Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 Dere pedledere, foreldre og andre som måtte ha en mening. Synes dere det er mer status å ha barne- og ungdomsarbeidertittel enn assistent? Anonymkode: 1d859...639
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #2 Skrevet 16. mars 2018 Jeg er snart utdannet barn og ungdomsarbeider å synes det er mer status enn "bare" assistent. Anonymkode: 061cb...7cd
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #3 Skrevet 16. mars 2018 Jeg var assistent i 14 år før jeg ble BUA føler jeg står sterkere nå ved forandringer i personalet, men jobben utføres på samme måte, men en annen tankegang. Anonymkode: a1191...cb7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #4 Skrevet 16. mars 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere pedledere, foreldre og andre som måtte ha en mening. Synes dere det er mer status å ha barne- og ungdomsarbeidertittel enn assistent? Anonymkode: 1d859...639 Det er klart det er mer status å ha en utdannelse Anonymkode: d1703...775
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #5 Skrevet 16. mars 2018 Som forelder gir jeg beng. Barne- og ungdomsarbeider er tross alt ingen "utdannelse", det er skolegang. Videregående skole er noe jeg regner som et minimum av hva man bør skaffe seg. Anonymkode: 9c0be...f0f
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #6 Skrevet 16. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som forelder gir jeg beng. Barne- og ungdomsarbeider er tross alt ingen "utdannelse", det er skolegang. Videregående skole er noe jeg regner som et minimum av hva man bør skaffe seg. Anonymkode: 9c0be...f0f Alltid hyggelig med sånne foreldre som deg... Anonymkode: 061cb...7cd
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #7 Skrevet 16. mars 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som forelder gir jeg beng. Barne- og ungdomsarbeider er tross alt ingen "utdannelse", det er skolegang. Videregående skole er noe jeg regner som et minimum av hva man bør skaffe seg. Anonymkode: 9c0be...f0f Sevfølgelig er det en utdannelse, at du mener det ikke er det sier mye om deg Anonymkode: d1703...775
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #8 Skrevet 16. mars 2018 Hvorfor lurer du hi? Anonymkode: d1703...775
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #9 Skrevet 16. mars 2018 Jeg er forelder og setter stor pris på all form for relevant utdannelse hos personalet. Anonymkode: 74266...355
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #10 Skrevet 16. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Som forelder gir jeg beng. Barne- og ungdomsarbeider er tross alt ingen "utdannelse", det er skolegang. Videregående skole er noe jeg regner som et minimum av hva man bør skaffe seg. Anonymkode: 9c0be...f0f Ingen utdannelse? Er ikke frisør, tømrer, elektriker, kokk o.l. en utdanning heller da? Å ta et fagbrev er i aller høyeste grad en utdanning. Anonymkode: 42aee...0da
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #11 Skrevet 16. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere pedledere, foreldre og andre som måtte ha en mening. Synes dere det er mer status å ha barne- og ungdomsarbeidertittel enn assistent? Anonymkode: 1d859...639 Status vil jeg ikke kalle det, men det er helt klart positivt med en høy andel ansatte med relevant utdanning. Anonymkode: 42aee...0da
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #12 Skrevet 16. mars 2018 Jeg anser BUA som mer kompetente til å utføre jobben sin. I tillegg synes jeg det er fint om de som jobber i barnehage får høyere lønn, noe mer utdannelse gir de. Anonymkode: 29808...665
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #13 Skrevet 16. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ingen utdannelse? Er ikke frisør, tømrer, elektriker, kokk o.l. en utdanning heller da? Å ta et fagbrev er i aller høyeste grad en utdanning. Anonymkode: 42aee...0da Å ta et fagbrev er såkalt "videregående opplæring". Anonymkode: 9c0be...f0f
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #14 Skrevet 16. mars 2018 Hi her, takk for mange svar. Jeg spør fordi jeg føler at min kollega som er nyutdannet BUA får mer ansvar og foreldre og pedledere henvender seg oftere til henne enn til meg som "bare" er assistent på tiende året.. Har folk mer tillit til pedleder og BUA enn assistenter? Anonymkode: 1d859...639
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #15 Skrevet 16. mars 2018 Det kan vel kanskje være slik at de som har utdannelse i faget utstråler en annen form for trygghet og kompetanse, hva vet jeg. Det som er med utdannelse er jo at det får deg til å se nye sammenhenger og ta referanser på en annen måte. Jeg tok selv en høgskoleutdanning innen samfunnsvitenskapelige fag for noen år siden og da skjønte jeg plutselig masse undertekst som jeg tidligere ikke helt hadde fått med meg, jeg tok koblinger og så nye forbindelser. Når det er sagt så vet jeg knapt hvem i mine barns barnehager som er assistenter og hvem som er BUAutdannet... Jeg synes alle de som jobber i barnehagen jevnt over er dyktige og kompetente voksne. Anonymkode: 91ece...455
sug lut Skrevet 16. mars 2018 #16 Skrevet 16. mars 2018 Det er uinteressant for meg hva folk har papir på. Jeg vil bare at de skal være dyktige i jobben og det er papirer ingen garanti for.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #17 Skrevet 16. mars 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her, takk for mange svar. Jeg spør fordi jeg føler at min kollega som er nyutdannet BUA får mer ansvar og foreldre og pedledere henvender seg oftere til henne enn til meg som "bare" er assistent på tiende året.. Har folk mer tillit til pedleder og BUA enn assistenter? Anonymkode: 1d859...639 Det kan jo ha noe med personlighet å gjøre, ikke utdannelse. Men det er vel naturlig at de har mer tillit til pedleder enn en assistent? Anonymkode: d1703...775
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #18 Skrevet 17. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi her, takk for mange svar. Jeg spør fordi jeg føler at min kollega som er nyutdannet BUA får mer ansvar og foreldre og pedledere henvender seg oftere til henne enn til meg som "bare" er assistent på tiende året.. Har folk mer tillit til pedleder og BUA enn assistenter? Anonymkode: 1d859...639 Kanskje hun er flink, da. Anonymkode: 9c0be...f0f
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #19 Skrevet 17. mars 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Å ta et fagbrev er såkalt "videregående opplæring". Anonymkode: 9c0be...f0f Likefullt er det en utdannelse! Anonymkode: fc219...fa7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #20 Skrevet 17. mars 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi her, takk for mange svar. Jeg spør fordi jeg føler at min kollega som er nyutdannet BUA får mer ansvar og foreldre og pedledere henvender seg oftere til henne enn til meg som "bare" er assistent på tiende året.. Har folk mer tillit til pedleder og BUA enn assistenter? Anonymkode: 1d859...639 Ja det har de gjerne. Ufaglærte blir ofte bare sett på som fyllmasse som tar drittjobbene etter de utdannede. Selv synes jeg at assistenter og BUA er generelt lettere å forholde seg til enn mange førskolelærere. De er ofte veldig firkantet og så altfor preget av å være veldig korrekte at det blir tungvint. Men hvorfor tar du ikke selv BUA? Det er jo en utdannelse du enkelt kan ta på ettermiddager, og du vil stå sterkere i jobbsammenheng samt stige i lønn. Anonymkode: fc219...fa7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #21 Skrevet 17. mars 2018 Nei, ikke i det hele tatt. Jeg har hatt barn i barnehage i ni år og vært borti litt av hvert. Jeg har vært ute ute for ped.ledere som har gjort hårreisende ting mot barna mine og barne og ungdomsarbeidere som ikke har hatt snøring på hvordan man behandler barn. Min eldste elsket en mann fra Kongo som nesten ikke snakket norsk og som bare var assistent. Da ble han også min favoritt. Han var så inderlig god, varm og inkluderende. Nå har de to yngste falt helt for en ung jente på 19 år som er assistent. Hun tuller med dem, er raus med klemmene, stråler av glede og tar i mot oss med åpne armer hver dag. Når vi skal gå hjem banker hun på vinduet innenfra, smiler og vinker ha det til barna mine. Det betyr såå mye for et barn. Anonymkode: a4d1f...186
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå