Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #1 Skrevet 20. mars 2018 Sønnen min på åtte kom hjem fra skolen med feber i går, 38,5. Helt blank i øynene og litt sutrete (er jo ikke noe godt å ha feber). Han er skikkelig forkjøla, og har vondt i hodet. Det er langt over et år siden vi hadde sykdom i heimen, så husker jo ikke hvordan sånt forløper lenger. Etter Paracet i går gikk feberen ned til vanlig temperatur, men han er fortsatt sånn febervarm i huden, sånn at man kjenner varmen lenge før man tar på huden i det hele tatt, syns det er rart når termometeret viser 37 blank? Blank i øynene..Han ble selvfølgelig hjemme i dag, men har fortsatt ikke fått noe mer feber, og jeg begynner å bli usikker på om han skulle vært hjemme? Jeg har hjemmekontor i dag, så sånn sett ikke noe problem, men, går jo glipp av skole.. Anonymkode: 01c09...155
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #2 Skrevet 20. mars 2018 Klart han skulle være hjemme i dag, du har gjort rett. Som du sier så er han jo skikkelig forkjølet og har vondt i hode, selv om ikke han har feber akkurat nå så har han godt av å være hjemme og hvile. Anonymkode: 84873...22f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #3 Skrevet 20. mars 2018 Jeg tenker det er innafor å være hjemme i dag når han hadde feber og ikke var i form i går. Anonymkode: 9ea4f...433
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #4 Skrevet 20. mars 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min på åtte kom hjem fra skolen med feber i går, 38,5. Helt blank i øynene og litt sutrete (er jo ikke noe godt å ha feber). Han er skikkelig forkjøla, og har vondt i hodet. Det er langt over et år siden vi hadde sykdom i heimen, så husker jo ikke hvordan sånt forløper lenger. Etter Paracet i går gikk feberen ned til vanlig temperatur, men han er fortsatt sånn febervarm i huden, sånn at man kjenner varmen lenge før man tar på huden i det hele tatt, syns det er rart når termometeret viser 37 blank? Blank i øynene..Han ble selvfølgelig hjemme i dag, men har fortsatt ikke fått noe mer feber, og jeg begynner å bli usikker på om han skulle vært hjemme? Jeg har hjemmekontor i dag, så sånn sett ikke noe problem, men, går jo glipp av skole.. Anonymkode: 01c09...155 Du skal ikke se bort fra at den stiger utover dagen. Men en annen grunn er jo måten det måles på... Er det panne, i øret eller under armen er det ofte feilmålinger (eneste nøyaktige er rektalt). Men gutten er i dårlig form, uansett feber eller ei, det er jo grun nok  God bedring  Anonymkode: 22979...e10
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #5 Skrevet 20. mars 2018 Tusen takk for svar, dere!  Godt å få litt bekreftelse på at det var rett også! Føler meg jo helt håpløs her, men det får heller være  Her måles temp rektalt, uten en mine fra ungen (han gjør det selv, altså), så den skal være rett. Får håpe det ikke blir noe mer og at formen stiger utover dagen. Nå ligger han bare som et slakt på sofaen her, så mer sikker nå enn jeg var i stad! Anonymkode: 01c09...155
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #6 Skrevet 20. mars 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar, dere!  Godt å få litt bekreftelse på at det var rett også! Føler meg jo helt håpløs her, men det får heller være  Her måles temp rektalt, uten en mine fra ungen (han gjør det selv, altså), så den skal være rett. Får håpe det ikke blir noe mer og at formen stiger utover dagen. Nå ligger han bare som et slakt på sofaen her, så mer sikker nå enn jeg var i stad! Anonymkode: 01c09...155 Jeg tenker at selv om han ikke har feber, må du se på allmenntilstanden hans. Hvis du er i tvil i morgen, og han ikke har feber i dag, er det godt mulig han burde være hjemme i morgen og. Anonymkode: 450e9...f92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå