Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #1 Skrevet 18. mars 2018 Og viste for verden hvor lite dere skjønner av hvordan samfunnet fungerer? Anonymkode: beef6...351
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #2 Skrevet 18. mars 2018 200 stykker...det er overraskende mange. Men verre synes jeg min egen Facebook er. Viser seg at de fleste av søsknene til mamma synes reaksjonen mot Listhaug er overdreven.. Dette er en liten bygd. Så trist over både familie og bygdenorge i dag Anonymkode: 25833...320
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #3 Skrevet 18. mars 2018 200 i Oslo er ikke mange, forhåpentligvis betyr det at en del har klart å reflektere Anonymkode: 7fef0...25d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #4 Skrevet 18. mars 2018 Nå må dere slutte med denne hetsen og at andre mener annerledes enn dere. Det er jo bare beviset på at ytringsfrihet skal være med modifikasjoner. Jeg er ikke spesielt imponert over justisministeren men dette er å overdrive noe voldsomt. Anonymkode: 3787b...6a9
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #5 Skrevet 18. mars 2018 Synes 200 var veldig få, og at en ble arrestert for å vise nazi-tegn gjorde det jo komplett.... Nei, vi kan ikke ha en integreringsminister som fremmer hat og fremmedfrykt, det er på tide å bytte henne ut. Vi kan gjerne diskutere både integrering, kampen mot terrorisme osv, men en minister kan ikke gjøre det på en måte som sprer hat og frykt. Men imponert over at de har samlet inn nærmere 9 millioner kroner til leger uten grenser i helga da, det viser et litt større engasjement enn kampen for Listhaug, heldigvis. Anonymkode: cbce1...5b3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #6 Skrevet 18. mars 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå må dere slutte med denne hetsen og at andre mener annerledes enn dere. Det er jo bare beviset på at ytringsfrihet skal være med modifikasjoner. Jeg er ikke spesielt imponert over justisministeren men dette er å overdrive noe voldsomt. Anonymkode: 3787b...6a9 Støtter denne! Anonymkode: f0e3d...8ab
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #7 Skrevet 18. mars 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå må dere slutte med denne hetsen og at andre mener annerledes enn dere. Det er jo bare beviset på at ytringsfrihet skal være med modifikasjoner. Jeg er ikke spesielt imponert over justisministeren men dette er å overdrive noe voldsomt. Anonymkode: 3787b...6a9 Hets er i følge store norske leksikon: Hets, hatkampanje, ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noe(n). Jeg ser ikke hets her, det er forøvrig viktig at en lager «lyd» i en slik situasjon. Det er faktisk ingen bagatell, om man ikke engasjerer seg blir det alt for lett for statsminister og regjering å bagatellisere hendelsen. Anonymkode: 7fef0...25d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #8 Skrevet 18. mars 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå må dere slutte med denne hetsen og at andre mener annerledes enn dere. Det er jo bare beviset på at ytringsfrihet skal være med modifikasjoner. Jeg er ikke spesielt imponert over justisministeren men dette er å overdrive noe voldsomt. Anonymkode: 3787b...6a9 Det er greit at man har ulike meninger, men når meningene er tuftet på fantasi og i beste fall halvsannheter, er det flaut å ytre sin støtte. Folk hører et ord som setter i gang harme, men de baserer sinnet på antakelser om årsakssammenhenger og fakta. Hadde vært greit om Listhaugs saueflokk hadde åpnet en avis eller ti og lest seg opp om temaer, så de ikke danner seg fantasivirkeligheter. Anonymkode: 72eab...88b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #9 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er greit at man har ulike meninger, men når meningene er tuftet på fantasi og i beste fall halvsannheter, er det flaut å ytre sin støtte. Folk hører et ord som setter i gang harme, men de baserer sinnet på antakelser om årsakssammenhenger og fakta. Hadde vært greit om Listhaugs saueflokk hadde åpnet en avis eller ti og lest seg opp om temaer, så de ikke danner seg fantasivirkeligheter. Anonymkode: 72eab...88b Appropo fantasi; kampanjen for demonstrasjonen på Facebook hadde et langt kommentarfelt. Flere var overbevist om at det kom til å komme voldelige motdemonstranter fra venstresiden. Da lurer jeg seriøst på hvilken verden disse menneskene lever i. Anonymkode: 7fef0...25d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #10 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er greit at man har ulike meninger, men når meningene er tuftet på fantasi og i beste fall halvsannheter, er det flaut å ytre sin støtte. Folk hører et ord som setter i gang harme, men de baserer sinnet på antakelser om årsakssammenhenger og fakta. Hadde vært greit om Listhaugs saueflokk hadde åpnet en avis eller ti og lest seg opp om temaer, så de ikke danner seg fantasivirkeligheter. Anonymkode: 72eab...88b Det skumle er jo at de ikke gjør det - altså, skaffer seg faktakunnskap. Vi må ikke glemme at Breivik meldte seg ut av FrP etter mange år som medlem fordi han mente de ikke var ekstreme nok. Med innlegget sitt på facebook brukte Listhaug akkurat samme argumentasjon som Breivik brukte for å forsvare at han drepte 77 personer tilknyttet Ap eller regjeringsapparatet. Breivik ville trolig ikke meldt seg ut i dag, for i dag har vi Listhaug som har tatt til seg hans argumentasjon og bruker den bevisst. Videre sier Listhaugs tilhengere at de er tilhengere fordi de ikke ønsker terrorister i Norge. Og dermed faller argumentasjonen deres helt gjennom. Den aller verste terrorhandlingen vi har sett i Norge til nå ble utført av en som brukte Listhaugs argumentasjon! Det finnes mange gode måter å beskytte oss så langt mulig mot terrorhandlinger fra andre land, vi må ikke gjøre det ved å omgå lover og regler slik justisministeren (ironisk nok) og Frp ønsker å gjøre. Å forsvare Listhaug i denne saken er det samme som å forsvare angrepet 22. juli. De som ikke forstår det er skremmende kunnskapsløse - eller de støtter henne nettopp fordi de forstår hvilken polarisering og farlige handlinger det kan føre til... og det er enda mer skremmende. Har man et visst kunnskapsnivå og ikke minst et noenlunde bevisst forhold til historien, både hva som førte til terrorhandlingene 22. juli og før siste verdenskrig så er det umulig å støtte Listhaug. Anonymkode: f8a73...90f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #11 Skrevet 19. mars 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå må dere slutte med denne hetsen og at andre mener annerledes enn dere. Det er jo bare beviset på at ytringsfrihet skal være med modifikasjoner. Jeg er ikke spesielt imponert over justisministeren men dette er å overdrive noe voldsomt. Anonymkode: 3787b...6a9 Å demonstrere for at landets øverste sjef for beredskap og sikkerhet skal ha lov til å kalle meningsmotstandere terrorister, det er ok? Anonymkode: efc53...076
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #12 Skrevet 19. mars 2018 Jeg synes helt ærlig at både høyresiden og venstresiden begge er med på å spre det hatet de snakker om at de andre har hele tiden nå. Er ikke bare høyresiden som sprer hat, men også venstre. Anonymkode: be2b3...3d6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #13 Skrevet 19. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes helt ærlig at både høyresiden og venstresiden begge er med på å spre det hatet de snakker om at de andre har hele tiden nå. Er ikke bare høyresiden som sprer hat, men også venstre. Anonymkode: be2b3...3d6 Kan du komme med eksempler på det? Det er ingen som har vært i nærheten av å stemple sine politiske motstandere som beskyttere av terrorister og landssvikere slik Listhaug har påstått at Ap har gjort. Og fra Frp er hun jo ikke alene - Sandberg har jo stemplet Frp som det tidligere. Anonymkode: f8a73...90f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #14 Skrevet 19. mars 2018 Les avisene. Selv om de ikke sier det samme, så er det hat på begge sider. Listhaug har i all sin tid som minister fått drapstrusler og det er visst blitt sagt «du skulle blitt gjengvoldtatt» fra en anonym venstretilhenger. Å hele tiden knytte breivik opp mot FrP og legge skylden for hans handlinger/holdninger på FrP er ikke noe bedre. Anonymkode: be2b3...3d6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #15 Skrevet 19. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Les avisene. Selv om de ikke sier det samme, så er det hat på begge sider. Listhaug har i all sin tid som minister fått drapstrusler og det er visst blitt sagt «du skulle blitt gjengvoldtatt» fra en anonym venstretilhenger. Å hele tiden knytte breivik opp mot FrP og legge skylden for hans handlinger/holdninger på FrP er ikke noe bedre. Anonymkode: be2b3...3d6 "Det er visst blitt sagt"... er ingen kilde. Om det er sagt er det uakseptabelt og bør anmeldes. Men det er likevel noe som går kun på person, ikke en trussel mot hele vårt politiske system. Selvfølgelig må man knytte Breivik opp mot Listhaug og Frp når Listhaug velger å bruke akkurat samme retorikk som han brukte for å forsvare sine terrorhandlinger 22. juli! Han meldte seg ut av partiet fordi det ikke var ekstremt nok for ham - nå har vi en justisminister som bruker hans retorikk. Det kan ikke aksepteres! Anonymkode: f8a73...90f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #16 Skrevet 19. mars 2018 Breivik var ikke en del av partiet da det klikket for han. Han satt også inne i en evighet og spilte wow bla, så derfor kan vi vel si at alle som har spilt spillet wow og senere dreper noen, så er det spillet sin feil? De skyter i spillet, og man skyter noen, så er det spillet sin feil, ikke sant? Google Listhaug og trusler, så finner du nok en masse. Om det er enkeltpersoner har vel ikke noe å si? Breivik var også en enkeltperson. Men det er tydelig at Listhaug ikke skriker så høyt om at andre er så slemme med henne da, og man sier at høyre-folk ikke leser aviser og skaffer seg kunnskap... Man skaffer seg ofte den kunnskapen man ønsker seg. Det gjelder også begge sider. Anonymkode: be2b3...3d6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #17 Skrevet 19. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Breivik var ikke en del av partiet da det klikket for han. Han satt også inne i en evighet og spilte wow bla, så derfor kan vi vel si at alle som har spilt spillet wow og senere dreper noen, så er det spillet sin feil? De skyter i spillet, og man skyter noen, så er det spillet sin feil, ikke sant? Google Listhaug og trusler, så finner du nok en masse. Om det er enkeltpersoner har vel ikke noe å si? Breivik var også en enkeltperson. Men det er tydelig at Listhaug ikke skriker så høyt om at andre er så slemme med henne da, og man sier at høyre-folk ikke leser aviser og skaffer seg kunnskap... Man skaffer seg ofte den kunnskapen man ønsker seg. Det gjelder også begge sider. Anonymkode: be2b3...3d6 Du forsøker å bortforklare at Listhaug med det innlegget som nå er slettet brukte eksakt samme retorikk som Breivik brukte for å forsvare sin rett til å utføre sine terrorhandlinger. Han definerte fienden og landssvikerne til å være Ap, på samme måte som Listhaug nå har gjort. Det lar seg ikke bortforklare. Anonymkode: f8a73...90f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #18 Skrevet 19. mars 2018 Jeg bortforklarer ikke noe. Jeg er ikke fan av Listhaug og ikke fan av Støre heller. Jeg sier bare at begge sider er med på å spre hat og begge sider er med på å provosere frem drapstrusler mot begge sider. At breivik var medlem at FrP har ikke noe med at han drepte 77 mennesker å gjøre. At enkelte ap-politikere i sin tid oppfordret kvinner og familier med såkalte «tyskerbarn» til å kvitte seg med barna rett etter krigen var over ved å sende de til utlandet var med å skape er hat Norge sjelden har sett maken til. Men hatet mit disse barna, som ap i sin tid oppfordret til, er ikke ap sin feil nå i dag. Vi kan virkelig ikke bruke alt alle partier eller politiske figurer eller regjeringer har gjort for å skape hat. Vi må klare å se litt bredere enn det. Anonymkode: be2b3...3d6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #19 Skrevet 19. mars 2018 Dere som sier det ikke er hat på venstresida... er dere blinde? På facebookfeeden min i dag dukket det opp et bilde av en mann med en plakat med teksten «kan ikke alle bare hate Listhaug». Helt ærlig er jeg dritt lei hele saken. Syns begge leire er like ille og håper politikerne snart begynner å gjøre jobben sin igjen i stedet for å krangle som en gjeng fjortiser. Jada, Listhaug har muligens gått over streken men det får være grenser til å tvære dette ut. Når det gjelder 22.juli-terroristen handlet han helt alene. Og hatet hans var vel like mye motivert av hans egne personlige problemer som av politikk. Syns det er å gi ham litt for mye kred å bare knytte de uhyrlige handlingene hans til politikk. Mange som er skeptisk til høy innvandring, må være lov uten å bli sammenlignet med ham. Det skaper bare enda mer hat og polarisering i befolkningen. Anonymkode: 4c665...97f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #20 Skrevet 19. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bortforklarer ikke noe. Jeg er ikke fan av Listhaug og ikke fan av Støre heller. Jeg sier bare at begge sider er med på å spre hat og begge sider er med på å provosere frem drapstrusler mot begge sider. At breivik var medlem at FrP har ikke noe med at han drepte 77 mennesker å gjøre. At enkelte ap-politikere i sin tid oppfordret kvinner og familier med såkalte «tyskerbarn» til å kvitte seg med barna rett etter krigen var over ved å sende de til utlandet var med å skape er hat Norge sjelden har sett maken til. Men hatet mit disse barna, som ap i sin tid oppfordret til, er ikke ap sin feil nå i dag. Vi kan virkelig ikke bruke alt alle partier eller politiske figurer eller regjeringer har gjort for å skape hat. Vi må klare å se litt bredere enn det. Anonymkode: be2b3...3d6 Frp kan ikke lastes for det han gjorde. Men faktum er at han meldte seg ut av Frp fordi han mente de ikke var ekstreme ("tydelige") nok. I dag har vi en justisminister som er like tydelig som han var i sin forklaring etter terrorangrepet. Samme argumenter - Ap beskytter terrorister og er landssvikere. Akkurat det Listhaug påstår, akkurat det samme som Sandberg påstod om Krf for et par år tilbake. DETTE skjer I DAG! Det at to av landets ministre - begge to Frp'ere - kommer med samme argument som Breivik gjorde etter terrorhandlingene, det skjer i dag! Vi kan ikke godta dette, for disse er så ekstreme i sine uttalelser at de er med på å hisse opp slike ensomme ulver som Breivik var. Det er en ekstremt farlig retorikk, en retorikk ingen av de andre partiene er i nærheten av. Anonymkode: f8a73...90f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #21 Skrevet 19. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Frp kan ikke lastes for det han gjorde. Men faktum er at han meldte seg ut av Frp fordi han mente de ikke var ekstreme ("tydelige") nok. I dag har vi en justisminister som er like tydelig som han var i sin forklaring etter terrorangrepet. Samme argumenter - Ap beskytter terrorister og er landssvikere. Akkurat det Listhaug påstår, akkurat det samme som Sandberg påstod om Krf for et par år tilbake. DETTE skjer I DAG! Det at to av landets ministre - begge to Frp'ere - kommer med samme argument som Breivik gjorde etter terrorhandlingene, det skjer i dag! Vi kan ikke godta dette, for disse er så ekstreme i sine uttalelser at de er med på å hisse opp slike ensomme ulver som Breivik var. Det er en ekstremt farlig retorikk, en retorikk ingen av de andre partiene er i nærheten av. Anonymkode: f8a73...90f Mener du at hatet ap oppfordret til ikke lenger skjer mot tyskerbarna? At det ikke skjer I DAG, 70 år etter?? Det skjer! Og ap har aldri beklaget. Å innse at hatet er på begge sider er vel det viktigste vi kan gjøre nå. Sier det samme som jeg sier til barna mine «det viktigste er ikke hvem som begynte, men hvem som er tøff nok til å avslutte det hele» Anonymkode: be2b3...3d6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #22 Skrevet 19. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du at hatet ap oppfordret til ikke lenger skjer mot tyskerbarna? At det ikke skjer I DAG, 70 år etter?? Det skjer! Og ap har aldri beklaget. Å innse at hatet er på begge sider er vel det viktigste vi kan gjøre nå. Sier det samme som jeg sier til barna mine «det viktigste er ikke hvem som begynte, men hvem som er tøff nok til å avslutte det hele» Anonymkode: be2b3...3d6 Det er ikke lenger noe hat mot tyskerbarna. Min mor er et såkalt tyskerbarn, så det vet jeg en god del om. Nettopp pga. fortiden så må vi forvente at våre såkalt fremste politikere har litt større forståelse for hva den retorikken de bruker vil føre til. Frp er en versting i så måte som driver en retorikk som på mange måter kan sammenlignes med den som ble brukt i tiden før andre verdenskrig, og Listhaug bruker samme retorikk som Breivik brukte for å forsvare sine handlinger 22. juli. Det verste er at de gjør det helt bevisst for å hisse opp de som faller for den hatretorikken. Og med det viser de, i hvert fall Listhaug og Sandberg, at de er helt historieløse... eller enda mer skremmende, at de ikke er det og gjør det bevisst. Sandberg er en hissigpropp som slenger med leppa (kan likevel ikke unnskyldes), men Listhaug er har vært profesjonell kommunikasjonsrådgiver, så det hun velger å legge ut er helt bevisst. Frp har i flere år i regjering vist at de ikke lærer av sine tidligere feil, de fortsetter å gjøre akkurat som de vil, og det verste er at retorikken blir mer og mer ekstrem. Frp har vist gang på gang at de ikke ønsker å være med på å "avslutte det hele". Hver gang andre partier har kommet dem imøte, Krf har jo reddet regjeringen flere ganger før, så svarer de på tilliten med å bli enda verre. Da må man til slutt ta et oppgjør for å vise en gang for alle at man ikke godtar slike løse kanoner i regjeringen. Det er det som skjer nå. Den pedagogiske "barneoppdragelsen" er allerede forsøkt på Frp i regjering, den har vist seg å ikke fungere, uttalelsene blir bare mer og mer ekstreme. Nå er de blitt gamle nok til å måtte stå til ansvar for sine handlinger, og det liker de ikke. Ditt forslag fungerer på andre partier, det har norsk politikk vist mange ganger i flere tiår. Men det har over år vist seg å ikke fungere overfor Frp. Anonymkode: f8a73...90f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #23 Skrevet 19. mars 2018 Det er mange som misliker arbeiderpartiet. I kraft av at de har hatt makten i store deler av etterkrigstiden er de et hatobjekt for mennesker som av ulike grunner føler at de har blitt utsatt for maktovergrep, godt eksempel med behandlingen av tyskerbarna nevnt over. Dette er et faktum som ikke kommer til å forsvinne selv om vi ikke får lov til å snakke om det. For at et slikt hat skal gå over til de grusomme ugjerningene som skjedde 22. Juli må det noe mer til. ABB Var skadet av noe som skjedde under oppveksten og dette gjorde at han tippa så kraftig som han gjorde. Tenker vi heller må begynne der, med å gi barn en god oppvekst og gode verdier heller enn å legge lokk på ytringsfriheten. Anonymkode: 4c665...97f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #24 Skrevet 19. mars 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke lenger noe hat mot tyskerbarna. Min mor er et såkalt tyskerbarn, så det vet jeg en god del om. Nettopp pga. fortiden så må vi forvente at våre såkalt fremste politikere har litt større forståelse for hva den retorikken de bruker vil føre til. Frp er en versting i så måte som driver en retorikk som på mange måter kan sammenlignes med den som ble brukt i tiden før andre verdenskrig, og Listhaug bruker samme retorikk som Breivik brukte for å forsvare sine handlinger 22. juli. Det verste er at de gjør det helt bevisst for å hisse opp de som faller for den hatretorikken. Og med det viser de, i hvert fall Listhaug og Sandberg, at de er helt historieløse... eller enda mer skremmende, at de ikke er det og gjør det bevisst. Sandberg er en hissigpropp som slenger med leppa (kan likevel ikke unnskyldes), men Listhaug er har vært profesjonell kommunikasjonsrådgiver, så det hun velger å legge ut er helt bevisst. Frp har i flere år i regjering vist at de ikke lærer av sine tidligere feil, de fortsetter å gjøre akkurat som de vil, og det verste er at retorikken blir mer og mer ekstrem. Frp har vist gang på gang at de ikke ønsker å være med på å "avslutte det hele". Hver gang andre partier har kommet dem imøte, Krf har jo reddet regjeringen flere ganger før, så svarer de på tilliten med å bli enda verre. Da må man til slutt ta et oppgjør for å vise en gang for alle at man ikke godtar slike løse kanoner i regjeringen. Det er det som skjer nå. Den pedagogiske "barneoppdragelsen" er allerede forsøkt på Frp i regjering, den har vist seg å ikke fungere, uttalelsene blir bare mer og mer ekstreme. Nå er de blitt gamle nok til å måtte stå til ansvar for sine handlinger, og det liker de ikke. Ditt forslag fungerer på andre partier, det har norsk politikk vist mange ganger i flere tiår. Men det har over år vist seg å ikke fungere overfor Frp. Anonymkode: f8a73...90f Å bruke moren din som eksempel for at du vet mye om hva tyskerbarna fremdeles opplever er nesten hva jeg vil kalle trangsynt og historieløst. Har du ikke sett noen andre enn din mor? Hva med alle de barna som ble sendt ut av landet og som ble fatatr arv fra sine norske mødre? Som aldri fikk vite hvem de var? De som ble klippet til Tyskland og plassert på barnehjem der uten særlig papirer fordi de var avskum? De som i dag er voksne og oppvokst i adoptivhjem i Tyskland og ikke aner hvem deres norske mor som fikk velge mellom å kvitte seg med barnet eller beholde det uten noen form for støtte? Mener du at de i dag ikke lider på noen måte? Hvis du ser her inne, alle debattene om Listhaug og det ene og det andre, så bruker begge sider personangrep og hersketeknikker og ingen av de klarer å være den som avslutter. Men jeg vil si venstresiden er de som bruker hersketeknikker og personangrep mest. De på høyresiden er kun interessert i å få sin egen mening frem, ofte på en mindre intelligent måte. Ingen av de er tøffe nok til å legge ballen død. Venstresiden synes det er viktig at Listhaug ikke ytrer seg og vil tvinge henne til evig tie, høyresiden vil ta opp den vanskelige debatten vi «må ha» (snakker her ikke kun om de siste dagers bråk). Listhaug fikk drapstrusler og en ung ap-politiker fikk det samme. Den unge ap-politikeren kunne spore trusselen tilbake til Listhaug ved å si «bare fordi jeg kritiserte Listhaug. Her ser dere hvilket har hun sprer» når det var hun selv som skrev et kritisk innlegg om Listhaug, Listhaug sporet det ikke tilbake til noen andre enn den som fremmet trusselen, og det skal hun ha. Jeg står ikke sterkt på den ene eller den andre siden. Jeg ser at de begge feiler totalt og er drevet av sinne og hat akkurat nå. Av og til må man roe seg ned før man kan se ting litt klarere. Anonymkode: be2b3...3d6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #25 Skrevet 19. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å bruke moren din som eksempel for at du vet mye om hva tyskerbarna fremdeles opplever er nesten hva jeg vil kalle trangsynt og historieløst. Har du ikke sett noen andre enn din mor? Hva med alle de barna som ble sendt ut av landet og som ble fatatr arv fra sine norske mødre? Som aldri fikk vite hvem de var? De som ble klippet til Tyskland og plassert på barnehjem der uten særlig papirer fordi de var avskum? De som i dag er voksne og oppvokst i adoptivhjem i Tyskland og ikke aner hvem deres norske mor som fikk velge mellom å kvitte seg med barnet eller beholde det uten noen form for støtte? Mener du at de i dag ikke lider på noen måte? Hvis du ser her inne, alle debattene om Listhaug og det ene og det andre, så bruker begge sider personangrep og hersketeknikker og ingen av de klarer å være den som avslutter. Men jeg vil si venstresiden er de som bruker hersketeknikker og personangrep mest. De på høyresiden er kun interessert i å få sin egen mening frem, ofte på en mindre intelligent måte. Ingen av de er tøffe nok til å legge ballen død. Venstresiden synes det er viktig at Listhaug ikke ytrer seg og vil tvinge henne til evig tie, høyresiden vil ta opp den vanskelige debatten vi «må ha» (snakker her ikke kun om de siste dagers bråk). Listhaug fikk drapstrusler og en ung ap-politiker fikk det samme. Den unge ap-politikeren kunne spore trusselen tilbake til Listhaug ved å si «bare fordi jeg kritiserte Listhaug. Her ser dere hvilket har hun sprer» når det var hun selv som skrev et kritisk innlegg om Listhaug, Listhaug sporet det ikke tilbake til noen andre enn den som fremmet trusselen, og det skal hun ha. Jeg står ikke sterkt på den ene eller den andre siden. Jeg ser at de begge feiler totalt og er drevet av sinne og hat akkurat nå. Av og til må man roe seg ned før man kan se ting litt klarere. Anonymkode: be2b3...3d6 Du må lese hva jeg skriver... jeg skrev at det ikke er et hat mot de såkalte tyskerbarna i dag. At mange av dem fremdeles sliter er det ingen tvil om. Pga. de tingene min mormor, mor og tanter og onkler opplevde så har jeg brukt en god del tid på å sette meg inn i hva som skjedde og også vært opptatt av hvordan den forferdelige uretten altfor mange opplevde har påvirket dem. Men den saken har likevel ikke noe med det Listhaug driver med nå, så jeg forstår ikke hvorfor du drar inn det eller wow, for den slags skyld. Personangrep fra privatpersoner kan ikke sammenlignes med de angrepene politikerne kommer med overfor hverandre. Og når det kommer til personangrep og usannsynlig urimelige påstander om motstanderne så er det ingen andre enn disse Frp-politikerne som er så ekstreme. Det å stemple sine motstandere som landssvikere og beskyttere av terrorister hører ingen plass hjemme, og en slik retorikk skaper også en langt mer ekstrem retorikk blant resten av befolkningen. Der må politikerne være påpasselig sine roller. Listhaug velger helt bevisst en ekstremt polariserende og farlig retorikk, det gjør ikke de andre. Og igjen, det hjelper ikke å roe ned Frp - hver gang de har fått den sjansen viser de at de tar det som et tegn på at de kan tøye grensene enda lengre neste gang. Anonymkode: f8a73...90f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå