Gå til innhold

Ikke miste morsmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Nok en pumpe-tråd her. 
Jeg får ikke til ammingen, men vil gjerne at hn skal få litt morsmelk hvert døgn. Jeg pumper 4 ganger i døgnet, men er dette så lite at melken kommer til å forsvinne? Eller vil dette opprettholde melkeproduksjonen til å ligge på det nivået bare jeg fortsetter? 

Takker for alle svar :)

Anonymkode: 75a62...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bare pumpe tror jeg blir slitsomt for deg, det er vanskelig å få tømt brystet ordentlig med pumpa og da vil produksjonen også synke. Pumping/amming på natt er det beste for produksjonen.

Har du fått god veiledning i amming? Er det at barnet ikke kan få tak(stramt tungebånd o.l), eller er teknikken bare litt feil?

Hør på helsestasjonen om du kan få veiledning der dersom du tenker det vil hjelpe, eller sjekk på ammehjelpen om det er en i nærheten av deg. De kunne tilby å komme hjem for å hjelpe før tror jeg, mulig de har samme tilbud nå. :)

Anonymkode: f4d12...ce6

Skrevet

Det er ikke nevneverdig forskjell på babyer som får morsmelk vs de som får mme. Så det er helt greit å droppe pumpingen hvis du vil. Personlig hater jeg å pumpe, og kunne aldri pumpet fast hver dag, bare derfor jeg nevner det.

Du burde pumpe hver gang babyen spiser for å opprettholde produksjonen hvis du vil gi mest mulig morsmelk. Hvis du imidlertid bare vil gi litt morsmelk og synes det er helt greit at babyen får mest mme, kan du fint pumpe 4 ganger i døgnet, så lenge du tømmer brystet helt hver gang. Helst burde du pumpe i noen minutter etter at det er tomt og, for som nevnt over vil produksjonen fort reduseres når du kun pumper og ikke ammer.

Skrevet

Takk for svar!

Anonymkode: 75a62...350

Skrevet

Dersom du virkelig er dedikert til dette, så vil det være optimalt med en pumping om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...