Gå til innhold

Sliter veldig psykisk om dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt i årevis, vært inn og ut av div behandling uten noe særlig hjelp. Vært utenfor arbeidslivet i snart 6år pga det. Men siste tiden har det toppet seg helt. Samboeren min og jeg har det ekstremt vanskelig, tror det kommer til å bli slutt mellom oss selv om vi elsker hverandre. I tillegg er jeg i kamp mot nav for å få penger, da vedtaket mitt på AAP har gått ut. Jeg har gjeld oppunder øra fra før, og nå rakner alt. Siste dagene har jeg brukt vekselsvis på å gråte, og å google etter smertefrie måter å ta selvmord på. Selvmord er nå den eneste løsningen jeg klarer å se. Vurderer å gå til legen, men hva vil skje om jeg forteller dette? 

Anonymkode: 6d396...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du forteller din lege at du ønsker å dø er en ting, hvis du kommer og forteller at du planlegger selvmord vil du komme til å bli lagt inn. Det vil bli gjort tester osv. Men jeg vil tro du kommer til å få en innleggelse. Det trenger du jo også. Fordelen med dette er at da har du tilgjengelig ressurser som kan hjelpe deg videre. For eksempel sosionom osv. Ved en innleggelse vil jo NAV forstå hvor syk du er også. 

Det virker som det er flere ting nå som gjør at det topper seg. Du er skjør i bunn, da er det lite som skal til. Men det viktigste for deg er å få en mening i hverdagen... Det å gå hjemme i 6 år gir lite mening hvis du har det vanskelig. Huff du må få hjelp... klem fra meg

Skrevet

Du får hjelp! Du må ha hjelp! Ring legevakt i kveld allerede, du skal ikke streve alene! 

Anonymkode: 335dc...745

Skrevet

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på foreldreforumene. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige.

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

Mental Helse: 116 123
    Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
    Kirkens SOS: 22 40 00 40

Vennlig hilsen Ann Christin, admin

• Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...