Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Eg treng virkelig litt hjelp og råd her no.

Håper det er nokon her som har litt innsikt i bv. 

En saksbehandler har fått seg en kjæreste som er alkoholiker og dømt for promillekjøring med barn i bil, mishandlet exen osv. Kan dette bli brukt mot bv i feks. Fylkesnemnda? Alt dette er mulig å framskaffe veldig mange upartiske vitner til. Tenkjer då på at det kan bli stilt spørsmål kring saksbehandler sin vurderingsevne.

Driv å lure på om eg burde tipse leiaren i bv. Er no heilt grusomt om det kan øydeleggje ei sak der eit barn treng hjelp. Pluss det faktum at ho har barn sjølv og. 

På forhånd tusen takk ❤️ 

Mvh i villrede 🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe du bør ta med en advokat!

Er det et barn som ikke får hjelpen det trenger, eller er det et barn bv har tatt eller vil ta fra foreldrene?

Uansett, hvis noe slikt skal brukes så vil det være veldig viktig at det gjøres på riktig måte. Først bør bevis/vitneforklaringer sikres, og så bør det vurderes hvordan dette skal tas videre. Siden denne saksbehandleren selv har barn bør det vel også vurderes om det bør meldes bekymring på disses vegne siden de kan settes i fare om saksbehandleren går inn i et forhold til en som mishandler og har så dårlig dømmekraft - men, det å melde en slik bekymring for hennes barn kan dessverre også bli sett på som "hevn" om det ikke blir gjort på riktig måte. Mulig det beste også er å da melde det til bv i en annen kommune siden man risikerer at hennes arbeidsplass beskytter henne (f.eks. den som mottar bekymringsmeldingen).

Et annet moment som sikkert må vurderes er om denne saksbehandleren selv vet om den nye kjærestes fortid. Vet hun om det kan det absolutt stilles spørsmålstegn ved hennes vurderingsevne, i hvert fall som forelder, om hun har barn. Selv om man skal skille mellom jobb og privatliv så er det relevant hvis denne saksbehandleren f.eks. har latt en forelder som ikke har god nok omsorgsevne få beholde barn uten tiltak.

Dette er et minefelt, så forhør deg med en advokat. Tråkker du/dere galt i denne saken er jeg redd det kan bli brukt mot deg/dere, og at følgen da kan bli at det barnet som trenger hjelp ikke får det, og at det kan bli vanskeligere å få hjelp til barnet også senere. Så trå forsiktig, sikre deg med en advokat slik at dette blir gjort på riktig måte.

Anonymkode: b20df...4c4

Skrevet
8 timer siden, Mljac skrev:

Hei! 

Eg treng virkelig litt hjelp og råd her no.

Håper det er nokon her som har litt innsikt i bv. 

En saksbehandler har fått seg en kjæreste som er alkoholiker og dømt for promillekjøring med barn i bil, mishandlet exen osv. Kan dette bli brukt mot bv i feks. Fylkesnemnda? Alt dette er mulig å framskaffe veldig mange upartiske vitner til. Tenkjer då på at det kan bli stilt spørsmål kring saksbehandler sin vurderingsevne.

Driv å lure på om eg burde tipse leiaren i bv. Er no heilt grusomt om det kan øydeleggje ei sak der eit barn treng hjelp. Pluss det faktum at ho har barn sjølv og. 

På forhånd tusen takk ❤️ 

Mvh i villrede 🙈

Hvis dette er en mann som har problemer i dag, så vil jeg si at det kan være svært relevant. Er dette mange år siden og en mann som lever et annet liv i dag, så vil jeg si at det ikke er relevant. 

Anonymkode: 29a8b...81b

Skrevet

Og hvis det var en mannlig ansatt med en alkoholikerdame, ville man da også anta at han skjøttet sin jobb dårligere for å ha en alkoholisert dame? Eller ville man da sagt at han var strålende som tok seg av henne, på tross?

Penis er ikke en magisk stav som fratar en kvinne dømmekraften i det øyeblikket hun kommer i kontakt med den. Ei heller kan den utføre andre triks som får andre mennesker til å smittes med fyllekjøring eller mishandling.

Spørsmålsstillingen er idiotisk.

Skrevet

Kan jeg få spørre hvor i Norge dette er..? Kan det være at vi tenker på samme? Kan du si noe om hvor mange barn denne mannen har..? 

Anonymkode: f949e...d2c

Skrevet

Selvsagt kan du bruke det i en rettssak. Det sier jo mye om hennes vurderingsevne at hun har et forhold til en mann som er alkoholiker og i tillegg utsetter barn for dette. 

Anonymkode: ec34f...f43

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt kan du bruke det i en rettssak. Det sier jo mye om hennes vurderingsevne at hun har et forhold til en mann som er alkoholiker og i tillegg utsetter barn for dette. 

Anonymkode: ec34f...f43

Det endrer vel uansett ikke på hvordan HI behandler sine egne barn... Regner med at det er dem rettssaken handler om? 

Anonymkode: 9154c...98d

Skrevet
3 timer siden, gale damen skrev:

Og hvis det var en mannlig ansatt med en alkoholikerdame, ville man da også anta at han skjøttet sin jobb dårligere for å ha en alkoholisert dame? Eller ville man da sagt at han var strålende som tok seg av henne, på tross?

Penis er ikke en magisk stav som fratar en kvinne dømmekraften i det øyeblikket hun kommer i kontakt med den. Ei heller kan den utføre andre triks som får andre mennesker til å smittes med fyllekjøring eller mishandling.

Ja, dette var jammen en ny vri på "guilt by association"! Kanskje kan det kalles "guilt by penetration"? 😂😂😂😂

Anonymkode: 9154c...98d

Skrevet
3 timer siden, gale damen skrev:

Forutsatt at hun ikke har egne barn, så tenker jeg likevel at det kan være av betydning for jobben hennes på to måter hvis han har rusproblemer per i dag:

Dersom han har barn som han har omsorg for eller samvær med, og hun unnlater å melde fra/ ta tak i dette slik hun ville ha anbefalt andre i lik situasjon, fordi hun er så forelsket.

Det andre er at et pågående forhold til noen med rusproblemer vil kunne påvirke hennes objektivitet og vurderinger i møte med noen med liknende problemer i jobben sin. Det kan være både en fordel og en ulempe, det kan gjøre at hun faktisk forstår og ser ting andre ikke evner å se, men det kan også medføre at hun bagatelliserer slik problematikk eller litt for ofte vil se spøkelser på høylys dag.  

Skrevet

Eg formulerte meg tydeligvis veldig dårlig🙈 Beklager det. 

Dette gjelder ikkje mine barn! Tvert imot var tanken at eg kanskje burde varsle hennes sjef, slik at dette ikkje får skade nokon sak. 

Ho har egen barn ja. Han ruser seg forsatt ja. 

HI

Skrevet
4 minutter siden, Mljac skrev:

Dette gjelder ikkje mine barn! Tvert imot var tanken at eg kanskje burde varsle hennes sjef, slik at dette ikkje får skade nokon sak. 

HI

Da mener jeg at dette er noe sjefen hennes bør vite om. Om hun flytter sammen med en slik mann, vitende om hans rusproblematikk og voldelige fortid, så viser det så dårlig dømmekraft at jeg hadde meldt bekymring for hennes barn til nabokommunes barnevern, og jeg ville varslet henns sjef i tillegg.

Anonymkode: b20df...4c4

Skrevet
1 time siden, Mljac skrev:

HI

Om det er hennes barn det er snakk om, er det viktig å huske på at det de lov å være kjæreste med eks-kriminelle alkoholikere. Det er kanskje ikke så smart å være det, men det er mulig å ha en kjæreste som for eksempel ikke møter ens egne barn. Alkoholikere kan også holde seg edru innimellom, noen alkoholikere drikker i perioder, for eksempel, og da er det mulig holde barn unna om man ikke bor sammen.

Om det er hans barn det er snakk om, og du er bekymret for at de ikke blir tilstrekkelig undersøkt av barnevernet grunnet deres forhold, så vil det være avhengig av at hun erklærer seg inhabil. Ettersom dette forholdet høres ut til å være offentlig kjent, vil det være merkelig om hun ikke gjør det. Det vil være risikosport for henne isåfall.

Anonymkode: 58ebd...d19

Skrevet
4 timer siden, Mljac skrev:

HI

Dersom du med sikkerhet vet at han har rusproblemer og i tillegg er rimelig sikker på at hennes barn har fått merke dette, så hadde jeg kontaktet fylkesmannen for å høre om jeg burde melde bekymring lokalt eller i nabokommune. Sjefen hennes er ikke den som bør varsles av deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...