Gå til innhold

Hvilen bilstol anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gal av alle valgene. Og så stor prisforskjell. Prøver heller å høre hva andre anbefaler. Hva er din anbefaling?

Anonymkode: 69505...f3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken vektklasse / alder ? 

Skrevet

Må starte med nyfødt ☺️

Anonymkode: 69505...f3f

Skrevet

Vi hadde cybex sirona, som man kunne snu sidelengs, når man skulle sette barna i bilen. Det var veldig deilig. 

Ellers er det jo fint å se på den halvårlige bilstoltesten og gå for en av de tryggeste. 

Anonymkode: ec9e6...451

Skrevet

Du må se litt an bilen osv, men som nyfødtsete vil jeg anbefale Cabriofix fra maxicosi. Den er romslig, ikke spesielt tung og kommer godt ut i tester. Jeg hadde det til min første. Har Cybex Aton 4 nå og den er svintung og fryktelig trang. Et veldig sikkert sete og ypperlig solskjerming, men veldig tungt å håndtere og ungen blir helt skvist oppi når vi bruker bilstolpose, noe som er et must for oss på vinteren. 

Skrevet

Du bør gå for den som passer i bilen. En babystol bør ha helling på 45 gr Om setene i bilen er bratte og gir stolen mindre helling bør du velg en annen og sikker også. Base som kan festes med belte gir bedre mulighet for å gi stolen riktig helling.

Det med helling er ikke noe man hører så mye om, men det er en vesentlig del av valget av bilstol. Veldig mange er misfornøyde med bilstolen fordi de opplever at babyen faller fram med hodet når den sover og det skjer fordi hellingen er for bratt.

Anonymkode: 1276a...564

Skrevet

Sombilstol nr 2 bør du ha med barnet og finne et sete ditt barn sitter godt i og som passer fint i bilen. Min erfaring er at det er praktisk å ha et sete som kan snus ifht å få barnet enkelt inn og ut av bilen. Det lærte vi på den harde måten. Vi har Maxi Cosi two way pearl og Recaro Zero 1. Førstnevnte er et greit sete, men jeg er mye mer fornøyd med Recaroen som kan snus alle veier og barnet trives mye bedre i det. Det du må tenke på er at isofix-seter vokses fortere ut av enn beltefestede seter (blir veldig trangt til beina). Skal du ha beltefestet sete er visstnok Axkid minikid veldig bra og et av setene som varer lengst. Vi har et Britax two way hos mormoren til barns og det er kun ok som ekstrasete etter min mening. Alle disse setene er ofte på tilbud. Recaro selges kun hos Babybanden såvidt jeg vet.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du bør gå for den som passer i bilen. En babystol bør ha helling på 45 gr Om setene i bilen er bratte og gir stolen mindre helling bør du velg en annen og sikker også. Base som kan festes med belte gir bedre mulighet for å gi stolen riktig helling.

Det med helling er ikke noe man hører så mye om, men det er en vesentlig del av valget av bilstol. Veldig mange er misfornøyde med bilstolen fordi de opplever at babyen faller fram med hodet når den sover og det skjer fordi hellingen er for bratt.

Anonymkode: 1276a...564

Enig med denne! Vår Cybex er altfor bratt i vår bil, der var Cabriofixen mye bedre og lettere å justere. Den kan også beltefestes uten base ved behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...