Gå til innhold

Noen med barn som har knekt håndleddet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet til venninnen min knakk håndleddet da vi var på besøk der i fjor. Var ikke tvil i at det var brudd da det var kraftig skeivstilling. Sønnen min er på legevakten nå, etter et fall på lekeplassen. Han har ganske lav smerteterskel, så faren var veldig usikker på om det er noe galt. Hadde litt vondt når han prøvde å bøye håndleddet, og hadde en liten blåveis i håndleddet. Jeg tenker det er så mange småbein og har hørt flere historier om barn som har gått en stund med brudd. Noen med erfaring?

Anonymkode: 6e775...152

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min gikk med brudd i foten i 24 timer før vi dro på legevakten. Han hadde snublet ute og vi trodde han bare hadde slått foten litt for det var ingen hevelse eller blått. Det er vist ganske vanlig at det ikke blir hevelse eller blått ved brudd hos barn sa de på legevakten. 

Ble gips i 14 dager. 

Skrevet

Om de tar røntgenbilde, pass på at det blir tatt røntgenbilde av hele underarmen, inkl. albuen. Noen ganger kan brudd hos barn sitte nærmere albuen selv om problemet tilsynelatende ligger i håndleddsområdet.

Ellers, det er noen småbein i håndroten som kan gi brudd uten særlig hevelse. Det er ikke alltid det påvirker funksjonen med det samme heller, eller er særlig vondt, men viktig å få sjekket det likevel, siden det kan skape slitasje på sikt om man går med et brudd som skulle vært behandlet.

Håper han bare er litt forslått og at det ikke er noe brudd :)

Anonymkode: 9d105...66d

Skrevet

Hos meg var det ikke blått eller hevelse da jeg brakk armen rett ved håndleddet da jeg var 5,  men jeg kunne bøye armen i en ekstra vinkel. Det var ikke tvil om at et var brudd.

Anonymkode: b239e...177

Skrevet

Jenta mi brakk håndleddet dagen før hun ble 6 år. Falt i en trapp. Gråt ikke så mye da jeg kom og hentet henne og i bilen, og heller ikke når legen tok på armen hennes. Hun sa derimot at hun måtte holde armen stille når hun gikk for ellers raslet det i armen. Røntgen viste to brudd i håndleddet og måtte gå med gips til skulderen i fire uker for å holde den i rett vinkel og helt i ro

Anonymkode: a7103...c2c

Skrevet

Sønnen vår brakk begge hovedbena i armen helt nede ved håndleddet for et par år siden. Var ikke tvil om at det var brudd, har aldri hørt ham gråte på den måten før. Han klarte ikke holde den opp og det gjorde vondt når han lot den henge ned også, så han var helt utrøstelig. Virkelig skrek av smerte. Men det var pene brudd, gikk med gips i tre uker, tror jeg. Og har ingen plager nå.

Anonymkode: 362a1...977

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...