Gå til innhold

Utkledning i barnehage - ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av den gule festen nedenfor...

Hva mener dere om halvfrivillige arrangementer i barnehagen med oppfordring til spesifikk antrekk.

Jeg kjenner jeg blir litt matt av dette. Halloween er gøy for barna, det skjønner jeg. Samme med Lucia, og muligens nissefest. Karneval ok... 

Det må da gå an å ha det gøy uten at foreldrene må kjøpe noe i polyester...

Anonymkode: 8ce7e...d75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til utkledning, nei til et fastsatt tema.

Husker i barnehagen var det først trollfest, og noen uker etter var temaet askeladden. Så var det Karius og Baktus.

Det var ganske vanskelige temaer som krevde mye.

Temaer som generell utkledning, din favorittfarge eller nissefest er greit da en lettere har noe i huset fra før av.

Anonymkode: 665d6...a3c

Skrevet

Ja!

Anonymkode: d103d...e60

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Inspirert av den gule festen nedenfor...

Hva mener dere om halvfrivillige arrangementer i barnehagen med oppfordring til spesifikk antrekk.

Jeg kjenner jeg blir litt matt av dette. Halloween er gøy for barna, det skjønner jeg. Samme med Lucia, og muligens nissefest. Karneval ok... 

Det må da gå an å ha det gøy uten at foreldrene må kjøpe noe i polyester...

Enig. Jeg syns utkledning skal være del av lek, og komme fra ungenes fantasi. Og styrke deres lek og kreativitet. Hvis barnehagen har kostymekiste med artige plagg, må ungene gjerne kle seg ut hver dag for min del. Men disse karnevalsantrekkene fra lekebutikken er bare bortkasta penger. Det er dårlig for miljøet, og ikke engang moro for barna: har du tatt på deg batman-drakten den dagen, kan du kun være én rolle. Mens å finne noe i en felles kiste kan stimulere til nye roller i leken, og den kan endres minutt fir minutt. 

Anonymkode: 3d162...15c

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja til utkledning, nei til et fastsatt tema.

Husker i barnehagen var det først trollfest, og noen uker etter var temaet askeladden. Så var det Karius og Baktus.

Det var ganske vanskelige temaer som krevde mye.

Temaer som generell utkledning, din favorittfarge eller nissefest er greit da en lettere har noe i huset fra før av.

Anonymkode: 665d6...a3c

Det var jo veldig enkle kostymer å få til av ting man har i skapet. Man trenger jo ikke gjøre det så innviklet. 

Anonymkode: 8d530...87a

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Det var jo veldig enkle kostymer å få til av ting man har i skapet. Man trenger jo ikke gjøre det så innviklet. 

Anonymkode: 8d530...87a

Å virkelig? Askeladden? Karius og Baktus?

Hva ville dine enkle kostymer bestått av?

Skrevet

Ja til utkledning hvor barnehagen lager egne kostymer

Anonymkode: 1b18c...222

Skrevet

Enig, enkle kostymer som ikke koster penger

Anonymkode: 18f84...8ae

Skrevet

Hos oss har vi kuttet ut dette. Vi har luciautsyr når den dagen kommer (kun de eldste som går). Masse nisseluer som suppleres med rødere kinn og fregner til grøtdagen. Til karnevalet lages det kostymer/masker osv i barnehagen. 

Anonymkode: 23faf...9ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...