Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #1 Skrevet 15. mars 2018 For to uker siden fødte jeg mitt første barn og ammingen er et stort problem. Det har blitt mye morsmelktillegg for at barnet skal bli mett. Når jeg pumper har jeg hatt mye melk (helsesøster og sykehus var fornøyde), så problemet er vel enten sugeteknikk eller at barnet er svakt? 1.Er det noen her som har matet fra flaske en ukes tid, for så å faktisk få til ammingen? Ønsker å få det til av praktiske årsaker (flaskekoking/sterilisering av pumpe, samt lage tillegget tar så innmari mye tid og energi sammenlignet med å bare koble ungen på puppen...) 2.Mistet dere melken fort? Det virker som jeg har mye mindre melk på kvelden. Anonymkode: 1a641...a15
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #2 Skrevet 15. mars 2018 Gratulerer! For det første er det helt vanlig å bruke mye tid på ammingen de første ukene. La henne ligge til brystet så lenge hun vil. Dersom du må gi flaske i tillegg bør du øve på langsom flaskemating. Hjelpebryst kan også være fint. Les om begge på ammehjelpen.no. Anbefaler å ta kontakt med en ammehjelper eller ammepoliklinikk hvis du er usikker på sugetaket. Det er veldig vanlig å ha mindre melk på kvelden. Du kan amme på ene brystet til barnet slipper, og så legge henne til på andre siden. Bytt bryst hver gang hun slipper. Da får produksjonen en boost. Anonymkode: 302fa...b1f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #3 Skrevet 15. mars 2018 Amme ofte. Helst en gang i timen ...minst. Har fire. Hatt lignende problemer. Babyen må gape over arolaen og ikke bare brystvorten. Begynner du med flaske får du raskt dårligere melkeproduksjon. Vanlig med mindre melk på kvelden. Jeg sleit veldig for melken.. så i samråd med helsesøster gav jeg en flaske melk på kvelden før leggetid. Det gikk litt ut over produksjonen siden barnet sov lenger og våknet ikke så ofte for melk. Er på natta produksjonen er størst. Om du har litt lite meld ville ikke jeg anbefalt mer ekstra enn litt på kvelden. Et par dager med flaske så er melkeproduksjonen betraktelig mindre. Jeg ville anbefalt deg å ha litt is i magen å ammet kjempeofte..lykke til. Anonymkode: fbb69...ba2
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #4 Skrevet 15. mars 2018 Jeg fikk problemer med ammingen pga feil sugeteknikk. Jeg kjøpte ammeskjold å la over puppen slik at babyen måtte gape høyere og fikk dermed sugt puppen tom og jeg slapp såre brystvorter 😀 brukte disse i nesten 1 år til hver eneste amming! Dra en tur innom apoteket å spør etter ammeskjold,kjøp noen pakker så du slipper å koke dem hele tiden 😉 Anonymkode: dc2d1...b8c
3 i april Skrevet 15. mars 2018 #5 Skrevet 15. mars 2018 Amm ofte og amming på natten øker produksjonen 👍. Husk at selv om babyen kan virke misfornøyd kan det være pga økedøgn. Stol på deg selv og legg babyen til så ofte babyen vil. Dette øker produksjonen. Er du usikker på om babyen får nok mat så ta kontakt med helsestasjonen sånn at du kan få komme innom på kontroll veging av babyen. Men dropp mme, babyen blir veldig mett av det og dermed mindre interesse for pupp og dermed får ikke du økt produksjonen 😏
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #6 Skrevet 15. mars 2018 Pumpet med 1 i 3 mnd før ammingen gikk som en drøm i 1 år etterpå. Gratulerer ❤ Anonymkode: bfb85...470
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #7 Skrevet 15. mars 2018 Slet med ammingen i starten med begge fordi barna mine blir født med for kort tungebånd. Fikk det klippet og ammunga gikk supert etterpå 😊 Anonymkode: 29b3b...c60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå