Gå til innhold

Kvalme, sykemelding ? Hva sier jeg til arbeidsgiver ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 6+0 i dag og kjenner kvalmen blir sterkere ... det er ulike lukter som ofte trigger kvalmen bla som gjør det utfordrende  å jobbe 😪

Av erfaring vet jeg at dette blir verre :-( 

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å jobbe med denne kvalmen .. 

jeg kan ikke bare legge sykemeldingen på bordet til sjefen, jeg må ringe å fortelle hvorfor jeg er sykemeldt og det blir ofte dårlig steming ved fravær. Gruer meg, men hvordan går jeg frem ? 🤢

Anonymkode: 2489e...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble sykemeldt i uke 6 av svangerskapet pga kvalme,sa selfølgelig ikke til sjefen hvorfor jeg var sykemeldt før uke 13. Sjefen har ikke noe med hvorfor du er sykemeldt,du trenger bare si at du er i dårlig form. 

Anonymkode: c2744...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble sykemeldt i uke 6 av svangerskapet pga kvalme,sa selfølgelig ikke til sjefen hvorfor jeg var sykemeldt før uke 13. Sjefen har ikke noe med hvorfor du er sykemeldt,du trenger bare si at du er i dårlig form. 

Anonymkode: c2744...776

Har forresten vært sykemeldt hele svangerskapet pga kvalme og senere bekkenløsning

Anonymkode: c2744...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du «må» ingenting... arb giver har ikke rett på å vite årsak. Men dere kan jo ha en åpen dialog og prøve tilrettelegging først Evt, så ser han/hun at du prøver? Jeg gikk selv med spypose i lommen noen uker 😅

Ellers så må du enten si «jeg blir sykemeldt litt , ønsker ikke å snakke om hvorfor», eller «hvis det blir lenge så kan jeg snakke om det da, så det blir lettere for deg å planlegge».

Anonymkode: 90012...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble selv nettopp sykemeldt i to uker. Jeg fortalte sjefen hvorfor og ble bare møtt med forståelse og støtte! Kanskje du skal fortelle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Solsikke93 skrev:

Jeg ble selv nettopp sykemeldt i to uker. Jeg fortalte sjefen hvorfor og ble bare møtt med forståelse og støtte! Kanskje du skal fortelle det?

Ikke sikkert hi har en så forståelsesfull sjef, det har ikke jeg ihvertfall dermed ventet jeg til uke 13, hadde tenkt å vente lengere med å si det men av ulike årsaker så fortalte jeg det. Sjefen min fikk rett til de andre ansatte og annonserte at jeg var gravid!

Anonymkode: c2744...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva for slags sjef er det? Må da fins lover og regler mot sånt? Det der kan du ta videre. Du fortjener ikke å bli behandlet på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Solsikke93 skrev:

Hva for slags sjef er det? Må da fins lover og regler mot sånt? Det der kan du ta videre. Du fortjener ikke å bli behandlet på den måten

Er ikke noe vits å ta det videre nå, skal it i permisjon neste uke og skal aldri tilbake til den arbeidsplassen 😧

Anonymkode: c2744...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke noe vits å ta det videre nå, skal it i permisjon neste uke og skal aldri tilbake til den arbeidsplassen 😧

Anonymkode: c2744...776

Så du føler ingen solidaritet for de som kommer etter deg? Bare «meg meg,mitt mitt»? 

Anonymkode: 90012...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du føler ingen solidaritet for de som kommer etter deg? Bare «meg meg,mitt mitt»? 

Anonymkode: 90012...224

Ja stemmer det! Om andre er så dum å bli værende i en jobb med en slik sjef så får den ha det så godt! Ikke mitt problem enkelt og greit..........!

Anonymkode: c2744...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 6+0 i dag og kjenner kvalmen blir sterkere ... det er ulike lukter som ofte trigger kvalmen bla som gjør det utfordrende  å jobbe 😪

Av erfaring vet jeg at dette blir verre :-( 

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å jobbe med denne kvalmen .. 

jeg kan ikke bare legge sykemeldingen på bordet til sjefen, jeg må ringe å fortelle hvorfor jeg er sykemeldt og det blir ofte dårlig steming ved fravær. Gruer meg, men hvordan går jeg frem ? 🤢

Anonymkode: 2489e...e3c

Jeg er delvis sykmeldt, delvis pga kvalme og trøtthet/utmattelse. Fortalte årsaken til sjefen min idag, fikk en stor klem og gratulasjon og spm om dette fremdeles er hemmelig. Jeg svarte at dette er hemmelig da jeg ikke er så langt på vei.. sjefen har full forståelse og ble glad på mine vegne at jeg er gravid.

Dersom du er istand til å stikke innom selv em dag å forklare ståa, du kan så enkelt si at du er gravid og har div plager som gjør at du ikke er istand til å arbeide nå. Men håper du er i arbeid igjen så snart plagene har roet seg.

Anonymkode: 0f522...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...