Gå til innhold

Nå har vi gått mange runder med Sylvi Listhaug...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over denne kommentaren fra 2016

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/1pR5q/Det-er-nok-na_-Sylvi-Listhaug-Tenk-pa-hvilke-konsekvenser-ordene-dine-kan-fa--Nicholas-Wilkinson

da slo det meg at ja, nå har vi gått mange runder med den dama. Og selv om jeg har tenkt at det var storm i vannglass å bli så innmari sinna over et sånt innlegg fra henne (jeg mener, jeg har helt sluttet å forvente bedre av politikerne våre, og ihvertfall av henne), så slo det meg også at jo, nå kan det egentlig godt være nok. Nå har hun lira av seg nok opprørende kommentarer. La oss stoppe den «splitt og hersk»-greia hun holder på med, og bli venner igjen. 

Håper KrF tar til fornuft nå og sier at nok er nok.

Anonymkode: 812c1...1af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Det er nok nå!

Fikk ikke med meg hvem hun var, ei som var på Skavland i kveld, men hun snakket om noe av det samme - mennesker er ikke onde, de læres opp til å hate, læres opp til å utøve vold. Og det som lærer dem dette er er ord. Jo mer fremtredende personer som oppfordrer til slikt hat og onde handlinger, jo større påvirkning. Selvfølgelig også hvis noen som står deg nær i oppvekst.

Vi må kunne forvente av våre folkevalgte politikere at de er i stand til å holde retorikken sin på en nivå som IKKE fremmer ekstreme holdninger og adferd.

Listhaug har nå i årevis helt bevisst jobbet for å flytte grenser, og hun har dessverre greid det også. Nå forsøker hun å gjøre akkurat samme holdninger som Breivik har gitt uttrykk for stuerene. Det er så historieløst og komplett ansvarsløst at det er skremmende! For hun lykkes blant altfor mange. Hun har til og med lyktes i å få statsministeren til å si at hun har tillit til henne. Det er det gale vanvidd! Hvordan kan Erna Solberg og så mange andre i Frp forsvare en justisminister som ytrer akkurat samme forkvaklede tankegodset som Breivik forfektet, det som drev ham til å drepe 77 personer og skadet mange?

Det er mer enn nok nå - vi kan ikke ha en regjering som forsvarer slike utspill!

Anonymkode: e68d5...cf0

Skrevet

Så enig. 

Problemet med Listhaug er jo at hun vet akkurat hva hun gjør. Hun er ei intelligent dame, og hun vet hvem hun snakker til. Det finnes mengder av mennesker som har nettopp de holdningene og oppfatningene hun gir uttrykk for i sine sleivete kommentarer, og dem vil hun beholde som velgere. I virkeligheten er kommentarene hennes nøye kalkulert, ikke sleivete. Og det gjør dem så utrolig uakseptable og usmakelige. Denne gangen gikk hun for langt, rett og slett på grunn av elendig timing. Jeg håper også at det nå blir statuert et ordentlig eksempel, for å vise at den slags spekulasjoner i mørke strømninger i folkedypet ikke kan tolereres.

Anonymkode: 61a55...6a6

Skrevet

Enig. Men for min del handler ikke dette om akkurat denne ene kommentaren, selv om den er alvorlig nok i seg selv. Det handler mer om at jeg nå har mista tellinga på hvor mange sånne stygge ting hun har sagt. Jeg prøvde å oppsummere for meg selv: 

1. Det var first house skandalen (eller var det noe annet først?)

2. Gullstol-kommentaren hennes 

3. Sverigebesøket

og nå denne terroristgreia. 

Og landet går av hengslene hver gang, og alle blir litt mer hatefulle hver gang, og grensene for hva som er greit blir flytta litt mer hver gang. Og enten begynner folk å bli sinte, eller så slutter de å bry seg...

Det er en ekkel utvikling....

Anonymkode: 812c1...1af

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og dette er ikke første gang FrP skylder på andre partier når det gjelder terror. Selv om den norske terroristen altså var medlem hos FrP selv i 11 år...

https://www.nrk.no/norge/terror-rekruttering_-frp-skylder-pa-krf-1.12218009

Anonymkode: cf69f...e93

Og heller ikke her var det noen beklagelse å få...

https://www.nrk.no/norge/sandberg-ber-hareide-skrive-beklagelsen-selv-1.12220588

Anonymkode: cf69f...e93

Skrevet

Og så fortsetter dere å diskutere henne? Ta tak i politikk isteden!

Anonymkode: bf2e9...79f

Skrevet

Hun drar på magisk vis mottakelige folk lenger og lenger ned i grumset, mens hun flytter grensene slik at holdninger som for få år siden var sjokkerende blir «normale» (i alle fall i enkelte kretser). Hadde det ikke vært så utrolig skummelt, hadde det nesten vært fascinerende å se på. 

Anonymkode: 40461...00f

Skrevet

Og dere fortsetter personangrepet..

Skrevet

Jeg skulle ønske at alle som støtter Listhaug fullt ut nå og ikke forstår problemet ville lese dennehttps://www.dagbladet.no/nyheter/sammenlikner-listhaug-innlegg-med-høyreekstrem-retorikk/69619730 . Ikke skumme, men LESE og reflektere over det som står der.

Jeg blir så skremt av at folk er så historieløse at de løper fascismens ærend uten å skjønne det. At de ikke ser sammenhengen med ABB, som ikke er sju år siden enda, er bare trist. 

Anonymkode: 530fb...e89

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er vel FRP uten offerrollen....

Anonymkode: ffee7...56d

Skrevet

Hun er Norges svar på Trump, farlig 

Anonymkode: fb3ef...545

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke personangrep. Hun blir blant annet anerkjent for intelligensen hennes lenger oppe. Det er et angrep på holdninger som burde skremme vannet av de fleste. 

Anonymkode: 40461...00f

Skrevet

Ser nå av de siste meningsmålingene så fosser FrP frem. Og på tv2 nyhetene igår sto Sylvi der i blomsterhavet sitt, (fy, så frekke de er som stjeler det begrepet!) med tårer i øynene og takket for støtten. Støtten som forøvrig kommer fra en Facebook-kampanje fra «Slå ring om Norge» og «Norge fritt for islam.» Herlig.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

På tide å sette seg inn i hva personangrep er. 

Anonymkode: 5d280...f14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...