Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #1 Skrevet 15. mars 2018 Det sies at en alltid er kun en beslutning unna ett helt annet liv. Hva ville du gjort om du turte ? Anonymkode: b927e...c86
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #2 Skrevet 15. mars 2018 Jeg vet masse jeg ville gjort om jeg var frisk nok til å gjøre det. Jeg har reist, jeg har opplevd, jeg har tatt de utdannelsene jeg ønsket og blitt veldig dyktig i jobben min. Men så stoppet livet pga. sykdom, kan ikke jobbe, økonomi deretter, nesten ikke sosialt liv lenger. Når helsen ikke spiller på lag er det dessverre ikke så mye jeg får gjort. Jeg føler at jeg har gjort mange store ting tidligere, så om jeg blir friskere nå så blir de store tingene slikt som mange tar for gitt - begynt å jobbe igjen, drømmen er å bygge opp noe jobbmessig som jeg vet jeg kan hjelpe mange andre gjennom, og det er realistisk om jeg får en del ting på plass. Flytte til et sted jeg vil trives bedre, skape meg et større nettverk og sosialt liv igjen. Nyte hverdagen. Og forhåpentligvis finne en god mann å dele livet med. Hva ville du gjort, Hi? Anonymkode: cab85...fae
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #3 Skrevet 15. mars 2018 Jeg er syk selv. Men tror jeg har muligheter til tross for det , men ikke nok mot til å gjøre forandringer. At jeg finner alltid en unnskydning eller tenker En gang i fremtiden.. ofte tenker en at Hadde jeg bare vunnet i Lotto... da kunne en gjort slik og slik og vært seg selv fullt ut slik en ville. Men tror en kan det uten å vinne i Lotto også. Bare vanskelig å innse at en hele tiden har et valg. F.eks å flytte-jeg kunne tenkt meg å bodd en plass med bedre vær og temperaturer (bedre for helsen min også) men tenker at det går ikke,som om jeg er et tre som er grodd fast! Om det er fordi jeg egentlig ikke ønsker det nok,eller om jeg er for pysete vet jeg ikke. hi Anonymkode: b927e...c86
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #4 Skrevet 15. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er syk selv. Men tror jeg har muligheter til tross for det , men ikke nok mot til å gjøre forandringer. At jeg finner alltid en unnskydning eller tenker En gang i fremtiden.. ofte tenker en at Hadde jeg bare vunnet i Lotto... da kunne en gjort slik og slik og vært seg selv fullt ut slik en ville. Men tror en kan det uten å vinne i Lotto også. Bare vanskelig å innse at en hele tiden har et valg. F.eks å flytte-jeg kunne tenkt meg å bodd en plass med bedre vær og temperaturer (bedre for helsen min også) men tenker at det går ikke,som om jeg er et tre som er grodd fast! Om det er fordi jeg egentlig ikke ønsker det nok,eller om jeg er for pysete vet jeg ikke. hi Anonymkode: b927e...c86 Det med å flytte har jeg også vurdert som en ting jeg kan gjøre selv om jeg er syk. Til nå har jeg ment at det har vært en fordel å bo nært de største sykehusene mtp. den utredningen jeg er i som gjør at jeg må dit uansett. Men om det ikke skjer noe mer ila. et års tid så skal jeg vurdere flytting uansett. Det er fordeler og ulemper med å bo alle steder, og det å flytte er ikke nødvendigvis bare rosenrødt, selv om man får mange fordeler av det. Om du kjenner godt etter tror jeg du finner ut av om du egentlig trives godt nok der du bor, eller om du ikke flytter fordi du ikke tør ta steget. Vær ærlig med deg selv så tror jeg du finner det ut Ellers er jeg enig med deg i at man har valg selv om man er syk. Men de valgene er liksom ikke store, føler jeg. Men jeg tar valg hver eneste dag mtp. at jeg gjør det jeg kan for å bli friskere eller i hvert fall hindre at jeg blir dårligere, så langt jeg kan påvirke det selv. Jeg velger daglig et veldig sunt kosthold, jeg velger den fysiske aktiviteten jeg greier, jeg forsøker å holde hodet i gang med å utfordre meg selv for ikke å bli sløv, jeg har lært meg stressmestringsteknikker som gjør at jeg har fått det forbausende bra psykisk til tross for all annen helsemessig elendighet. Jeg velger å være litt "Oksen Ferdinand", som gleder seg over småting i hverdagen - i går og dagen var det f.eks. ekstrem fuglesang, fuglene har virkelig fått troen på våren, og da kjente jeg at jeg også fikk det. Når våren kommer gleder jeg meg hver dag over hvert minste lille nye vårtegn, en bitteliten knopp på et tre, en liten blomsterspire, årets første hestehov som trosser alt og presser seg opp gjennom is og snø og asfalt Anonymkode: cab85...fae
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #5 Skrevet 15. mars 2018 Vil flytte fra ei bygd der jeg har opplevd utroskap og tap av mange vennskap. Helst til en litt større plass der mulighetene er flere. Her er det kun naturen som gir rekreasjon, og det er flott men ensformig i lengden. Jeg vil rett og slett starte litt på nytt på et større sted. Kanskje i utlandet (England, e.l.). Men barna får jeg nok ikke med meg. Så denne planen ligger langt frem i tid. Anonymkode: 45008...21f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #6 Skrevet 15. mars 2018 Kommer ikke på noe. Har gjort det meste på lista mi, og er egentlig fornøyd. - Bodd i utlandet alene - Reist verden rundt - Studert det jeg ønsket - Bygget hus - Hoppet i strikk/fallskjerm/raftet/dykket med haier, alt som gir adrenalinkick. - Startet egen bedrift som i dag er jobben min. Jeg har lyst til å dra på en lengre seiltur, men må lære meg å seile først. Anonymkode: 5a9d3...e52
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #7 Skrevet 15. mars 2018 Livsstilsendring for å gå ned i en akseptabel vekt for helsa. Veier altfor mye. Anonymkode: b8083...b05
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #8 Skrevet 15. mars 2018 Videreutdannet meg. Jobber i dag som lektor, mistrives, men det er en fin jobb å ha små unger i. Ville gjerne jobbet innen familievern, jeg er god på relasjoner men ingen fagnerd på mitt nåværende fag. Jeg "holder ut" for mye. Skulle ønske jeg flyttet lengre vekk fra barnefar, ble boende i hans by så han skulle få se ungene annenhver helg, og det er egentlig mer støy enn hygge for alle. Nå er jentene 8 år og føler ikke jeg kan flytte nå. Anonymkode: 96ae6...e34
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #9 Skrevet 15. mars 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det sies at en alltid er kun en beslutning unna ett helt annet liv. Hva ville du gjort om du turte ? Anonymkode: b927e...c86 Driver og teller på knappene om jeg skal slutte i jobben og bli frilanser. Har frist fram til juni for å bestemme meg. Anonymkode: 2bef2...0cf
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #10 Skrevet 15. mars 2018 Håper på bedre helse slik at jeg kan få det ryddig her hjemme. Føler jeg blir kvalt. Orker ikke ta ut av oppvaskmaskinen engang. Anonymkode: 5af08...440
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #11 Skrevet 15. mars 2018 Hvis jeg kunne- flyttet langt vekk hvis jeg hadde hatt råd- tatt mer utdannelse hvis jeg hadde vært helt frisk- vært mer ute om vinteren. Anonymkode: 7e06a...309
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #12 Skrevet 15. mars 2018 Flytta dit ingen kunne tru at nokon kunne bu. Hatt et lite småbruk en vakker plass. Anonymkode: fbc70...3dd
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #13 Skrevet 16. mars 2018 Flyttet ... uten mannen. Anonymkode: bdfc7...ee7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #14 Skrevet 17. mars 2018 Kunne tenke meg og være hetrofil i steden for bifil, for faller alltid for damer som er hetro Anonymkode: 9e912...fb9
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #15 Skrevet 17. mars 2018 Flyttet til utlandet for å studere da jeg var ung, planen var der, men ventet på at kjæresten min skulle bli klar til å bli med, for han lovet at han skulle, og en dag satt vi der med barn. Nå er jeg svært syk, men blir mye bedre i utlandet, og ønsker å flytte med yngste barnet, største er 18 år, og er først om 2 år. Minste barnet sliter med en del ting og, så ville hatt veldig godt av å flytte, og få gå på en liten skole. Men far som ser barnet ca 10 helger i året, nekter. Barnet kunne reist til far i alle ferier på min regning. Altså fått sett far mer da, enn nå. Anonymkode: cdbdc...3a7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #16 Skrevet 17. mars 2018 På 15.3.2018 den 16.51, Anonym bruker skrev: Det sies at en alltid er kun en beslutning unna ett helt annet liv. Hva ville du gjort om du turte ? Anonymkode: b927e...c86 Og det er helt rett. Jeg flytter fra mannen min neste uke. Flytter hjem til Norge i fra galskapen og psykisk terror og daglige nedsettelser. Tar med meg barna mine og har en i magen. Forbereder meg på livet som alenemor til 4 og lite rettigheter hos Nav. Men alt er bedre enn nå. Så jeg har tatt besluttningen, og et helt nytt liv venter Gleder meg Anonymkode: 1548b...9c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå