Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #1 Skrevet 17. mars 2018 Er det noen som har forsøkt circadin på barn med ekstremt store søvnvansker? Jenta vår på 4 har aldri sovet gjennom en natt. Hun er våken minst en gang i timen og 3-4 netter hver eneste uke våkner hun såpass at hun ikke sovner igjen før etter 4-5 timer. Søvnproblemene påvirker henne i såpass stor grad at jeg synes det er veldig vanskelig. Til de av dere som leser denne tråden og tror at medisin er førstevalget - det er det så absolutt ikke. Vi har jobbet og jobbet og jobbet helt fra fødselen med dette. I en periode forsøkte vi vallergan, men effekten var liten så dermed fortsatte vi ikke med dette. Problemet er ikke innsovningen så derfor jeg spør om erfaring med circadin og ikke melatonin som jeg tror kanskje flere har erfaring med. Anonymkode: 41655...19c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #2 Skrevet 17. mars 2018 Virkestoffet i Circadin er jo melatonin, så jeg forstår ikke forskjellen? Anonymkode: 0d1cc...c1b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #3 Skrevet 17. mars 2018 Circadin er depot (frigjør melatoninen langsomt utover) mens melatonin er hurtigvirkende. Hi Anonymkode: 41655...19c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #4 Skrevet 17. mars 2018 Begge deler er melatonin.... circadin fungerte ikke på mitt barn, så vi gikk over til melatonin kapsler. Funker fint. Men om du har prøvd vallergan uten effekt tviler jeg, for vallergan er mye kraftigere enn melatonin. Hvor mye vallergan fikk hun? Anonymkode: 3c268...1a6
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #5 Skrevet 17. mars 2018 Vår gutt hadde både problemer med innsoving og stadige oppvåkninger. Gir han nå en Circadin tablett 2 mg og han roer seg og sovner innenfor en times tid og sover stort sett gjennom hele natten. Han våkner ofte veldig tidlig men er likevel uthvilt. Anonymkode: a3c36...a5b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #6 Skrevet 17. mars 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Circadin er depot (frigjør melatoninen langsomt utover) mens melatonin er hurtigvirkende. Hi Anonymkode: 41655...19c Det var jeg ikke klar over. Jeg forsøkte circadin selv, men de hadde ikke noen effekt på meg etter de to første nettene. Fikk bivirkninger (muskelkramper og veldig dagen-derpå-følelse). Men mulig jeg reagerer på laktosen i circadinen. Anonymkode: 0d1cc...c1b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #7 Skrevet 17. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var jeg ikke klar over. Jeg forsøkte circadin selv, men de hadde ikke noen effekt på meg etter de to første nettene. Fikk bivirkninger (muskelkramper og veldig dagen-derpå-følelse). Men mulig jeg reagerer på laktosen i circadinen. Anonymkode: 0d1cc...c1b Det er mange voksne som ikke har noe særlig virkning av cirkadin 2 mg, men som har god effekt av melatonin 3 mg Anonymkode: d48eb...06d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #8 Skrevet 17. mars 2018 Ene barmet vårt slet med å sove i en lang periode. Svigermor hadde vært på helsekost å kjøpt magnesium, noe jeg absolutt ikke hadde noe tiltro til. Helt utrolig nok så hjalp det han faktisk godt 👍 Anonymkode: 3c786...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå