Gå til innhold

Tandem amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Er det noen her inne som tandem ammer eller har gjort det?

Enten med tvillinger, med et barn i ulik alder eller med sitt eget barn og ei venninne sitt barn, kanskje?

Fortell gjerne om deres opplevelser.

Jeg har ei venninne som sliter med amminga - så vi har diskutert om jeg skal la hennes barn amme meg sammen med min egen - hva synes dere? Har store bryster med nok melk for to !!:)

Anonymkode: 65ecb...381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har melk nok og dere begge er villige til å forplikte dere til en ordning med faste avtaler/rammer (for barnets beste bør det jo være regelmessig), så synes jeg det er en flott ting å gjøre, da får hennes barn også ekstra immunstoffer fra din melk.

Husk å passe på kostholdet ditt slik at melken din blir mest mulig næringsrik og godt sammensatt.

Anonymkode: 0a162...59c

Skrevet

Unødvendig. Hvis hun ikke får til ammingen selv bør hun heller gi mme. Hvis du skal amme begge babyene må dere jo være i nærheten av hverandre hele tiden. 

Anonymkode: 432bb...7fe

Skrevet

Du burde ikke amme en annen persons baby. Morsmelk er en kroppsvæske og med mindre du har blitt testet for alt under solen og godkjent som donor, kan du overføre sykdommer til den andre babyen.

Mye bedre at den andre babyen får MME.

Hvis du har så mye melk at du ikke vet hvor du skal gjøre av den, er det bedre at du faktisk blir godkjent som donor og donerer til sykehus som kan gi melken til premature babyer som trenger den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...