Gå til innhold

Hva er fint å gi i dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til min niese og fadderbarn.

Anonymkode: c47ae...3f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir kunst til så nær familie, bilder som passer på barnerommet og som samtidig er voksent eller kult nok til å ta med videre

Anonymkode: a1037...11a

Skrevet

Gir alltid sølvting  til nær familie. Fat, bestikk eller dåpsattest holder. Det er lurt å sende ved gavekort på gravering, i tilfelle de får flere av samme. 

Anonymkode: 75507...046

Skrevet

I min familie gir vi søljer til de barna vi er tante til. Skal du gi det, må du nesten vite om de kommer til å ha bunad eller ikke. Ganske teit om de aldri kommer til å ha det. 

Mine barn fikk hver sitt ullpledd i dåpsgave, noe de har brukt mye i ettertid. Rørospledd tror jeg det heter, nå som de har vokst ut av teppet har de det i bilen, det passer perfekt over beina. 

Det finnes også mapper til barnetegninger, det pleier jeg å gi til venners barn. Veldig kjekt å ha ett sted å spare barnetegninger på. 10lommer slik at du kan ha en lomme til hvert år. Fin er den også. Den har falt i smak hos de som har fått den også, eller foreldrene har satt pris på den og ungene liker den når de blir større. 

Anonymkode: bdb3f...ab7

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gir kunst til så nær familie, bilder som passer på barnerommet og som samtidig er voksent eller kult nok til å ta med videre

Anonymkode: a1037...11a

Feks hva da?

Anonymkode: c47ae...3f8

Skrevet

Vi har gitt gullsmykke til alle dåpsbarna vi er faddere for, og det er noe de har satt pris på når de har blitt store og. Er et flott minne.

Anonymkode: a4f7f...346

Skrevet

Barneservise. Har bestilt fra Babydesign til flere barn.

sølvting som dåpsattestholder ville jeg styrt langt unna. Hva skal msn med det? Men sølvskje er fint. Det kan man jo bruke.

Anonymkode: f7166...30c

Skrevet

Jeg har fire barn selv, og har 8 tantebarn.

De tingene som har blitt mye brukt og satt mest pris på av jentene mine er et skikkelig smykkeskrin. Et sånt stort et som du putter de ekte smykkene deres i og som kan følge de helt opp til voksenlivet. Du får de i gullsmeder, noen veskebutikker o.l. Noe sånt som dette:

https://www.zendi.no/butikk/smykkeskrin/store-skrin

Ellers er populære gaver

-sølje til barnebunad

-Ullpledd

-Ståltermos med gravert navn (brukt på tur gjennom hele oppveksten)

-Service med navn på (f.eks dette, brukt hele oppveksten https://www.babydesign.no/

-Stålbestikk som tåler oppvaskmaskin, f.eks dette http://eikbarn.no/privat/produktgrupper/bestikk/sett/filter/stal/

-Tursekk i barnestørrelse, f.eks en Bergans-sekk

-Stor sangbok med barnesanger (utrolig hvor mange barnesanger man har glemt, og genialt å ha en sangbok å slå opp i når de har lært en ny sang i barnehagen og vil synge hjemme). 

-Kul sparebøsse i tinn, mange eksempler her https://norsktinn.no/butikk/barn-og-dap/sparebosser

Anbefaler ikke sølvplett-ting som dåpsattestholder osv. det ligger bare i en skuff her. Dåpsattestene ligger i safen sammen med fødselsattester og andre papirer. Jeg synes dåpsgaver man kan bruke hele oppveksten og bygge minner rundt er helt perfekt.

Anonymkode: dee22...e52

Skrevet

Fondssparing

Anonymkode: b44f3...037

Skrevet

Barnejærstol, gjerne med inngravert navn. 

Anonymkode: cc9f6...08e

Skrevet

Bunadsølv. 

Alltid. 

Anonymkode: 5c6ca...bc8

Skrevet

Jeg fikk et diamantanheng når jeg ble døpt for snart tredve år siden, og det bruker jeg fortsatt med stor glede.

Anonymkode: 1f837...b57

Skrevet

eventyrbok

minneramme

et bilde av dere

Anonymkode: 09107...c79

Skrevet

Barneservise fra f.eks Porsgrunn porselen eller barnebestikk i stål. Det har vært i bruk daglig til barna ble 4-6 år og er like fint når det ble lagt bort i påvente av barnebarn. 

Skrevet

De ting barna mine har fått og som vi har hatt mye glede av:

Den store barnesangbok. 

Barnebestikk i sølv. 

Barneservice.

De fikk litt smykker, men de går ikke mye med sånt. De fikk babypledd men de husker jo ikke selv at de brukte dem, så det er bare meg som tar vare på dem. Kanskje vil de bruke dem til egne barn en gang, men de har ikke samme forhold til dem som til bestikket f eks. De fikk en del klær og det var jo greit men er jo ikke en gave med fremtid i. 

Anonymkode: 7be9e...f96

Skrevet

Medlemskap i boligbyggelag hvor dere betaler medlemskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...