Gå til innhold

Kan dere lukte at andre har mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at man kan lukte på andre at de har mensen? Har en kollega som innemellom lukter veldig rart og hun har da åpent sagt hun har mensen. Skulle jo tro at en tampong ikke gir lukt? Eller er det selve kroppen som utskiller noen luktstoffer?

Anonymkode: 08ad5...b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har såpas god luktesans at det kan være et problem. Jeg kjenner ikke at noen har mensen med mindre de ikke har byttet bind på lang tid. Bind som byttes ofte lukter ikke, og tampong lukter heller ikke. Derimot kan kroppslukt forandre seg gjennom syklusen.

Av nysgjerrighet: Sier du at hun lukter rart, og så svarer hun at hun har mensen?

Anonymkode: 9fad8...ca8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har såpas god luktesans at det kan være et problem. Jeg kjenner ikke at noen har mensen med mindre de ikke har byttet bind på lang tid. Bind som byttes ofte lukter ikke, og tampong lukter heller ikke. Derimot kan kroppslukt forandre seg gjennom syklusen.

Av nysgjerrighet: Sier du at hun lukter rart, og så svarer hun at hun har mensen?

Absolutt ikke! Hun er så åpen at hun forteller at hun har mensen hver gang hun har det, uten at vi en gang har vært inne på temaet eller at jeg har sagt noe. Og da har jeg skjønt hvordan lukten henger sammen, for den er der kun et par dager i måneden.

Skrevet

Jeg hadde en venninne som sleit med veldig kraftig blødning, på henne kunne jeg iblandt lukte at hun hadde mensen.

Anonymkode: ac33c...abb

Skrevet

Nei fysj..med mindre ikke dama bytter bind så skal man overhodet ikke kunne lukte noe sånt med mindre man er en hund!

Anonymkode: 3961a...87a

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør du folk da, siden du vet at de ikke har byttet på lang tid? Er vel en viss sjanse for at lukt varierer fra person til person?

Anonymkode: 10046...c8d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør du folk da, siden du vet at de ikke har byttet på lang tid? Er vel en viss sjanse for at lukt varierer fra person til person?

Anonymkode: 10046...c8d

Forråtnelse av blod (for det er det som skjer når det lukter) varierer nok ikke. Men neida, jeg kan selvsagt ikke vite alle detaljer. Er dette virkelig noe du har behov for å være kranglete om? Sært.

Skrevet

Jeg har ekstremt god luktesans. Og ja, vi utskiller en spesiell lukt ved menstruasjon. Kjenner den samme lukta på meg selv. Det er ikke mensblodet, vi utsondrer en lukt fra huden. Når det er sagt, den er ikke vond. 

Anonymkode: 8730e...aec

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det normalt at man kan lukte på andre at de har mensen? Har en kollega som innemellom lukter veldig rart og hun har da åpent sagt hun har mensen. Skulle jo tro at en tampong ikke gir lukt? Eller er det selve kroppen som utskiller noen luktstoffer?

Tampong lukter helt for jævlig hvis man har den lenge

Anonymkode: bd831...34b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tampong lukter helt for jævlig hvis man har den lenge

Hvis man har en tampong inne så lenge at den lukter, så er lukten ens minste problem. Det er ikke selve blodet som lukter, men de bakteriene som utvikles når blodet brytes ned. TSS er dødelig.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man har en tampong inne så lenge at den lukter, så er lukten ens minste problem. Det er ikke selve blodet som lukter, men de bakteriene som utvikles når blodet brytes ned. TSS er dødelig.

Ja?

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Gammel" mensblod lukter

Skrevet

Jeg kan lukte når noen har bind på seg. Også på meg selv :/ Jeg har veldig god luktesans.

Menskopp for the win!

Anonymkode: 5e8e4...32f

Skrevet

Pga hormoner så svetter vi også mer

Anonymkode: a920a...8dc

Skrevet

Det har jeg heldigvis aldri lagt merke til, takk og lov for at jeg tydeligvis ikke har så god luktesans! 

Skrevet

Jeg kan lukte det på meg selv men har aldri tenkt over det i forbindelse med andre. Det er ikke en uvasket lukt. Den er der med en gang jeg tråkker nyvasket ut fra dusjen.

Anonymkode: d3008...652

Skrevet

Ja, det kan jeg. Men jeg lukter også om noen kommer til å bli syke..sistnevnte er jo kjekt med tanke på at jeg kan tilrettelegge på jobb noen dager i forveien om barna har den lukten :P

Jeg syns derimot ikke det lukter råttent blod eller vondt (har opplevd det et par ganger, men det har da vært på steder hvor personen ikke har hatt mulighet til å bytte ob/tampong så ofte de helst vil), det er bare en annen type kroppslukt som kommer, og den er utrolig nok ganske lik fra person til person i motsetning til vanlig kroppslukt, som jo er veldig forskjellig fra person til person.

Anonymkode: 3c0f5...40c

Skrevet

de tidvis lukte det både på andre og meg selv. Kjenner godt at jeg endrer lukt! Det lukter ikke vondt, men annerledes!

Anonymkode: 863e9...630

Skrevet

Jeg kan også lukte det hos andre. Tror ikke det er gammelt blod jeg lukter, det er rett og slett en slags «jern/metallukt». 

Når det gjelder meg selv, så får jeg en helt annen svettelukt de siste par dagene før mensen, og de første to dagene under mensen. Regner med det er hormonelt betinget. 

Anonymkode: a9ef9...f0c

Skrevet

Æsj nei! Heldigvis ikke😅

Men jeg kan lukte når barna mine har feber 🤔

Anonymkode: c51bf...59a

Skrevet

Jeg lukter det på meg selv når mensen er på vei. En svak søtlig, metallisk lukt fra underlivet når jeg f.eks er på do, og den kommer et par dager før jeg blør, men jeg kan ikke si at jeg har merket at det lukter sånn av andre. De fleste andre lukter jo deo, bodylotion, hårvoks eller parfyme. 

Anonymkode: a35a4...fad

Skrevet

Jeg lukter det veldig godt hos de som av en eller annen absurd årsak bruker parfymerte bind. Det lukter helt for jævlig! Søtlig eim som henger etter dem🙈😂

Anonymkode: 577a5...545

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lukter det veldig godt hos de som av en eller annen absurd årsak bruker parfymerte bind. Det lukter helt for jævlig! Søtlig eim som henger etter dem🙈😂

Anonymkode: 577a5...545

Hvilken bind er parfymerte?

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken bind er parfymerte?

Det finnes noen allways med parfume. De stinker!

Anonymkode: d3008...652

Skrevet

Jeg lukter det aldri av andre, men mannen min påstår at jeg får 'mensen-ånde'. Det lukter visst ikke dårlig, bare --- mensen-ånde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...