Gå til innhold

Dere som har konfirmant i år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gir dere i gave? Sånn forutenom selve selskapet? Hva er vanlig? 

Jeg og far er skilt, vi gir 10.000 hver. Han synes det er lite, jeg synes det er mye.

I tillegg har vi stor familie, så pengegaver blir det nok av. 

Sertifikatet får hun utenom, når den tid kommer. 

Anonymkode: 07a39...d69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde i fjor da, men regner ikke med det har endret seg så mye siden den gang.

Han fikk en båt til en verdi av ca 20.000 (vi bor ved sjøen så en liten båt med påhengsmotor er ganske vanlig konfirmasjonsgave er). Vi er gift da, så det ble den foreldregaven han fikk. Han planlegger å kjøre den denne sommeren også før han selger den og kjøper lett motorsykkel isteden.

Vi har ikke så stor familie, så til sammen fikk han ca 30.000 i kontanter. Han var veldig fornøyd med det selv om han selvfølgelig har venner som fikk mer. Bestekompisen sine foreldre er skilt, og begge etablert på nytt så det også er en haug med bonusfamilie på begge sider, han fikk vel 65.000 i kontanter....

Så vidt jeg fikk med meg var det ikke så mange som fikk kontanter av foreldrene sine, det gikk i ting som PC, båt, gavekort på moped/lett motorsykkel osv.

Anonymkode: 934f6...0c4

Skrevet

Her er det min bonusdatter som er konfirmant. Det er moren og hennes mann som står for selve dagen da hun ville de skulle styre dette selv. Min man har prøvd flere ganger å få delta, men denne dagen ville moren ta seg av. Så da blir vi og våre familier inviter som vanlige gjester. Men vi respekterer hennes avgjørelse. Vi har kontaktet moren og spurt om hun ønsker at vi gir ca det samme til datteren, men hun ønsket ikke å dele med oss hva hun og hennes man skal gi. 

Vår plan er iallefall å gi en pc og Fjellrevensekk 14". Dette er noe jenta ønsker seg, så da kjøper vi det. Blir vel ca 10 000 kr totalt da. Også har vi kjøpt et smykke fra barna her, da de ønsket å gi noe selv. 

Hva siden til moren gir vet vi ikke, men på vår side så kommer svigemor til å gi ca 1500 kr og mamma 2000 kr. ( man gir etter lommeboka). Hun får 10 000 kr av min bestemor ( jenta har vokst opp med henne som sin oldemor, og min bestemor skiller ikke mellom oldebarn og "ste"olderbarn).  Familiene er ikke så store på noen av sidene, men det er ei fornuftig jente som skal konfirmeres. Og har ikke så store ønsker i utgangspunktet. Hun har alltid vært fornøyd med det hun har fått, om det er 100 kr el et smykke.  

OG for de som evt skal krangle om at mannen ikke har brydd seg nok, el noe slik kan bare glemme det. Vi er voksne folk som klarer fint å snakke sammen og planlegge ting som er til det beste for barnet. Men denne gangen ville moren at det var hun og mannen som skulle ordne.. Slik er det bare.. :) 

Anonymkode: cf854...1be

Skrevet

min får 60.000 av oss, vi tjener jo godt , 1mill ca i året. så får han selskap og resten av familien gir han 250.000 til billappen og bli

Anonymkode: 90a06...ca7

Skrevet

Fra meg: bunad og selskap 

Fra far: selskap(Det er lovfestet) vet ikke hva han tenker å gi utenom det. 

Anonymkode: c0f50...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...