatisk jeg rettet det mot Støre? 

Jeg vet veldig godt at Sandberg er en elendig kandidat, verre enn Listhaug, men dette kom ikke overraskende på og det burde Moxnes tenkt på litt tidligere. Alle handlinger og valg får en konsekvens

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja men Ap har en leder som syns at det helt greit å bruke svart arbeidskraft og har hemmelige samtaler med Hamas... Tar heller Sandberg, tror han kommer til å gjøre en super jobb, dessuten er han i det minste ærlig i motsetning til Støre.

På tide at dere selvgode sosialister tørker av dere fliret. 

Støre godtar da ikke svart arbeid. Han opplevde at et firma han benyttet, og betalte med moms, ikke betalte momsen videre og så vidt jeg husker ikke hadde gode nok kontrakter med sine ansatte. Det er mulig han burde sjekket bedre, men det betyr ikke at han synes det er greit å bruke svart arbeid. Jeg sjekker heller ikke opp firmaet hver gang jeg kjøper noe. Så lenge kvittringen pessifiserer momsen og organisasjonsnummeret sjekker jeg sjelden noe mer. Gjør du?

Om kontakten med Hamas var positiv eller ikke er jeg usikker på, men jeg har ikke hørt noe som skulle tilsi at den oppsto for at han eller partiet skulle tjene på det eller at kontakten har vært problematisk for norske borgeres sikkerhet.

Anonymkode: 97d5d...123

Skrevet

For og plage opposisjonen skikkelig så burde de satt inn Tybring-Gjedde, da hadde det blitt morro på tinget. Tipper Moxnes hadde angret seg godt da 😂

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet veldig godt at de er en og samme, men jeg har ikke med et ord nevnt hverken Støre eller Jonas. Det er en konklusjon du drar. Det kunne like gjerne vært Brenna jeg siktet til eller KrF, rødt eller hvilket som helst av partiene som nevnte det. Hvorfor tror du automatisk jeg rettet det mot Støre? 

Jeg vet veldig godt at Sandberg er en elendig kandidat, verre enn Listhaug, men dette kom ikke overraskende på og det burde Moxnes tenkt på litt tidligere. Alle handlinger og valg får en konsekvens

Kanskje pga av at du faktisk nevner han? 

«Må må vi huske at vi lever i en rettsstat. Den som Støre mener vi må forsvare og da er det sånn at dom er dom, soning er soning, straff er straff» 

Anonymkode: a9939...b4c

Skrevet

Dere som pisker den døde Hamas-hesten: er dere litt dårlig informert, eller? Hamas har stilt til valg som parti, og flere ganger vært i regjering i Palestina, enten som koalisjon med Fateh, eller aleine. Palestina er en nasjon som 136 land har anerkjent som stat, og Norge bør også stå for tur til å gjøre det. Å ikke ha dialog med et lands valgte myndighet er jo bare dumt hvis man er statsleder.

Anonymkode: d14d6...c44

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje pga av at du faktisk nevner han? 

«Må må vi huske at vi lever i en rettsstat. Den som Støre mener vi må forsvare og da er det sånn at dom er dom, soning er soning, straff er straff» 

Anonymkode: a9939...b4c

Han sier jo at han vil forsvare den, det er jo sant. Som de fleste andre vil. Men sarkasmen var ikke rettet mot støre

Skrevet

Har dere sett det siste Facebook-statusen hans? Fy faen, hvis dette er lista som er satt så er jeg flau over å være norsk... Han har ingenting i politikken å gjøre, langt mindre være justisminister som skal representere Norge (ikke partiet sitt)!

Anonymkode: 5c3bf...54e

Skrevet

Jeg bare måtte...

Anonymkode: 94e0c...e0a

• 4 måneder senere...
Skrevet

Må bare dytte litt på denne. Lurer på omFrP-sympatisørene fortsatt er like godt fornøyd med valget. 

Anonymkode: c103b...a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...