Gå til innhold

Gravid, UL, legevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og flytter til Norge kommende uke.

Jeg har ikke fastlege eller lignende i orden i Norge når jeg lader, da jeg først må inn i Folkeregisteret.

Går det ann å reise på legevakten å få ultralyd der for å finne ut hvor langt jeg er på vei?

Hasteflytter i fra en mann som ikke er snill, så trenger ikke negative svar på hvorfor ting ikke er på plass.

Min faslege her i landet er sykemeldt og jeg har ikke fått time i tide her på sykehuset til UL før jeg reiser/flytter til Norge.

Anonymkode: 724a3...6e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakten skal være for akutte ting, så tviler på at de vil ta en normal ultralyd på deg.

En privat gynekolog (da trenger du ikke henvisning) er vel det beste.

Hvis det imidlertid er medisinske årsaker til at du bør vite antall uker så fort som mulig kan du jo ta en telefon til legevakten, ev. føden der du flytter.

Godt du kommer deg unna en voldelig mann! Lykke til videre! :)

Anonymkode: e7897...1ab

Skrevet

Privat u.l er vel et alternativ? 

Skrevet

Legevakten her jeg bor har ikke ul. Aner ikke hvorfor, vi bor bare 10 min fra en av Norges største byer.

Jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen i din kommune. De har nok jordmødre der. Forklar dem situasjonen, og spør om de kan hjelpe deg på veien videre. Jeg tviler nemlig på at du får lov til å komme på legevakten pga dette.

Lykke til!

Anonymkode: b6cb4...5a3

Skrevet

De fleste (om ikke alle) legevakter har ikke ul fordi de ikke har faste gynekologer på vakt (legevakt er leger i rotasjon, alt fra kardiologer, allmennpraktiserende , barneleger, gynekologer osv) og deres jobb blir å henvise til sykehuset for ul ved feks mistanke om ex.u, annen akutt Gyn problemstilling osv. 

-Men privat legevakt kan man få hendvisning fra, Evt priv gynekolog uten henvisning også. Men offentlig Lgv er for ø-hjelp, og selv om dette haster for deg personlig så er det ikke ø-hjelp per def.

Lykke til!

Anonymkode: cdd2f...05c

Skrevet

Ta kontakt med nærmeste helsestasjon,  der hjelper de deg videre med kontakt.  

Anonymkode: 1608c...75e

Skrevet

Du kan vel gå til privat gynekolog. Legevakten er forøyeblikkelig hjelp

Anonymkode: 146ee...12f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...