Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 Vi har sagt, kjeftet og påpekt alkoholmisbruket hennes i åresvis. Nå mister hun snart barna også, da hun ikke lenger klarer å holde seg edru de få dagene de er der. Ei dame som nå drikker fra seg ansvaret for barna sine:( Hvordan vil vedkommende innse sitt massive problem? Anonymkode: 9cc47...746
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #2 Skrevet 16. mars 2018 Jeg tror ikke man greier å få dem til å innrømme det om de ikke vil det selv. Hun vet det jo garantert, men hun kan godt greie å overbevise seg selv om at hun har kontroll, at andre overdriver osv. Hvis hun generelt ikke er edru når hun har barna sine så bør det vel gjøres et strakstiltak for å ta barna fra henne? Jeg vet ikke, jeg tror ikke man når frem før personen selv innser at den trenger hjelp og er villig til å ta imot hjelp. Noen kommer aldri dit, andre må falle ekstremt dypt og miste alt før de ev. innrømmer det. Det er veldig trist å se. Ta kontakt med kommunen, de kan hjelpe dere som er pårørende, men dere kan også få råd om hvilke muligheter hun har for å få hjelp. Å kontakte legen hennes kan også gå an. Det finnes også pårørendegrupper som kan gi dere gode råd. Anonymkode: 601c8...ad0
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #3 Skrevet 17. mars 2018 det er ikke lett, når personen ikke ser dette selv, har selv en bestefar som drikker svært mye, vi har sagt dette i mange år nå,men han bare skyver det vekk, og sier at det er ikke så mye,nå er han på gamlehjem, og får ikke tilgang på drikke, og han er så sint Anonymkode: 188d9...f4e
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #4 Skrevet 17. mars 2018 Behandling av alkoholproblemer fungerer, men bare når personen selv innser problemet og ønsker hjelp. Dere har nok gjort hva dere kan. Det viktige fremover er at dere beskytter dere selv. Støttegruppe for.pårørende høres lurt ut Anonymkode: 5e2ec...7b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå