Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 Media kaller det seksuell trakassering, men tok ikke politiet eget intitiativ til å etterforske om det var en voldtekt? Og så får han valse tilbake til jobb etter tre mnd. med sykemelding, og sier han ikke kjenner seg igjen i måten han blir omtalt på. Og Giske prøver å komme seg «tilbake» i politikken også. Som om man kan komme tilbake til noe man ikke har rukket å være borte fra.... Fillern eller. Jeg trodde den MeToo-kampanjen skulle få ekte konsekvenser. Kveldens hjertesukk. Anonymkode: a67a5...e6b
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #2 Skrevet 16. mars 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Media kaller det seksuell trakassering, men tok ikke politiet eget intitiativ til å etterforske om det var en voldtekt? Og så får han valse tilbake til jobb etter tre mnd. med sykemelding, og sier han ikke kjenner seg igjen i måten han blir omtalt på. Og Giske prøver å komme seg «tilbake» i politikken også. Som om man kan komme tilbake til noe man ikke har rukket å være borte fra.... Fillern eller. Jeg trodde den MeToo-kampanjen skulle få ekte konsekvenser. Kveldens hjertesukk. Anonymkode: a67a5...e6b Å sitte på Stortinget er en borgerplikt, når du først er valgt, så han KAN ikke slippe det. Politiet valgte å ikke følge opp voldtektsmistanken fordi den aktuelle jenta ikke orket belastningen. Så jeg er egentlig på linje med deg der, dette er for dårlig i en rettsstat. Men ingen tjener jo på å prøve å presse henne. Anonymkode: cd0dd...116
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #3 Skrevet 16. mars 2018 Jeg er helt enig med deg Rise, Giske, Søkviknes. Hjelper jo fint lite med masse prat og lite handling. Frustrerende når de kan valse tilbake som om ingenting har skjedd. Anonymkode: 6e9af...008
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #4 Skrevet 16. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er helt enig med deg Rise, Giske, Søkviknes. Hjelper jo fint lite med masse prat og lite handling. Frustrerende når de kan valse tilbake som om ingenting har skjedd. Anonymkode: 6e9af...008 Hva mener du skal skje da? Mener du alle skal miste jobben sin når de trår over noen moralske grenser? Så vidt meg bekjent så er ingen av disse dømt for noen lovbrudd, og da ligger det heller ikke et grunnlag til å si opp folk. At de mister sine tillitsverv i et parti er en side av saken, og det har skjedd i mange tilfeller (så også i tilfeller hvor prosessen rundt ikke har vært den beste). Men man kan ikke si opp noen som er valgt inn på Stortinget på bakgrunn av beskyldninger mm, det må takk og pris litt mer grunnlag før man kan gå til et slikt skritt. Anonymkode: ae9d4...3bb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #5 Skrevet 16. mars 2018 Det hele er såre enkelt: ikke stem på folk du mener opptrer på en uakseptabel måte. Bruk din stemmerett til å sette ned foten. Disse gutta er folkevalgt, og vi har et samfunn hvis rettsstatlige fundament går ut på at enhver kan forandres til det bedre. Om det er stas at menn som (antakeligvis) har tråkket over grensene så til de grader skal ha funksjon som rollemodeller for landets mange gutter og menn, er en annen sak. Stem dem ut ved neste anledning - det er noe vi kan gjøre med saken. Anonymkode: de481...948
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå