Gå til innhold

Redd for å få «stjernekikker»


Syttini

Anbefalte innlegg

Er gravid med nummer to og gruer meg veldig til fødsel.

Min førstefødte ble født som stjernekikker og jeg er redd det skal skje igjen. 

Er det noen her som har erfaringer? Er det større sjanse at det skjer om det har skjedd før? Eller er sjansen da minimal?

Takk😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg ingenting om, men har en veninne som også fikk en stjernekikker 😯 skal føde selv snart og spør derfor deg hi: hva er egentlig forskjellen på stjernekikker og at ungen ligger som den skal? Oppstår det komplikasjoner? Kjente jeg ble litt nervøs selv nå 😯

Anonymkode: 98b20...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernekikker er når babyen kommer med ansiktet opp (med nesa i sky) og ikke nedover som egentlig er planen😊 Det krever mer plass og er mer krevende for både mor og barn når barnet skal presses ut. Barnet kan sitte fast, men da får man såklart hjelp. Tror ikke det er farlig, bare vanskeligere og hardere.

Jeg fikk det jo til sist gang, men neppe noen ønskesituasjon at det skal skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jeg ingenting om, men har en veninne som også fikk en stjernekikker 😯 skal føde selv snart og spør derfor deg hi: hva er egentlig forskjellen på stjernekikker og at ungen ligger som den skal? Oppstår det komplikasjoner? Kjente jeg ble litt nervøs selv nå 😯

Anonymkode: 98b20...9b5

Stjernekikker er når babyen kommer med ansiktet opp (med nesa i sky) og ikke nedover som egentlig er planen😊 Det krever mer plass og er mer krevende for både mor og barn når barnet skal presses ut. Barnet kan sitte fast, men da får man såklart hjelp. Tror ikke det er farlig, bare vanskeligere og hardere.

Jeg fikk det jo til sist gang, men neppe noen ønskesituasjon at det skal skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Syttini skrev:

Stjernekikker er når babyen kommer med ansiktet opp (med nesa i sky) og ikke nedover som egentlig er planen😊 Det krever mer plass og er mer krevende for både mor og barn når barnet skal presses ut. Barnet kan sitte fast, men da får man såklart hjelp. Tror ikke det er farlig, bare vanskeligere og hardere.

Jeg fikk det jo til sist gang, men neppe noen ønskesituasjon at det skal skje igjen.

Aha 😯 er dette noe dem kan se før babyen har hodet halvveis ute?

Anonymkode: 98b20...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jeg ingenting om, men har en veninne som også fikk en stjernekikker 😯 skal føde selv snart og spør derfor deg hi: hva er egentlig forskjellen på stjernekikker og at ungen ligger som den skal? Oppstår det komplikasjoner? Kjente jeg ble litt nervøs selv nå 😯

Anonymkode: 98b20...9b5

Jeg fødte stjernekikker og det var en grusom fødsel (og den lengste av mine 3). Min venninne fødte også stjernekikker, men han kom rasker ut likevel og satt ikke like fast så hun syns ikke det var like gale. Så det varierer. Man kan ikke se det før ungen er på vei nedover i fødselskanalen, men før hodet kommer ut. 

Prøv å ikke grue deg. Jeg overlevde, ungen overlevde og ungen spør meg ofte om jeg kan fortelle når han ble født fordi han liker den fine historien om han som bare ville se på stjernene, og ikke gulvet, da han ble født. Ja, jeg forteller om det på fin måte, mens jeg inni meg minnes med skrekk og gru....

Anonymkode: 852bb...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Syttini skrev:

Er gravid med nummer to og gruer meg veldig til fødsel.

Min førstefødte ble født som stjernekikker og jeg er redd det skal skje igjen. 

Er det noen her som har erfaringer? Er det større sjanse at det skjer om det har skjedd før? Eller er sjansen da minimal?

Takk😊😊

Jeg har født 2 vanlige og 1 stjernekikker. Tror ikke det er større sjanse fordi man har født en stjernekikker. Uansett kan man ikke vite det før fødselen er i gang. Lykke til med fødsel! 

Anonymkode: 852bb...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er noe større sjanse for stjernekikker andre gang, siden det kan være anatomiske forhold i bekkenet som gjør at barnet ikke roterer slik det egentlig skal. Men det trenger ikke skje igjen. Av de jeg kjenner har flere ulike ting skjedd:

- ikke stjernekikker andre gang, enkel fødsel 

- stjernekikker andre gang også men fødselen gikk mye greiere enn første gang likevel 

- stjernekikker andre gang også, var helt grusomt, men tredjemann var ikke stjernekikker og gikk veldig lett 

Anonymkode: 4239a...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...