Gå til innhold

Hva er det beste avføringsmiddelet for voksne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe smakfritt som gjør susen?

Jeg sliter med avføringen. Den er hard. Sliter mye med kvalme, og jeg kjenner meg ofte full i magen. Kjenner masse bevegelser i magen og i perioder må jeg gå opp i buksestørrelse for fordøyelsen jobber så dårlig at det hoper seg opp.

Anonymkode: 125da...2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at frukt&fiber er bra, for det gir meg ikke vondt i magen. Men når det har vært skikkelig ille, så har jeg brukt Dulcolax tabletter, hater det for det gjør meg skikkelig dårlig. Så det er kun i nødsfall

Anonymkode: e3428...081

Skrevet

Når du har så store problemer så bør du be legen din om en utredning, for da er det trolig noe med kostholdet eller ernæringstilstanden din som er årsaken.

Jeg blir f.eks. som du beskriver hvis jeg spiser hvete/kornprodukter og melkeprodukter. Først som godt voksen fikk jeg påvist melkeallergi - 30 år etter at det ble tatt opp med lege første gang.

Anonymkode: 06bcb...701

Skrevet

For meg gjør lett-is susen. Av noen merkelig årsak. Da bobler magen min og lager massevis av lyder, før... ting skjer. Når ting vel skjer så må jeg nummer en med nummer to. Merkelig nok.

Anonymkode: d526b...c78

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg gjør lett-is susen. Av noen merkelig årsak. Da bobler magen min og lager massevis av lyder, før... ting skjer. Når ting vel skjer så må jeg nummer en med nummer to. Merkelig nok.

Anonymkode: d526b...c78

Sånn virker maltitol på min mage også. Og maltitol finnes i både lett-is, sukkerfri sjokolade, atkins-barer med mer...

Ellers er mitt beste tips for å få magen til å fungere godt linfrø og rikelig med vann fast hver morgen. Jeg tar to ss linfrø i litt yoghurt naturell eller kulturmelk, og drikker 3-4 glass vann i løpet av morgen/formiddag. Magen min krangler bare når jeg slurver med linfrøene. 

Det skal forresten være mye mer effektivt å bløtlegge linfrøene i vann over natten, men den konsistensen klarer ikke jeg å få ned. 

Anonymkode: 68386...443

Skrevet

Microlax 

Anonymkode: b7b0d...845

Skrevet

Tarmkreft er den vanligste formen for kreft hos voksne og i økende omgang! Få sjekket hvorfor du trenger avføringsmiddel! 

Anonymkode: 4ac4a...df4

Skrevet

Ett glass biola om dagen. Var avhengig av det i svangerskapene for å ikke få hard mage. 

Anonymkode: 56787...759

Skrevet

Jeg bruker Laxoberal dråper.

Anonymkode: 7c1ad...9fa

Skrevet

Jeg synes du bør ta en tur til legen og få sjekket opp at det ikke er noe galt. Men for å svare på spørsmålet ditt, så er svisker det som hjelper meg best. 5+ stykker kombinert med et stort glass vann. Ikke smaksfritt da, men jeg synes det smaker godt.

Anonymkode: 5b743...def

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...