Gå til innhold

Hvordan løser vi dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bonusbarna som er 10,12 og 15 3 uker hver sommer, kjempe koselig, har selv 4 sammen de er 7,4,2 og nesten 3mnd nå, så blir jo litt eldre før sommeren.

men til problemet, vi er bedt til Hellas, akkurat 2 av de ukene vi skal ha de, mor bytter ikke, og har sagt til mine foreldre at det er uaktuelt for oss og dra ute de 3, fikk da et surt svar tilbake at de måtte gjerne bli med,men de betalte kun for oss og barna, det er greit nok,men føler både mine foreldre, søsken, nieser&nevøer er veldig mot at de er med, bare besteforeldrene mine som ikke sier så mye, de elsker dem som sine egene ,det har aldri de andre gjort.

Skal vi bare ta mot pengene av foreldrene mine og eller dra på egen ferie eller skal vi dra alle sammen,men er så redd guttene vil føle seg uvelkommen da. noe forslag?

Anonymkode: 0136d...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra alle.

Anonymkode: c15d2...8ab

Skrevet

Hadde reist ein annan stad, om familien din er så lite inkluderande.  Synes alle skal ha ein fin ferie og ikkje føle seg til overs.

Skrevet

De er en del av familien, forklar det for din familie. Så drar dere et annet sted for å vise at dere mener det.

Anonymkode: ede57...54c

Skrevet

Hadde tatt et møte med familien for å få ærlige svar på hvor landet ligger. Og hvis det stemmer at de ikke vil ha de med så reist et annet sted.

Anonymkode: 6ba25...df3

Skrevet

Dette løser dere ved å ta hensyn til deres barn. Alle barna. Som en hel familie. 

Anonymkode: f6480...494

Skrevet

Ta i mot pengene og dra bare dere 😊

Anonymkode: 2e8bf...d8c

Skrevet

Du kjenner din familie, og må vurdere om dette kan bli ferien hvor familiene blir godt spleiset sammen, eller om det er best å holde seg unna.  

Anonymkode: 43856...cf4

Skrevet

takk for svar.

vi skal dit og prate med dem i dag, når vi begge har fri fra jobb idag, vi vil bare med han på 3mnd,mens en er på skolen og 2 i bhg, synes ikke barna bør blandes inn i dette hvis mine foreldre er så vanskelig, så tar vi en avgjørelse etterpå,men kommer til og dra alene hvis de er i mot bonussønnene mine ,ikke aktuelt at de skal føle seg uvelkommen

Skrevet

Dere har fått tilbudet om at foreldrene dine betaler ferien for 6 personer og nå vil du at de skal betale for 3 til siden dere at enda fler unger akkurat de ukene? Det dreier seg om mye penger for foreldrene dine. De har jo ikke nektet noen å bli med.

Takk pent for tilbudet og forklar at dere selvfølgelig betaler for bonusbarna, men at dere må sjekke at de ikke synes det blir for mange unger med 7 stykker på en gang i ferien. Da kan dere heller dra et annet sted og så heller møtes over litt kortere tid. (Jeg ville ikke hatt besøk av noen med 7 unger i to uker av min ferie, uansett hvor greie de bar)

Anonymkode: 206f7...a96

Skrevet

Huff, må bare si at jeg føler med dere. Ikke greit når noen unger bli behandlet som en del av familien og andre ikke. Synes du virker fornuftig og ansvarlig som skåner ungene for den travelige oppførselen til foreldrene dine, også vet dere mer etter dere har pratet med foreldrene i dag. 

Selvfølgelig synd dersom den planlagte ferien ikke kommer til å fungere, men samtidig tenker jeg at ungene må komme først. Vondt er det likevel for mammer og papper å se hvordan foreldre kan forskjellsbehandle sånn til de grader :( Alle ungene er jo deres selv om dere har de på heltid eller deltid.

Håper dere finner en løsning på dette som alle klarer å være fornøyd med :):) Om det blir ferie med eller uten øvrig familie... 

Anonymkode: c6104...a02

Skrevet

Huff, ikke lett dette, men forstår det slik at bonusbarna har vært i deres liv i over 7 år. Rart at de da ikke er inkludert. Forstår at de ikke vil betale for dem men at de ikke er velkommen er rart

samtidig må jeg innrømme at jeg syns det var skikkelig vanskelig når min søster fant seg en mann med tre barn fra før. Jeg klarte aldri å bli kjent med verken mannen noe særlig og i alle fall ikke barna hans. De var som fremmedelementer når vi kom på besøk. Det hersket en slags «nå bare venter vi til dette går over-stemning» over det hele.  Det var ikke av vond vilje men vi var alle ganske knust over at hun og mannen hun hadde fra før skilte seg og den nye mannen med alle barna var en HELT annen type. 

Anonymkode: cea79...b9b

Skrevet
På 19.3.2018 den 6.42, Anonym bruker skrev:

Vi har bonusbarna som er 10,12 og 15 3 uker hver sommer, kjempe koselig, har selv 4 sammen de er 7,4,2 og nesten 3mnd nå, så blir jo litt eldre før sommeren.

men til problemet, vi er bedt til Hellas, akkurat 2 av de ukene vi skal ha de, mor bytter ikke, og har sagt til mine foreldre at det er uaktuelt for oss og dra ute de 3, fikk da et surt svar tilbake at de måtte gjerne bli med,men de betalte kun for oss og barna, det er greit nok,men føler både mine foreldre, søsken, nieser&nevøer er veldig mot at de er med, bare besteforeldrene mine som ikke sier så mye, de elsker dem som sine egene ,det har aldri de andre gjort.

Skal vi bare ta mot pengene av foreldrene mine og eller dra på egen ferie eller skal vi dra alle sammen,men er så redd guttene vil føle seg uvelkommen da. noe forslag?

Er det en følelse du har eller er det fakta at de ikke er velkommen. Det jeg leser ut av ditt innlegg er at foreldrene dine sier at de må gjerne bli med, men at dine foreldre ikke betaler for dine 3 bonussønner. Hvorfor skal dere reagere på det? Dine foreldre har ikke sagt at de ikke kan være med, de har kun sagt at de ikke betaler for 3 barn og det burde da være helt rimelig. Skal man sette det litt på spissen så har dine bonussønner to sett med besteforeldre som kan spandere på dem tur, akkurat som dine barn har to sett med besteforeldre som kan spandere på dem tur.

Anonymkode: 95a49...4ad

Skrevet

Hei

snakket med mine foreldre idag, og dessverre var det slik jeg trodde, de er veldig bitter på at jeg fant meg en mann med 3 barn, og jeg ikke ville forsatt være gift med min forrige mann, som ikke ville ha barn i hele tatt. min mor sa dessverre rett ut at hun eller noen andre i familien ville ha med dem, kun besteforeldrene mine, som har behandelt de som sine egen oldebarn, de har trekt seg fra turen,men dette vil jeg ikke skal skje for de trenger og komme seg litt bort,men vet de synes dette er veldig urettferdig.

så da blir det meg,mannen og alle barna på ferie i sammen. kunne aldri tenke meg og dra fra mine bonusgutter, elsker de masse.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei

snakket med mine foreldre idag, og dessverre var det slik jeg trodde, de er veldig bitter på at jeg fant meg en mann med 3 barn, og jeg ikke ville forsatt være gift med min forrige mann, som ikke ville ha barn i hele tatt. min mor sa dessverre rett ut at hun eller noen andre i familien ville ha med dem, kun besteforeldrene mine, som har behandelt de som sine egen oldebarn, de har trekt seg fra turen,men dette vil jeg ikke skal skje for de trenger og komme seg litt bort,men vet de synes dette er veldig urettferdig.

så da blir det meg,mannen og alle barna på ferie i sammen. kunne aldri tenke meg og dra fra mine bonusgutter, elsker de masse.

Bra avgjørelse, HI! 

Så dumt at familien din er så lite inkluderende. 

Anonymkode: 65336...cc5

Skrevet

Veldig rart at foreldrene dine er bitre for at du dumpa han som ikke ville ha barn... 

Anonymkode: 28ade...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...