Gå til innhold

Gul fest i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen kreative sjeler forslag til hva vi kan gjøre på gul fest i bhg? De minste barna skal ha sitt opplegg og de store barna sitt. Takknemlig for svar:)

Anonymkode: 4696e...435

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du som ansatt i barnehagen? Jobber du med små el store barn? Jobbet i bhg i 20 år men aldri vært m på en slik fest...

Anonymkode: c3f91...dda

Skrevet

Hva er gul fest?

Anonymkode: 0f589...a1d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er gul fest?

Anonymkode: 0f589...a1d

Det lurte jeg og på

Anonymkode: 8d5df...15f

Skrevet

Pynt avdelingen med så mye gult som mulig. Server gul saft til lunsj eller frukt (ett glass, så vann eller melk). Kan farge vann og melk gule med konditorfarge (dråper), ha gul paprika, mais og gule tomater som grønnsaker. Ha banan, gule plommer og annet til frukt. Bruk gulmaling til å blande i andre farger og se hva slags farge man får da. Syng det gule verset i «Se min kjole», lag gulasj til lunsj. 

Mye man kan gjøre på fargefester 😊

Anonymkode: ddee1...403

Skrevet

Det eneste jeg som forelder ville ønsket meg at det ikke forventes gule klær...

Anonymkode: 14c90...869

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste jeg som forelder ville ønsket meg at det ikke forventes gule klær...

Vi bruker å skrive på planen at barna gjerne må ta på noe gult om de har, men det forventes ikke at man skal ut å kjøpe nytt.

Hårstikker, spenner, negllakk, klokker, armbånd, sokker, caps, sløyfe o.l. er noen av tingene jeg har sett blitt brukt i «riktig» farge til fargefester. 

Noen bruker også karnevalsminke og lager «ninjastriper» i ansiktet eller på hendene. 

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Vi bruker å skrive på planen at barna gjerne må ta på noe gult om de har, men det forventes ikke at man skal ut å kjøpe nytt.

Hårstikker, spenner, negllakk, klokker, armbånd, sokker, caps, sløyfe o.l. er noen av tingene jeg har sett blitt brukt i «riktig» farge til fargefester. 

Noen bruker også karnevalsminke og lager «ninjastriper» i ansiktet eller på hendene. 

Og det er akkurat derfor jeg hater slike tema.... For gjett hva, hvis de fleste kommer helgule er det kjipt med gule sokker faktisk. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er akkurat derfor jeg hater slike tema.... For gjett hva, hvis de fleste kommer helgule er det kjipt med gule sokker faktisk. 

Er ytterst sjeldent noen kommer helfarget altså. Jeg har aldri opplevd det. 98% av barna har litt gult på seg, i form av mine tidligere eksempler. 

Men med ditt argument må vi nesten fjerne både sommerfest, karneval, nissefest, solfest, halloween etc etc, da det alltid vil være noen som har «mer og bedre». 

«Kjipt å bare ha nisselue når det er andre som har full drakt». 

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Er ytterst sjeldent noen kommer helfarget altså. Jeg har aldri opplevd det. 98% av barna har litt gult på seg, i form av mine tidligere eksempler. 

Men med ditt argument må vi nesten fjerne både sommerfest, karneval, nissefest, solfest, halloween etc etc, da det alltid vil være noen som har «mer og bedre». 

Eller kanskje dere kunne tenke at med halloween, karneval, lucia, nissefest så HOLDER det?

Skrevet

Solfest er helt vanlig, i alle fall i Nord-Norge der en feirer at sola endelig kommer tilbake. Er jo ikke noe stress det, ett eller annet gult klarer man å skaffe. 

Anonymkode: 9463b...fb1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skriv eventuelt på planen at det er fint om barna tar på seg en gul ting den dagen, og så nevner dere eksempler som gule sokker, gule hårstrikk el. Da viser dere tydeligere hvor dere legger lista. 

Ellers kan dere ha Kims lek med gule ting, henge gult silkepapir i vinduene så det blir gult lys inne, gå på skattejakt hvor dere skal følge gule ulltråder som er festet på busker og trær, og skatten er selvfølgelig en pose med bananer, sitroner, gule plommer, melon ol som dere kan dele opp og spise. 

Skrevet

Gul snø, hahaha ;)

Anonymkode: 3e6bc...328

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har dere så mange løsrevne events i barnehagen?  Du er klar over at dere er en pedagogisk institusjon som skal drives med progresjon og med en rødt tråd? Med den bemanningsnormen som er, så ønsker jeg at de ansatte fjerner flest mulig tidstyver og konsentrerer seg om relasjoner, lek og tilstedeværelse.  Gul fest kommer veldig langt ned på lista kjenner jeg....

Anonymkode: c7ff9...990

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har dere så mange løsrevne events i barnehagen?  Du er klar over at dere er en pedagogisk institusjon som skal drives med progresjon og med en rødt tråd? Med den bemanningsnormen som er, så ønsker jeg at de ansatte fjerner flest mulig tidstyver og konsentrerer seg om relasjoner, lek og tilstedeværelse.  Gul fest kommer veldig langt ned på lista kjenner jeg....

Og det kan man ikke gjøre under gul fest?

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det kan man ikke gjøre under gul fest?

Ikke når fokuset er hva hva man kan gjøre,  hva man skal spise og hva man skal ha seg. Prøv heller å diskuter hvordan dere kan styrke Lines posisjon i gruppa, eller hvordan Knut kan øve seg på å bære sin egen bagasje. 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Våre fester har en mening. De markerer gjerne slutten på et tema vi har jobbet med den perioden ( ca. 2 mnd). Gjennom arbeid med ulike temaer jobber vi med alle fagområde. «Fester» utelukker ikke et godt pedagogisk arbeid. 

Selv om det ikke alltid er en «fest», med ballonger og hæla i taket, brukes det ordet fordi barna kaller det fest. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...