Gå til innhold

Be om sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere vært langtidssykemeldt pga migrene. Fikk det da under kontroll ved hjelp kosthold. Dette er 4 år siden. Jeg har hatt anfall innimellom, men nå etter jul har det økt kraftig. Jeg er fremdeles flink med kosten, men jeg har mye stress rundt meg nå, både med jobb og privat. Nå i påskeferien har jeg mulighet til å sende bort barna med god samvittighet og vil gå til legen for å be om sykemelding slik at jeg forhåpentligvis kan hente meg inn og slippe langtidssykemelding. 

Høres dette fornuftig ut eller vil legen bare le av meg? Har vært inne 2 ganger nå etter jul for å få injeksjoner for å bryte migreneanfall som varte i over 3 døgn.

Har aldri tidligere foreslått sykemelding selv, det er det jo legen som har krevd at jeg må...

Anonymkode: cdcfd...ffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg du skal gjøre, sånn at du kanskje unngår at det forverrer seg og du blir dårligere

Anonymkode: d57ef...1b9

Skrevet

Legen kommer ikke til å le av deg! Bestill deg time og si bare med engang at du vil ha sykemelding pga migreneanfall og du trenger å hente deg inn :) jeg har flere ganger vært hos legen, da med senebetennelse i en arm. Legen har aldri foreslått sykemelding,kun skrevet ut betennelsesdempende/smertestillende. Så jeg har måttet be om sykemelding hver gang! Ikke bestandig legen tenker på sykemelding i det heletatt pga sin travle hverdag så noen ganger må man minne dem på det :)

Anonymkode: 309b1...933

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tidligere vært langtidssykemeldt pga migrene. Fikk det da under kontroll ved hjelp kosthold. Dette er 4 år siden. Jeg har hatt anfall innimellom, men nå etter jul har det økt kraftig. Jeg er fremdeles flink med kosten, men jeg har mye stress rundt meg nå, både med jobb og privat. Nå i påskeferien har jeg mulighet til å sende bort barna med god samvittighet og vil gå til legen for å be om sykemelding slik at jeg forhåpentligvis kan hente meg inn og slippe langtidssykemelding. 

Høres dette fornuftig ut eller vil legen bare le av meg? Har vært inne 2 ganger nå etter jul for å få injeksjoner for å bryte migreneanfall som varte i over 3 døgn.

Har aldri tidligere foreslått sykemelding selv, det er det jo legen som har krevd at jeg må...

...da burde du redusere stresset privat, slik at du kan fungere i jobb.

Anonymkode: c5feb...ab7

Skrevet

Hvis arbeidsgiver ikke har fritak for arbeidsgiverperioden på deg, så bør de søke om det.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke med deg, men hvis jeg har stress rundt meg privat, gjør jeg jo det jeg kan for å redusere det. Men som med stress i jobb, er det ikke bare en selv det kommer an på.... 

Anonymkode: f19fe...e16

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, det skulle jeg veldig gjerne gjort. Hva foreslår du, at jeg skiller meg fra mannen min som er totalt avhengig av meg etter en ulykke eller har du andre forslag?

Ja, jeg er kvass, men det syns jeg egentlig at du var også mtp den begrensede informasjonen du hadde? Til neste gang vil jeg anbefale deg å legge til "dersom det er mulig" Mye mer sympatisk..... 

Til dere andre; tusen takk for svar :)

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen som er i dårlig humør idag? Det er jo soleklart at hi trenger seg en sykemelding uten tvil......

Anonymkode: 309b1...933

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hva slags kosthold som hjalp på migrenen?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hva slags kosthold som hjalp på migrenen?

Strikt lavkarbo. Aberet med det er at det må være strikt, for min del.... Et eple kan gjøre utslag etter 4 dager. Skulle også ønske at reaksjonstiden hadde vært kortere, er veldig lett å tenke at jeg kan jo bare ta litt når det ikke får konsekvenser før etter flere dager...

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Strikt lavkarbo. Aberet med det er at det må være strikt, for min del.... Et eple kan gjøre utslag etter 4 dager. Skulle også ønske at reaksjonstiden hadde vært kortere, er veldig lett å tenke at jeg kan jo bare ta litt når det ikke får konsekvenser før etter flere dager...

Takk, samme som jeg allerede går på nå det da. Hadde håpt det kanskje var noe nytt :) 

Skrevet

Har du undersøkt muligheten for omsorgslønn?

Anonymkode: 825e2...522

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du undersøkt muligheten for omsorgslønn?

Anonymkode: 825e2...522

Ja, fikk info ang omsorg og hjelpestødnad av koordinerende enhet for er par dager siden. Skal søke imorgen faktisk :) Men gikk inn å leste satsene, og forsto det som at det er ca 1000kr mnd, så kan evt ikke redusere stilling så himla mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...