Gå til innhold

Plutselig vondt under hælen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vert mye ute i solen fikk jeg plutselig skikkelig vondt under ene hælen. Har holdt foten i ro i noen timer, men smertene er fortsatt der når jeg går. Noen som har opplevd dette? Går mye på murgulv i hverdagen.

Anonymkode: d720e...c5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får håpe det ikke er plantar faciitt. Jeg har slitt med dette i over to år nå. 😢 Jeg er helt ødelagt på slutten av dagen.

Går nå med spesialsåler i skoene, laget av ortopedisk verksted på sykehuset her jeg bor  

Gå til lege om det ikke blir bedre snart. 

Anonymkode: e1d66...aa1

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får håpe det ikke er plantar faciitt. Jeg har slitt med dette i over to år nå. 😢 Jeg er helt ødelagt på slutten av dagen.

Går nå med spesialsåler i skoene, laget av ortopedisk verksted på sykehuset her jeg bor  

Gå til lege om det ikke blir bedre snart. 

Kom plagene plutselig, eller gradvis? Merkelig greier..

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter å ha vert mye ute i solen fikk jeg plutselig skikkelig vondt under ene hælen. Har holdt foten i ro i noen timer, men smertene er fortsatt der når jeg går. Noen som har opplevd dette? Går mye på murgulv i hverdagen.

Dette skjedde meg da jeg fikk rosen (https://nhi.no/sykdommer/hud/rode-hudutslett/rosen-erysipelas/) i benet. Utrolig sterke smerter. De trodde også en stund at det kunne være blodpropp, men en test utelukket det. Om det er EKSTREMT vondt i morgen, også, ville jeg kontaktet lege. Det kan jo bare være at du burde hatt på deg innesko mtp murgulvet men man vet jo aldri. Lykke til :)

Anonymkode: 3dd60...ca8

Skrevet

Jeg har plantar fasitt og her kom det plutselig. Hadde smerter lenge(men var på jobb likevel), og gikk med sandaler inne hjemme for det var bedre for hælen. Det er 8 mnd siden jeg fikk det og smertene mine er heldivis over. Men skaffet meg såler slik at jeg kanskje ikke får det tilbake.

Kan kjenne ubehag i hælen hvis jeg feks går en dag uten såler.

Anonymkode: 803a2...129

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kom plagene plutselig, eller gradvis? Merkelig greier..

Det kom litt brått på den ene hælen, og mer gradvis i den andre. Jeg gikk mye på fjellet (korte turer, men nesten daglig) da det oppstod.

Som hun over skriver så går jeg alltid med sko/sandaler etc på, for det å gå bare i strømper inne, det gjør for vondt. 

Det er skikkelig irriterende (og vondt) å ha fått en slik plage, for den hindrer meg i å gjøre mange ting jeg liker. 

Skrevet

Har dere prøvd gaitline sko? Jeg hadde skikkelig vondt i hælene, grudde meg for å gå. En dag kom jeg meg på en enklere liv butikk og prøvde de. Og kjøpte de. Selv om de er dyre, er det verdt det. Det var sånn åhh, disse kan jeg ikke ta av meg. Fra å grue meg til å gå, gledet jeg meg over å gå.

Anonymkode: f183c...852

Skrevet

Takk for svar! Like vondt i dag, og akkurat som jeg kjenner det litt bak i leggen også. Bruker vernesko på jobb, så er vel kanskje ikke det beste å gå med. Vet det er flere som har fått spesialtilpasset såler, men da må jeg inn til spesialist. Hva er best fremover? Lege? Unngå å belaste foten? Vil helst ikke ha noen sykemelding da det ikke passer så bra nå.

Skrevet

Kan prøve en løs såle som du kjøper på løpelabbet eller stuckrath ( ihvertfall i trondheim)

Anonymkode: 803a2...129

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...