Gå til innhold

Kan jeg søke bhg plass nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er født i september så jeg her misforstått den biten med frist i august eller i mars. Jeg må ut i jobb, kan jeg søke bhg plass nå? Skal søke barnehage plass der storebror går, hva er sannsynligheten får at vi får barnehage plass raskest mulig? I tillegg til dette har barnet en diagnose, syndrom. Barnet er ikke handicap eller lignende. Barnet har en mild syndrom, som går heller litt ut på kortvokshet, problemene vi har er ernæring. Barnet har en knapp på magen, jeg er helt sikker på at barnet skal få en assistent i bhg.Men på søknaden som jeg driver å fyller nå står det nederst "ordinær søknad" eller nedsatt funskjonsevne" ? Altså barnet krabber, står (går ikke enda), 18 mnd, snakker litt. Er  normal ellers.. mentalt osv. er litt usikker på hva jeg skal huke av. 

Anonymkode: a9395...c04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er 17 dager for sein 🙈

Anonymkode: 7c4da...a18

Skrevet (endret)

Ring opptakskontoret og forklar saken eller snakk med styrer i bhg.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet
4 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Ring opptakskontoret og forklar saken eller snakk med styrer i bhg.

Du har helt rett, jeg har sendt søknaden men ringer på mandag.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er 17 dager for sein 🙈

Anonymkode: 7c4da...a18

Fullt klar over det da. 

Skrevet

Kommer an på kommunen det. Har de full dekning eller ikke feks. Her kniver barnehagene om barna da det er flere plasser enn barn og i kommunen her er det løpende opptak. Tok kontakt med barnehagen da jeg plutselig bestemte meg for å jobbe igjen, og fikk plass på dagen omtrent.

Anonymkode: 76c1e...eec

Skrevet

Søker du for sent,  så havner du i utgangspunktet bakerst i køen. Hvis barnets syndrom vil gi det fortrinnsrett,  så kommer du foran de som ikke har noe vedlegg,  men må likevel stå i kø siden førsteopptaket allerede er tildelt.  Har barnet ditt prioritet,  må dette dokumenteres av lege. 

Anonymkode: 0d0f7...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...