Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det rett å velge bort et barn hvis man finner ut at fosteret har kromosomfeil, eller andre feil man finner ved fostervannsprøver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er rett (eller galt) er opp til hver enkelt, det kan ikke utenforstående svare for...

Anonymkode: 03099...d0f

Skrevet

Skal skrive en stil om dette, lurte på om noen kunne komme med argumenter for og imot?

Anonymkode: 76e08...00c

Skrevet

Du skal «skrive en stil» om et så etisk vanskelig og ladet spørsmål? Lykke til

Anonymkode: 03099...d0f

Skrevet

Gjør leksene dine selv, du.

Anonymkode: bb3ea...071

Skrevet

Vi hadde nok tatt abort om vi hadde oppdaget feil på barnet ja.

jobber som vernepleier i bolig med funksjonshemmede. 

Hadde ikke ville vært i pårørende sine sko. Vanskelig å sårt med et anneledes barn.

Anonymkode: 6719d...126

Skrevet

Jeg hadde fått fostervannsprøve i alle mine graviditeter om jeg hadde villet/hatt mulighet. Med første oppdaget vi han ikke før vi var 25 uker på vei, altså for sent for prøve. Da var vi litt sånn "hva hadde nå egentlig en fostwrvannsprøve gjort i forskjell, vi ville ikke valgt bort". Det er snakk om en arvelig genfeil som går på syn og er 50/50. Han fikk genfeilen og har endel ekstra i dag. Det gikk ni år og vi fant ut at vi ville ha et barn til. Planlagt og alt tenkte vi over saken, vi fikk tilbudet, men var ikkr helt der. Jenta kom ut uten genfeil. Vi så for første gang den enorme forskjellen på friskt og sykt. Opp gjennom årene har vi gått igjennom endel vonde utfordringer med førstemann og ønsker ikke det for noen. Det var veldig klart at skulle vi ha flere nå så skulle vi ta prøve og velge bort genfeil. Men vi var ferdig med å få barn.