Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som er alene mødre eller alene om leggingen..

Hvordan fikser dere dette?
Jeg driver å forbereder meg så godt jeg kan ettersom dette blir mitt største tema til sommeren tipper jeg.. 

I dag samsover jeg med min på 3 år, og tenker å fortsette med det, da jeg er usikker på bosituasjon og hvor for jeg får til bolig på egenhånd. Blir midlertidig å bo hos min mor, og hun har ikke masse plass..

Min på 3 legger seg 08, men håper på å komme inn i bgg før jeg føder, før sommeren, et eller annet sted...selv med sen søknad..

Hva gjør jeg med babyen om den ikke sover når jeg skal legge hu på 3 år? Eller må jeg legge babyen først og så henne? Eller på samme tid??

Det er sikkert et skikkelig dumt spørsmål, men ser ikke for meg løsningen som en hånd i hanske situasjon akkurat nå..

Tips??

Anonymkode: dce72...b6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tror jeg du skal ta som det kommer. 

Hvis treåringen kan sovne uten at du sitter/ ligger der, hjelper jo det veldig. Det kan dere øve på. Minsten kan være med og lese  og sånt. Kjøp bæretøy! 

Anonymkode: 36bfb...26d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette tror jeg du skal ta som det kommer. 

Hvis treåringen kan sovne uten at du sitter/ ligger der, hjelper jo det veldig. Det kan dere øve på. Minsten kan være med og lese  og sånt. Kjøp bæretøy! 

Anonymkode: 36bfb...26d

Ja jeg regner med jeg må øve for å få henne til å sove uten at jeg ligger der.. Har vurdert å kjøpe meg en sånn baby seng som kan stå inntil min seng, siden vi alle må dele rom hos min mor.

Hvordan bæretøy anbefaler du?

Skrevet

Når jenta mi på 3 sku legge seg så var ho vant til at eg satt på stol ved sia av senga og song og nynnet til ho sovna.

Då hadde eg bare lillebror på fanget.

Når han gryntet så bare amma eg han når eg song.

Ikkje tenk på alt.ta det som det kommer.

Hilsen mamma til snart 5 stk ❤

Anonymkode: c6eb4...227

Skrevet

Vil anbefale deg å forsøke å lære 3-åringen å sovne selv. Om du har maks uflaks og får en baby som skriker hele kvelden så er det veldig vanskelig med legging. Nå håper vi såklart du ikke må gjennom det, men greit å ha øvd litt på forhånd. Vi har ei på 2 og en på 4 mnd, kolikkunger begge to. Men det hjalp mye at 2-åringen bare kunne legges i senga, få en nuss og en kos og så kunne jeg gå ut. Som regel hadde jeg en hylende baby i armene, om han var i godt humør kunne han ligge i babygymmen de minuttene det tok å legge eldste. Veldig greit med bedsidecrib om du samsover med 3-åringen, det er nok tryggest for babyen 😊

Skrevet

Bæresjal

Anonymkode: 12309...1c8

Skrevet

Bæresjal som mange nevner. I tillegg vil det nok ta en stund å få rutiner med babyen når det gjelder legging av den, så største må legge seg først en god stund vil jeg tro. 

Anonymkode: 109d4...997

Skrevet

Jeg var mye alene om leggingen da minste vår baby. Forsøkte å amme og bytte bleie før legging av eldste slik at minste skulle være fornøyd og helst sove, men det klaffet jo ikke alltid. Hun lå noen ganger i sengen sin, noen ganger i dobbeltsenga sammen med oss mens jeg leste for eldste. Noen ganger leste jeg for eldste mens lille fikk pupp. Ved kveldsstellet på badet hadde vi enten stellematta på gulvet eller vippestol slik at lille var med hvis hun var våken. Hvis hun var urolig hadde jeg henne i bæresele mens jeg tok kveldsstell på eldste. 

Anonymkode: 42d26...542

Skrevet

jeg er alenemor til en på 5,3 og 4mnd, minste er med på stelle av de elsde, de legger seg kl 20, minsten er stort sett på magen min i bæresjele og det funker veldig godt, når han var nyfødt sov han stort sett den tiden de la seg, og det gjorde han til han var ca 2,5 mnd og etter det tok jeg han i bæresjele, storesøstrene synes det er stas og ha med lillebror

Anonymkode: 4e5e1...9f2

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når jenta mi på 3 sku legge seg så var ho vant til at eg satt på stol ved sia av senga og song og nynnet til ho sovna.

Då hadde eg bare lillebror på fanget.

Når han gryntet så bare amma eg han når eg song.

Ikkje tenk på alt.ta det som det kommer.

Hilsen mamma til snart 5 stk ❤

Anonymkode: c6eb4...227

Wow, super mamma du :) Ja jeg håper jeg får til ammingen. Venter nummer 4 faktisk.. Men de 2 andre er store og legger seg selv <3 Men takk, det er et godt tips å legge maten til minste til leggingen hennes og så legge babyen rett etter.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...