Gå til innhold

Kan alenemødre oppdra gutter til å bli menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært borti litt for mange drittsekker som har vokst opp som sønner av alenemødre, blir sønner av alenemødre mer sinte, aggressive, vanskelige av seg, fordi de aldri får lært seg å være mann? Kan alenemødre oppdra gutter til å bli menn?

Anonymkode: 23657...8bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er umulig. Samme hva du gjør blir de hagenisser. 

Anonymkode: 6051e...39a

Skrevet

Haha jeg vært borti en del drittsekker men alle disse mennene er vokst opp med to foreldre,så den teorien der blir for tynn. Barnefaren er en utro drittsekk med veldig mye sinne,men han er vokst opp med to foreldre.

Anonymkode: 64f19...06d

Skrevet

Lesbiske par får kun satt inn pikefoster og.. 

Anonymkode: 7113d...a3b

Skrevet

Har du datet alle menn i Norge som er oppdratt av alenemødre?

Anonymkode: 54546...103

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er umulig. Samme hva du gjør blir de hagenisser. 

Anonymkode: 6051e...39a

Ha-ha-ha :D

Jeg tror ikke saken er alenemødre eller ikke, Hi. Jeg tror det viktige er hvordan alenemødrene takler sin rolle. Og ikke minst om far er inne i sønnenes liv eller ikke. Og om far ikke er en del av guttenes liv, hvilke andre mannlige rollemodeller moren har i nærheten - det kan være en ny mann, det kan være brødre, besteforeldre, onkler, nære kamerater eller andre i omgangskretsen. Det er klart at gutter har godt av gode mannlige forbilder, men det må ikke nødvendigvis være far.

Jeg tror også at det at foreldrene samarbeider bra er avgjørende for at barn ikke skal utvikle mange av de følelsene du beskriver, Hi. Det er for mange foreldre som ikke evner å samarbeide, som lar barna komme i enorme lojalitetskonflikter mellom foreldrene, og som gjerne er så opptatt av egen bitterhet og krangling til å ta vare på barnas emosjonelle behov. Det tror jeg skaper langt mer sinne enn det fravær av en forelder gjør.

Anonymkode: 2ddde...c7a

Skrevet

Er vel nok av late fedre som er gift med mor så tror ikke det er lettere å oppdra de i en slikt hjem. De jeg kjenner som er oppdratt av en alenemor er faktisk menn med stor omsorg for familien sin. Uten at det trenger å henge sammen med at mor var alene. 

Anonymkode: 6999d...4df

Skrevet

Jeg har vært alene med sønnen min i 11 år, fra han var 1 år. Og han er en flott omsorgsfull, snill gutt. Og han skal bli barnehagelærer da han blir voksen. Og han er veldig opptatt av alt som skjer i verden, og at alle skal ha det bra. Og her har far vært svært lite tilstede. 

Anonymkode: d828b...d58

Skrevet

Hm, de fleste kvinner jeg kjenner som har endt opp i forhold med dårlige menn har selv en dårlig oppvekst. Mange av dem pga  en dårlig far...

Så i såfall har kvinnene som har vokst opp med dårlige mannlige forbilder en egen evne til å finne menn som har vokst opp med alenemødre...

Anonymkode: ecd7c...f85

Skrevet

Mamma var alene med 2 jenter og en gutt. Alle 3 er blitt flotte mennesker som voksne. Gutten er blitt mann, så nei.

Anonymkode: 03d2d...d14

Skrevet

Man oppdrar vel et menneske. Det er så mange måter å være dame eller mann på.

Klart at noen elementer kan være vanskeligere når man er alene enn når man er to personer som utfyller hverandre. 

Men det er ikke umulig. Søsteren min har vært alene næsten hele veien med tre sønner. De er alle voksne nå og studerer. De greier seg bra og er fine mennesker.

Men konflikt mellom foreldrene og andre problemer som henger sammen med skilsmissen kan helt sikkert gjøre det ekstra vanskelig for barna. Og grunnen til skilsmissen kan jo også gjøre sitt. Var faren f eks alkoholiker eller hadde store personlige problemer, så vil det jo også påvirke barna. 

Anonymkode: 99e8a...ed7

Skrevet

Tror du heller skal se på valgene som du ved å date slike menn? Hva er det som du tydelig lar deg tiltrekkes av? 

Skrevet
1 minutt siden, Pæddan skrev:

Tror du heller skal se på valgene som du ved å date slike menn? Hva er det som du tydelig lar deg tiltrekkes av? 

Sjarm. Utstråling. Jeg vet ikke helt, det er noe som gjør at jeg blir det bare. Jeg kan ikke styre hvem jeg tiltrekkes av.

Skrevet

Er jo forskjell på å være alenemor uten en far som deltar og å være alene men at far spiller rollen sin som far med eller uten 50/50 løsning.

Selv om mange er uenige så tror jeg ikke det er helt tilfeldig hvem som ender opp som aleneforeldre med fedre som ikke er involvert i særlig grad. Mange av de som uheldigvis velger feil partner(gang på gang) har selv med seg noe fra oppveksten som gjør at de velger å satse på personer som egentlige er noe farsmateriale. Og da har du det gående.

Anonymkode: e9456...3b2

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjarm. Utstråling. Jeg vet ikke helt, det er noe som gjør at jeg blir det bare. Jeg kan ikke styre hvem jeg tiltrekkes av.

Men du kan jo velge å avslutte når du ser at du er i ferd med å gjenta ditt eget mønster...?

Min eldste sønn er 20 nå, og en flott fyr. Jeg har oppdratt ham uten medvirkning fra hans biologiske far. Og min senere samboer døde ung, så sønnen min fikk kun ha ham i livet sitt i ca 7 år. Da var vi kjærester i to år og samboere i 5.

Anonymkode: 5d68c...0b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...